AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #1 Skrevet 20. oktober 2018 Jeg ser så ofte jenter med fint, uflisete og silkeglatt hår. Hvordan oppnå dette? Mitt er flisete på hele hodet som står ut fra hodet når jeg setter håret i hesehale, ikke bare flisete i tuppene. Stusser tuppene hjemme ca hver 2-3 måneder. Kurer to ganger i uka. Er det viktig å gre håret hver dag eller sliter børsting på håret? Er det noen sjampoer jeg bør bruke eller unngå? Har arganolje jeg tar i tuppene i dusjen, vil det hjelpe å ta i hele håret eller blir det bare fett da? Jeg bruker ikke rettetang eller hårføner og ikke hårspray eller andre produkter fordi jeg innbiller meg det kan være skadelig? Har farget håret med brun butikkfarge ca 5-6 ganger de siste 2-3 årene men ikke før det og jeg tar bioton vitaminer for håret. Hvordan får folk så fint hår uten fliser og rett og blankt og sterkt?! Anonymkode: 59e48...120 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #2 Skrevet 20. oktober 2018 Butikk farge ødelegger håret. Ikke bruk olje i hodebunnen som ikke er meningen å bruke der. Hva slags Shampoo bruker du? Hår er genetisk betinget og det er ikke sikkert du kan få akkurat det du ønsker. Anonymkode: 2f65d...670 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #3 Skrevet 20. oktober 2018 Det kan hjelpe å bruke balsam, og å skylle håret med kaldt vann (kun en kort stund) etter at du er ferdig med å skylle ut sjampo og balsamrester fra håret). Kaldt vann lukker skjellagene i håret. Ikke frotter håret med håndduk, da dette sliter på håret. Klem heller ut vannet fra håret med håndduken. Anonymkode: cfc30...d7c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #4 Skrevet 20. oktober 2018 Noen gir håret sitt en oljekur jevnlig, og da lar de oljen være i håret et døgn eller mer, og har håret i fletter el.l. mens oljen er i håret. Tror det heter moroccanoil hårolje/hårkur. Mulig matolje også kan brukes? Anonymkode: cfc30...d7c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #5 Skrevet 20. oktober 2018 Faktisk tror jeg noen bruker olivenolje. Anonymkode: cfc30...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #6 Skrevet 20. oktober 2018 Genetikken kan du ikke gjøre så mye med, men for å unngå slitasje på håret, dropp farging og fortsett med å holde deg unna varmebehandling. Du kan også med fordel bruke en bomullstskjorte til å klemme ut vannet fra håret fremfor å rufse det rundt med en håndduk. Bruk en skånsom børste, kanskje tangleteezer ? Bruk shampo og balsam tilpasset håret ditt, siden ditt hår et såpass slitt så ville jeg kanskje gått for noe styrkende eller som tilfører fuktighet? Jeg har naturlig tørt hår og bruker shampo og balsam fra bjørn axen. I tillegg bruker jeg en proteinkur fra redken(cat et-eller-annet), dette for å gi styrke til håret. IKKE bruk en proteinkur for ofte(prøv deg forsiktig frem), og du MÅ bruke en fuktighetskur etterpå hver gang. Jeg har brukt diverse fra kretase som tilfører fukt til tørt hår. Her er det dessverre en del prøving og feiling. Men jeg kan anbefale revlon one. Spray du kan ha både i vått og tørt hår og tilfører fuktighet og glans uten at det blir fettete. Hvit sprayboks med sort kork. Prøv blivakker.no og der kan du filtrere produkter basert på hva som er problemet:) Noen sier du ikke skal ha balsam osv. nært hodebunnen, men hos meg endte det opp med å kurere tørr hodebunn, pluss at håret mitt ikke blir så fort fett lengre. Har du mer spørsmål kan jeg også anbefale deg å sjekke ut sminkeforum:) Litt mer spisset forum mtp. sminke og hår osv. Anonymkode: 6517f...263
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #7 Skrevet 20. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faktisk tror jeg noen bruker olivenolje. Anonymkode: cfc30...d7c Tips her: Anonymkode: cfc30...d7c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #8 Skrevet 21. oktober 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Butikk farge ødelegger håret. Hva slags Shampoo bruker du? Anonymkode: 2f65d...670 Er frisørfarge bedre? Bruker forskjellig tilfeldige, akuratt nå loreal anti breakage gul flaske. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan hjelpe å bruke balsam, og å skylle håret med kaldt vann (kun en kort stund) etter at du er ferdig med å skylle ut sjampo og balsamrester fra håret). Kaldt vann lukker skjellagene i håret. Ikke frotter håret med håndduk, da dette sliter på håret. Klem heller ut vannet fra håret med håndduken. Anonymkode: cfc30...d7c Ja skyller siste minuttet i kaldt vann og klemmer ut vannet. