Gå til innhold

Hva handler du inn til påske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var og handla i går var det flere som kom med fullastede handlevogner så jeg regner med at det var påskehandelen som ble gjennomført. Hva handler du til påske?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Ikke noe spesiellt faktisk.........

Gjest Chica
Skrevet

Skal handle en solkrem og noen kvikk-lunsj, sånn utenom det får vi alt der vi skal bo.

Skrevet

Antakelig alt for mye... :oops:

Lammestek (ikke særlig originalt, men et must), klippfisk, litt laks (tror jeg) masse grønnsaker, noen appelsiner, helmelk og fløte (fløtegratinering, karamellpudding...), egg - og rødvin.

Men det mest karakteristiske - og viktigste (?) - for påskehandelen vår er nok belgisk sjokoladeeggkonfekt og masse gule og hvite vårblomster.

Skal faktisk ut og handle inn nå, så dette ble en forstudie til handlelisteskrivinga! :wink:

Skrevet

Sambo skal handle lammestek og medisterfarse i dag, og så skal jeg handle rødvin. Dette er til påskeaften, så vi må kanskje sørge for å ha middag flere dager også. Hmm, denne tråden var en god påminnelse! :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Ikke noe veldig spesielt, men siden vi skal være hjemme satser vi på mat som tar litt lengre tid enn vanlig.

Menyen for påsken ser foreløpig slik ut

Reker, pizza, lammestekx2, suppe av et eller annet slag, muligens thailandsk oksehalesuppe.

Det blir og litt ekstra pålegg, og snop og en bukett tulipaner eller potte påskeliljer. Satser på å handle i morgen så jeg bare trenger å supplere litt på lørdag.

Skrevet

Lammestek med tilbehør (alltid lam til påske), masse snop og brus. Ellers det vanlige.

Skrevet

Vi har en tradisjon med kylling som påskemat, så vi skal avgårde i morra og handle inn en hel stange-kylling. Første dagen serveres den helstekt med gode grønsaker og potetmos, andre dagen plukkes kjøttet av og brukes til nachos, og tredje dagen kokes resten til suppe. Har rødvin i hus, og har handla litt god ost. Godterier spiser vi nesten ikke, så det har vi ikke kjøpt. Det ble litt ekstra godt utvalg av pålegg, blandt annet røykelaks, og store mengder frukt. Koser oss heller med ekstra god mat enn med masse snop :)

Skrevet
Vi har en tradisjon med kylling som påskemat, så vi skal avgårde i morra og handle inn en hel stange-kylling. Første dagen serveres den helstekt med gode grønsaker og potetmos, andre dagen plukkes kjøttet av og brukes til nachos, og tredje dagen kokes resten til suppe. Har rødvin i hus, og har handla litt god ost. Godterier spiser vi nesten ikke, så det har vi ikke kjøpt.  Det ble litt ekstra godt utvalg av pålegg, blandt annet røykelaks, og store mengder frukt. Koser oss heller med ekstra god mat enn med masse snop :)

Hvor stor ER egentlig en sånn kylling? Siden du får den til å vare i 3 dager.... Her er en kylling 1 måltid! Og vi er bare 3....

Jeg handler alltid noe lam, litt ekstra god mat, og påskesnop (godteri på bergensk)

Skrevet
Koser oss heller med ekstra god mat enn med masse snop :)

Ja takk, begge deler. :wink:

Skrevet

En stange-kylling er litt større enn de fra Prior du finner i frysedisken, husker ikke nøyaktig, men i alle fall 1,5 kg vil jeg tro. Mye kjøtt på dem, og vi er bare to da. Tilbehøret er forøvrig hemmeligheten her, og i suppa er det mest smak fra skroget, litt kjøtt og ellers grønsaker.

Skrevet

Blir jo litt ekstra handling til påske, god middag og vin og godteri.

Lammelår og påskeskinke på menyen.

Skrevet

Handler ikke inn noe spesielt.. Handler stort sett bare en gang i uka til vanlig også, så påska blir ikke noe spesielt sånn sett.

Skrevet

-2 flasker kvitvin og ei flaske Baileys

-Appelsiner

-Kvikk Lunch

-Påskekrim (Pocket- Henning Mankell)

-Og ingrendiensar til middagar (kyllinggryte, pizza, lasagne)

Skrevet

Påsken betyr ikke så mye for meg, så her blir det litt ekstra godteri og ellers ikke noe utenom det vanlige.

Gjest Silja*
Skrevet

Ja takk, begge deler. :wink:

Noe som heter vekt og helse også da..! Jeg holder meg også til god MAT framfor å bøtte nedpå med godteri og brus bare fordi det er påske..

Skrevet

Jeg har handla (på onsdag og idag) masse blomster (tulipaner og påskeliljer), ingredienser til middagene som var planlagt (kotelettform, fajitas, grøt, lasagne og lammestek), bittelitt snop (men overraskende lite til å være meg...), litt påskepynt til å pynte festbordet (hadde ingenting fra før), og egg(!).

Var ute nå idag og skulle finne det jeg hadde glemt på onsdag. Det er ikke en eneste butikk i byen som har Rosmarin igjen! Håpløst! Så jeg ga det opp og satser på det halve glasset jeg har med tørket rosmarin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...