Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vil ha et stykke å reise til studiestedet fra nyttår av, og vil betale ca 3000 i måneden for periodebillett hos NSB (man får ikke studentrabatt når man er over 30 år. Jeg er 31😅) Jeg skal forsøke å gå til og fra stasjonen i begynnelsen, men det er mulig det blir 500,- ekstra i mnd for lokal transport også.

Jeg har stipend, lån, og lav husleie, men dette kommer til å bli veldig vanskelig.

Er det noen som vet om man kan få fradrag for reise som student? Dersom jeg skulle fått meg en deltidsjobb, f.eks. Eller er det noen som har tips til hvordan jeg skal få dette til å gå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3000?? Er du sukker? Hva er det som koster så mye? Må du ha månedskort? Pendler du langt hver dag da?

Anonymkode: c7514...148

• Liker 1
Skrevet

Sikker på at du ikke får studentrabatt på NSB? Jeg kjøper kun enkeltbilletter og får studentrabatt (jeg er over 30).

Anonymkode: a7bf1...547

• Liker 1
Skrevet

Vil det si at du flytter, sidene dy seier det er fra nyttår av? Kan du kanskje finne en annen hybel nærmere studieplassen? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at du ikke får studentrabatt på NSB? Jeg kjøper kun enkeltbilletter og får studentrabatt (jeg er over 30).

Anonymkode: a7bf1...547

Man får studentrabatt på enkeltbilletter men ikke på månedskort.

Det er ikke jeg som er TS, men jeg sjekket for moro skyld, og man trenger ikke reise SÅ langt før månedskortet koster 3000 kr. Med utgangspunkt i Oslo S, kommer man f.eks til Stange, som er stasjonen FØR Hamar når man kommer sørfra. Dit tar det litt over en time med toget, og det er en helt overkommelig pendleravstand. (Regner altså med at TS kan bo i nærheten av Stange og studerer i Oslo) Prisen for enkeltbillett på strekningen er 250 kr; altså 500 tur-retur. På enkeltbillett får man som student 25% rabatt, altså en tur-returpris på 400 kroner. For prisen av et månedskort får man altså 7,5 tur-retur-reiser. Det er ganske vanlig å møte opp på studiestedet mer enn 7 ganger per måned, så da blir månedskort billigere. 

Endret av Ullvott
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...