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruk shampo og balsam tilpasset håret ditt Anonymkode: 6517f...263 Hvordan vet man hvilken shanpoog balsam som passer? Kan det være butikkvarer eller må det være kjøpt hos frisør? Takk for tipsene, klippet ut tekstene for å ikke få for langt innlegg men er takknemmelig for alt dere skrev ❤ Anonymkode: 59e48...120 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #9 Skrevet 21. oktober 2018 Mitt hår trives godt med First Price (billigmerke på Kiwi) sjampo og balsam. De koster ca kr 10 pr stk for stor flaske. Den nevnte sjampoen er i følge en test bedre enn flere kostbare sjampoer. Det er verdt å prøve Jeg har normalt hår som er ganske slett med litt bølger. Anonymkode: cfc30...d7c 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #10 Skrevet 21. oktober 2018 Her kan du lese testen https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2E5py/frisoersjampo-knust-av-billigmerke-i-tv-2-test-billigst-sjampo-er-best Anonymkode: cfc30...d7c 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #11 Skrevet 21. oktober 2018 Ps. Håret mitt er mye penere nå, etter at jeg sluttet å vaske det hver dag. Nå vasker jeg håret 1-2 ganger pr uke. (Jeg som tipset om First Price sjampo/balsam) Anonymkode: cfc30...d7c 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #12 Skrevet 21. oktober 2018 Blir det lett floker i håret ditt? Da kan håret slites mye når du kammer/børster det. Det finnes balsamskum (som ikke skal vaskes ut) som kan påføres fuktig eller tørt hår, som gjør håret lettere å gre. Anonymkode: cfc30...d7c
Skilpadden Skrevet 21. oktober 2018 #13 Skrevet 21. oktober 2018 Det som hjalp meg var keratin behandling, og helt ærlig husker jeg ikke livet før det 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 #14 Skrevet 23. oktober 2018 På 21.10.2018 den 2.24, Skilpadden skrev: Det som hjalp meg var keratin behandling, og helt ærlig husker jeg ikke livet før det Er ikke keratin for å rette håret? Har hørt mye bra om det men vil beholde krøllene. Anonymkode: dbe69...af7 1
Skilpadden Skrevet 23. oktober 2018 #15 Skrevet 23. oktober 2018 Just now, AnonymBruker said: Er ikke keratin for å rette håret? Har hørt mye bra om det men vil beholde krøllene. Anonymkode: dbe69...af7 Fikk ikke med meg den delen. Beklager. Men, jo. Jeg har fått krøllene tilbake i noen deler men uten frizz. Ellers har jeg hørt om «Brazilian blowout» hvor du beholder krøllene men blir kvitt frizz.
Professor Orm Skrevet 23. oktober 2018 #16 Skrevet 23. oktober 2018 På 21.10.2018 den 2.24, Skilpadden skrev: Det som hjalp meg var keratin behandling, og helt ærlig husker jeg ikke livet før det Sliter keratin på håret synes du? Jeg er ikke så heldig at jeg har asiatisk hår så det tåler ikke allverdens. Det er ganske tykt og ganske langt. Liker åssen det blir om jeg retter, men det kan jeg ikke gjøre for ofte.
Skilpadden Skrevet 23. oktober 2018 #17 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg har som deg veldig tykt hår. Sånn tykk, midtøstensk hår. Selv om håret under er «nordisk» og tynt. Det er vel primært håret over som alltid er krusete og frizzy. Om det sliter? Tja, om noe så syntes jeg det faktisk har blitt sunnere. Har ikke rettet håret siden mai. Men det er viktig å bruke en god balsam til. MEN, du må gjøre det hos en som kan det. Har sett flere tilfeller hvor folk har gjort det hos en «privat» person som egentlig ikke var flink nok/brukte de riktige produktene, og da så de som regel ingen forskjell.
Skilpadden Skrevet 23. oktober 2018 #18 Skrevet 23. oktober 2018 23 minutter siden, Professor Orm said: Sliter keratin på håret synes du? Jeg er ikke så heldig at jeg har asiatisk hår så det tåler ikke allverdens. Det er ganske tykt og ganske langt. Liker åssen det blir om jeg retter, men det kan jeg ikke gjøre for ofte. Glemte å quote deg! Om du bor rundt Oslo-området kan jeg sende deg PM ang. informasjon om hun jeg brukte
Gjest Gia_ Skrevet 23. oktober 2018 #19 Skrevet 23. oktober 2018 Frizzy hår er ikke ensbetydende med tørt hår. Bruker selv Discipline Bain Fluidealiste Smooth-In Motion Shampoo fra Kerastase og balsam + produkter i samme serie. Aldri vært mer fornøyd med hårprodukter før, og jeg har testet masse. Hvilken hårtype har du? Har du mye fall og frizz så er det ingen shampoo som kan hjelpe deg til rett og glansfullt hår på nullkommaniks, men det kan bli bedre med riktige produkter.
RoseFox Skrevet 24. oktober 2018 #20 Skrevet 24. oktober 2018 Før så trodde jeg at jeg fikk lengere hår av å ikke klippe håret så ofte.. nå klipper jeg det ca hver 4 mnd(bare tuppene) og håret har blitt mye tjukkere og lengere enn da jeg klippet det en gang i året eller mindre. Hjalp også veldig på tykkelsen å ikke rette det hver dag og ikke vaske det hver dag, nå vasker jeg det ca 2 ganger i uken og retter det kanskje 1 gang i uka hvis jeg skal noe spesielt. Nå skrev jo du at du ikke retter det så bare fortsett å ikke gjør det of begyn å kur det 1-2 ganger i uka med proteiner og fuktighet. Jeg bruker joico KPAK intense hydrator og kerastase resistance annen hver gang. Du burde også være forsiktig når du grer vått hår for håret er svakere når det er vått. Bruk hårstrikker som ikke sliter så veldig på håret og kutter av hårstråene. Helst unngå hårstikk så mye som mulig. Et annet tips for å fjerne de slitte tupoene oppover i håret er å rulle litt av håret om gangen og klippe av det som spretter ut. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå