Gjest Missuganda Skrevet 20. august 2002 #1 Skrevet 20. august 2002 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=9529569 Helt utrolig at vi ikke er kommet lengre i dagens samfunn. Tenkt å lage førstoppsalg av denne forsiden. Her kan man virkelig stille spørsmålstegn ved holdningen til folk.
Gjest Binn@ ikke innlogget Skrevet 20. august 2002 #2 Skrevet 20. august 2002 Hadde det vært to kvinner på forsiden av sykepleieren eller noe slikt, hadde det blitt samme reaksjon da mon tro? Har virkelig ikke verden kommet lengre? Hva er det som er så ille med homofile i militæret? Er de redd for at en "soper" skal være flinkere til å løpe, hoppe, skyte.. og dermed gjøre mannemann mindre mann? Hvis en lesbisk gjør det bedre enn meg i noe så sier jeg heller : You Go Girl!!! :D Rock on!
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2002 #3 Skrevet 20. august 2002 Var det noen som sa fremmedfrykt..? Dette er tåpelig oppførsel av blant andre lt. Brandt - og alle de andre som "nektet å åpne bladet grunnet forside-bildet". Det har da vært avbildet soldater som møter kjæresten etter lange perioder fra hverandre, i samme blad - og det var ingen som løftet et øynebryn av den grunn. Det eneste dette handler om, er "homofobi", og det synes jeg ikke er noe offiserer skal fremme. Lt. Brandt kunne like godt besøkt hver eneste homofile vernepliktige, og plassert en god knyttneve midt i trynet til hver enkelt, for så å tråkke med de skinnhellige feltstøvlene sine på alt som heter selvtillit etterpå. Nå ble jeg skuffet!
ElleVille Skrevet 20. august 2002 #4 Skrevet 20. august 2002 Var det noen som sa fremmedfrykt..? Dette er tåpelig oppførsel av blant andre lt. Brandt - og alle de andre som "nektet å åpne bladet grunnet forside-bildet". Det har da vært avbildet soldater som møter kjæresten etter lange perioder fra hverandre, i samme blad - og det var ingen som løftet et øynebryn av den grunn. Det eneste dette handler om, er "homofobi", og det synes jeg ikke er noe offiserer skal fremme. Lt. Brandt kunne like godt besøkt hver eneste homofile vernepliktige, og plassert en god knyttneve midt i trynet til hver enkelt, for så å tråkke med de skinnhellige feltstøvlene sine på alt som heter selvtillit etterpå. Nå ble jeg skuffet!
bompi Skrevet 20. august 2002 #5 Skrevet 20. august 2002 Haha, så teit... rett og slett teit... Nå ser jeg virkelig at mange mennesker sliter med ordet respekt. Tydelig at forsvaret er noe litt spesielt på denne fronten tror jeg, men jeg trodde virkelig ikke det var så ille. Forsvaret skal liksom fortsatt være denne macho-instansen, ikke det at jeg kan se at den blir så mye mindre macho av noen homofile. Også er det denne tingen med homofober da... det er som oftest de som er minst sikre på sin egen seksualitet Forresten... syns det ser ut som om de to gutta på bildet er de to farmen-gutta. Kan det stemme?
Gjest Missuganda Skrevet 20. august 2002 #6 Skrevet 20. august 2002 Ja jeg tror det er farmen gutta, jeg også. Fine var de nu.
Gjest sexysadie Skrevet 20. august 2002 #7 Skrevet 20. august 2002 homofili har alltid blitt fryktet og utstøtt i " mannfolkmiljøer". Forsvaret er ikke noe unntak i så måte. Synd at d fremdeles er slik at folk med denne totalt ufarlige legningen blir diskriminert.
Tusenfryd Skrevet 20. august 2002 #8 Skrevet 20. august 2002 Det er forkastelig av Forsvaret, den holdningen enkelte offiserer og andre viser homofile. Tror ikke det er bare jenter som sliter i Forsvaret, for det er noen av dem også. Men tidene blir bedre, og så får hver og en av oss, enten det er i Forsvaret som i denne konkrete saken, eller i andre sammenhenger, gjøre vårt for å øke toleransen blant folk som er litt trange i nøtta og ikke helt forstår at vi er like mye verd alle mennesker, og at hvem andre har sex med ikke er deres business. Og så må jeg jo undres da... som jente i Forsvaret mottar jeg Forsvarets Forum. Jeg fikk denne aktuelle blekka for to måneder siden, og lurer på hvorfor dette ble så spennende nå? Er det VG som er så fantastisk trege eller? Ikke at det ikke er viktig at det blir tatt opp altså... men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå