Gå til innhold

Reservemamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr denne betegnelsen? Reservemamma og reservedatter? Jeg har hørt dette flere ganger og hadde likt hvis noen kunne forklare meg hva det innebærer. 

Kommenter gjerne hvis du er en reservemamma eller kjenner noen som er det. Eller hvis du har peiling.

Anonymkode: b948a...a48

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr denne betegnelsen? Reservemamma og reservedatter? Jeg har hørt dette flere ganger og hadde likt hvis noen kunne forklare meg hva det innebærer. 

Kommenter gjerne hvis du er en reservemamma eller kjenner noen som er det. Eller hvis du har peiling.

Anonymkode: b948a...a48

Kort sagt:

en liksom mamma/datter. 

Feks hvis jeg fikk et supert forhold til en eldre dame som ga meg råd og omsorg, oppførte seg litt som en mamma og tok vare på meg, ville det vært en reservemamma. Kanskje særlig hvis min egen mamma var død, ikke tilstede eller ikke god.

samme med datter. Feks hadde jeg en venninnes mor under oppveksten som jeg var veldig tett med. Hun viste omsorg for meg, tok meg inn når det var vanskelig hjemme og gjorde det hun kunne for at jeg skulle ha det bra. Man kan si jeg var hennes reservedatter fordi hun tok vare på meg og brydde seg om meg som om jeg skulle vært hennes egne datter. 

Anonymkode: 04ce1...fd0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...