AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #1 Skrevet 21. oktober 2018 Mannen og jeg har vært borte fra hverandre i fem uker nå og selv om jeg lurer litt på dette savnet etter å være nær han og ha sex. Jeg har flere symptomer som jeg mener at har med dette å gjøre (vet jo ikke, men har en sterk følelse av det): - Kort lunte. Må ta meg skikkelig sammen noen ganger. - Lav konsentrasjon, i går satte jeg på fire forskjellige serier og datt ut etter 5-10 minutter på alle. Lese bok var bare å glemme. - Konstant følelse av uro/forventning, slapper aldri helt av. - Lav motivasjon for jobb og andre ting jeg må gjøre. Klesvasken har f.eks. blitt et salig kaos! - Null overskudd. Presterer dårligere på trening enn jeg kan huske. Noen som kjenner seg igjen? Noen som vet noe om hva det skyldes/hva som skjer med kroppen? Anonymkode: 18b58...05d 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #2 Skrevet 21. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mannen og jeg har vært borte fra hverandre i fem uker nå og selv om jeg lurer litt på dette savnet etter å være nær han og ha sex. Jeg har flere symptomer som jeg mener at har med dette å gjøre (vet jo ikke, men har en sterk følelse av det): - Kort lunte. Må ta meg skikkelig sammen noen ganger. - Lav konsentrasjon, i går satte jeg på fire forskjellige serier og datt ut etter 5-10 minutter på alle. Lese bok var bare å glemme. - Konstant følelse av uro/forventning, slapper aldri helt av. - Lav motivasjon for jobb og andre ting jeg må gjøre. Klesvasken har f.eks. blitt et salig kaos! - Null overskudd. Presterer dårligere på trening enn jeg kan huske. Noen som kjenner seg igjen? Noen som vet noe om hva det skyldes/hva som skjer med kroppen? Anonymkode: 18b58...05d Skulle ikke stå "selv om" i den første setningen 🙂 Anonymkode: 18b58...05d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #3 Skrevet 21. oktober 2018 Trur ikke du kan skylde mangel på sex for disse tinga. I så fall må du jobbe med deg selv. Anonymkode: 2d416...3eb 12
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #4 Skrevet 21. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trur ikke du kan skylde mangel på sex for disse tinga. I så fall må du jobbe med deg selv. Anonymkode: 2d416...3eb Ser at mange er enig i dette. Men jeg er altså ikke det, men skal legge meg flat hvis alle disse symptomene er der når han har kommet hjem også Anonymkode: 18b58...05d 1
visp Skrevet 21. oktober 2018 #5 Skrevet 21. oktober 2018 Du savner han jo bare. Og det er bra:) Det er jo en veldig overgang å plutselig ligge alene og ikke få dekket behovene sine, men det hjelper på å sove med en t-skjorte som lukter han. 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #6 Skrevet 21. oktober 2018 Man kan nok savne nærhet/sex ja og som muligens kan ha en fysisk manifestasjon, men det du lister opp har fint lite med lite sex/nærhet å gjøre. Har tidligere vært singel i ca ti år, og da uten sex/nærhet siden jeg ikke var interessert i noen på det tidspunktet, men kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene. Det skyldes nok andre ting, sikker på at du har det bra i livet generelt? Det du skriver passer mer med angst/depresjon, utmattethet e.l. Anonymkode: 74e52...e60 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #7 Skrevet 21. oktober 2018 Det handler nok om at du savner han og er nedstemt pga det. Ikke at du fysisk mangler sex/nærhet i 5 uker Anonymkode: f2530...e6e 7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #8 Skrevet 21. oktober 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan nok savne nærhet/sex ja og som muligens kan ha en fysisk manifestasjon, men det du lister opp har fint lite med lite sex/nærhet å gjøre. Har tidligere vært singel i ca ti år, og da uten sex/nærhet siden jeg ikke var interessert i noen på det tidspunktet, men kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene. Det skyldes nok andre ting, sikker på at du har det bra i livet generelt? Det du skriver passer mer med angst/depresjon, utmattethet e.l. Anonymkode: 74e52...e60 Jeg mener jo ikke at det gjelder alle som går uten sex da. Men takk som spør, jeg har det bra i livet generelt og sliter ikke med angst og depresjon. Men føler meg nedstemt og utmattet nå for tiden ja, mens mannen er borte. Og JEG relaterer disse følelsene til mangelen på sex og nærhet - min opplevelse av situasjonen er vel ikke helt verdiløs? Anonymkode: 18b58...05d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #9 Skrevet 21. oktober 2018 Det har nok mest å gjøre med savnet etter ham og forventningene dine til når han kommer hjem. Jeg har gått uten sex i to år, men fungerer likevel som et voksent menneske. Anonymkode: 91181...478 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #10 Skrevet 21. oktober 2018 Tror ikke det har noe som helst med sex-mangel å gjøre, men at du savner han og er fryktelig lite selvstendig fordi det er lenge siden du har klart deg alene eller noe. Anonymkode: c9262...c03 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #11 Skrevet 21. oktober 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener jo ikke at det gjelder alle som går uten sex da. Men takk som spør, jeg har det bra i livet generelt og sliter ikke med angst og depresjon. Men føler meg nedstemt og utmattet nå for tiden ja, mens mannen er borte. Og JEG relaterer disse følelsene til mangelen på sex og nærhet - min opplevelse av situasjonen er vel ikke helt verdiløs? Anonymkode: 18b58...05d Nei, din opplevelse av det er din opplevelse og den har verdi. For deg. Du føler på savn av nærhet og sex som fysisk manifestasjon, men de fleste vil nok si at det er savn etter akkurat han og sex med han som gjør at du får disse følelsene og reaksjonene. Jeg tror ikke dette er noe som gjelder generelt. Men for deg er det jo reellt og da er det jo riktig for deg. Anonymkode: 2831e...f55 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #12 Skrevet 21. oktober 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener jo ikke at det gjelder alle som går uten sex da. Men takk som spør, jeg har det bra i livet generelt og sliter ikke med angst og depresjon. Men føler meg nedstemt og utmattet nå for tiden ja, mens mannen er borte. Og JEG relaterer disse følelsene til mangelen på sex og nærhet - min opplevelse av situasjonen er vel ikke helt verdiløs? Anonymkode: 18b58...05d Ingen som sier at disse følelsene er verdiløse for deg, det var mer innrettet som en generell betraktning Selvfølgelig kan man føle seg nedstemt av savn, men jeg tror altså ikke dette har med mangel på sex/nærhet å gjøre. Du savner han. Det kan også hende det sammenfaller med en dårlig periode generelt sett, ingen er på topp hele tida og perioder der man er mer sliten og har mindre overskudd enn i andre perioder er normalt for de fleste. Særlig nå når vi nærmer oss senhøsten og kveldene mye mørkere enn om sommeren. Det er mye litteratur som beskriver hva som skjer med kroppen og overskuddet om høsten. Anonymkode: 74e52...e60
Skriblerinna Skrevet 21. oktober 2018 #13 Skrevet 21. oktober 2018 Jeg så en TED-talk som handla om hva de ekstremt vonde følelsene ved kjærlighetssorg egentlig er, som jeg relaterer til det du skriver. Det ble nemlig sagt at man får en slags abstinensperiode, fordi man ved jevnlig nærhet og sex og sånt gjør kroppen avhengig av lykkehormonene som produseres. Når man så ikke har dette lenger, opplever man abstinenser. Kanskje det er dette du føler på? :) 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #14 Skrevet 21. oktober 2018 For kvinner gjør det ingenting. Kvinner trenger ikke sex. De trenger kos og nærhet. Menn uten sex får depresjon, rusmisbruk og tidlig død. Anonymkode: 1e273...b8e 1
Gjest Anonym Bruker Skrevet 21. oktober 2018 #15 Skrevet 21. oktober 2018 (endret) Mange jobber offshore, fiske og har turnusjobber hvor de er borte fra kone og barn i opptil flere uker i strekk. Mange menn som jobber utenriksfart m/ lange turnuser opplevde selvsagt savnet som en av de største utfordringer de følte seg gjerne som nyforelsket når de endeleg kom hjem. Sex m/ partneren er naturleg nok førsteprioritet hos mange par når de kommer hjem , og langt flere menn en kvinner har måttet forholde seg til en kvardag der de er borte fra hjemmet. Mange kvinner hevdet at deres menn virket innesluttet ,og reserverte når de endeleg kom hjem og lite m/ tiltak i dem, og bare de å skulle gå på butikken eller ta del i andre sosiale samankomster føltes som en utfordring. Mennesker er flokkskapninger, tilsvarende som ein ser i mange dyrerike. Issolerer ein seg og blir utsøtt, fra flokken eller på annen måte har en jobb m/ liten eller begrenset sosial horisont vil dette endre på noe hos de fleste. Ein blir ein innesluttet einstøing , og utviklet angst i møte med andre mennesker . Endret 21. oktober 2018 av Anonym Bruker
isw Skrevet 21. oktober 2018 #16 Skrevet 21. oktober 2018 Jeg har gått betydelig lengre enn fem uker uten sex og jeg kan forsikre om at det ikke fører til noen patologiske endringer i hjernen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #17 Skrevet 21. oktober 2018 "Nærhet" tror jeg er det kvalmeste ordet jeg vet om. Det høres ut som at du trenger øving i å være alene. Anonymkode: ec218...352
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #18 Skrevet 21. oktober 2018 6 timer siden, Skriblerinna skrev: Jeg så en TED-talk som handla om hva de ekstremt vonde følelsene ved kjærlighetssorg egentlig er, som jeg relaterer til det du skriver. Det ble nemlig sagt at man får en slags abstinensperiode, fordi man ved jevnlig nærhet og sex og sånt gjør kroppen avhengig av lykkehormonene som produseres. Når man så ikke har dette lenger, opplever man abstinenser. Kanskje det er dette du føler på? Ja, nå har jeg lest litt rundt og dette rimer veldig med hva jeg har funnet ut Anonymkode: 18b58...05d
AnonymBruker 42 Skrevet 21. oktober 2018 #19 Skrevet 21. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Trur ikke du kan skylde mangel på sex for disse tinga. I så fall må du jobbe med deg selv. Anonymkode: 2d416...3eb Hva får deg til å si det? Du kan jo prøve å kutte ut nikotin, sex, partneren din, feit og/eller sukkerholdig mat, trening, underholdning, eller hva det nå måtte være som gir deg en aldri så liten følelse av velvære i en 4-5 uker (uten å erstatte det med noe annet), så kan vi jo se om ikke pipa får annen tone... Høres helt normalt ut TS. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #20 Skrevet 21. oktober 2018 Akkurat nå, Beeblebrox skrev: Hva får deg til å si det? Du kan jo prøve å kutte ut nikotin, sex, partneren din, feit og/eller sukkerholdig mat, trening, underholdning, eller hva det nå måtte være som gir deg en aldri så liten følelse av velvære i en 4-5 uker (uten å erstatte det med noe annet), så kan vi jo se om ikke pipa får annen tone... Høres helt normalt ut TS. Har lest litt rundt og det er helt normalt og har med hormoner som frigjøres under sex å gjøre. Noen er mer avhengige enn andre og jeg er sikkert en av de. Anonymkode: 18b58...05d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå