AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #1 Skrevet 20. oktober 2018 Vi trenger virkelig hjelp, vi har ingen kommunikasjon i dag. Vi fungerer bare fordi vi har barn. Han er mye borte pga jobb - flere ganger i uken (Nei, han er ikke utro). Jeg har foreslått flere ganger at vi burde gå i terapi sammen, men han mener at vi ikke har problemer og derfor ikke bruke penger på slikt. Jeg ser virkelig behovet. Vi krangler ofte og jeg trives ikke. Syns det er godt at han ikke er hjemme mye, for da får jeg "fri" fra han. Dette er ikke slik jeg ønsker å ha det, har av og til dårlig samvittighet for at jeg føler det slik. Min samboer er ikke flink til å snakke om hva han føler eller hvordan han har det. Forstår ikke helt hva jeg skal gjøre for at han skal bli med meg i samlivsterapi. Det er jo helt klart at vi trenger det - før vi glir enda mer fra hverandre. Anonymkode: 4a212...5e6
Gjest moreno Skrevet 20. oktober 2018 #2 Skrevet 20. oktober 2018 Du kan starte med å gå feks på familievernkontoret alene for råd og terapi?
hutula1 Skrevet 20. oktober 2018 #3 Skrevet 20. oktober 2018 Tror ikke det koster noe, så det argumentet faller dødt til bakken. https://www.bufdir.no/Familie/Hjelp_til_parforholdet_og_familien/Parterapi/ 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #4 Skrevet 20. oktober 2018 Du får være litt strengere da. Si: enten familieterapi ellers er forholdet over. Men kun si det om du faktisk mener det og er klar for å gjøre det dersom det ikke blir terapi. Familievernkontoret er som sagt tidligere, gratis. Anonymkode: 43cad...49b 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #5 Skrevet 20. oktober 2018 Hvis han ikke vil kjører han jo forholdet frivillig i grøfta. Gi han et ultimatum. "Dette må vi gjøre for å prøve å redde forholdet. Vil du prøve å redde forholdet eller ikke, og fortsette livet som singel?" Anonymkode: 60693...3a0 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #6 Skrevet 21. oktober 2018 Hva med å reise på parhelg..? Bare dere to som reiser til et eller annet sted, får litt tid til hverandre og prater om hva dere selv føler på den turen. Jeg har en samboer som heller ikke liker å prate om følelser og vil ihvertfall ikke gå til noe terapi, men en slik tur er terapi i seg selv og det er ofte lettere å komme inn på ting som plager enn i hverdagen når man er borte fra hverdagen og har skuldrene senket på en måte. Denne måten funker ihvertfall for oss, og man får gjerne noen aha opplevelser begge to Lykke til! Anonymkode: d16d6...bf0
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #7 Skrevet 21. oktober 2018 Det finnes parhelger med kurs i samlivskommunikasjon. Såkalt Prep-kurs. Google det. Det foregår i helger, og er overraskende hyggelig og sosialt også. Ufarlig. Anonymkode: 07f02...fba
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #9 Skrevet 29. oktober 2018 På 21.10.2018 den 8.51, AnonymBruker skrev: Det finnes parhelger med kurs i samlivskommunikasjon. Såkalt Prep-kurs. Google det. Det foregår i helger, og er overraskende hyggelig og sosialt også. Ufarlig. Anonymkode: 07f02...fba Garantert et kurs av kvinner, for kvinner og hjelper kun kvinner, så hvorfor skal manne være med på slikt? Anonymkode: 5b7a1...1c4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #10 Skrevet 29. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Garantert et kurs av kvinner, for kvinner og hjelper kun kvinner, så hvorfor skal manne være med på slikt? Anonymkode: 5b7a1...1c4 For å ikke bli skilt, for eksempel https://www.kildehuset.no/samlivskurs/fakta-og-forskning-om-prep/ Anonymkode: 87d6f...d67 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #11 Skrevet 30. oktober 2018 Samlivsterapi hos Familievernkontorene rundt om i landet er helt gratis, så det argumentet kan han glemme. Det er også veldig bra terapeuter som jobber der, med mye erfaring. Hvis kommunikasjonen allerede er dårlig så er ikke nødvendlivis det å resie bort en helg noe som hjelper, faktisk kan det gjøre ting enda verre. har selv erfaring med det... Problemene bli bare enda tydeligere når man er borte fra hverdagen. Anonymkode: 9d30e...e4a
Ella Ellefantella Skrevet 30. oktober 2018 #12 Skrevet 30. oktober 2018 Min nybakte eksmann sa her om dagen at han angret på at han nektet å bli med på terapi. Det burde han ha tenkt på før, for å si det sånn. Menn som ikke tar sin kvinne på alvor, ender fort opp alene! 1
OPIgirl Skrevet 30. oktober 2018 #13 Skrevet 30. oktober 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Garantert et kurs av kvinner, for kvinner og hjelper kun kvinner, så hvorfor skal manne være med på slikt? Anonymkode: 5b7a1...1c4 Tåpelig svar. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #14 Skrevet 30. oktober 2018 5 timer siden, Ella Ellefantella skrev: Min nybakte eksmann sa her om dagen at han angret på at han nektet å bli med på terapi. Det burde han ha tenkt på før, for å si det sånn. Menn som ikke tar sin kvinne på alvor, ender fort opp alene! Dessverre trur eg det er mange menn i den klubben. Terapautane veit at dersom ein mann ringer for å få time, så er det ganske kritisk.. Dersom kvinnene får mannfolka med, er det ofte etter fleire forsøk og mas. Og ofte opplever også menn terapien som positivt. Fordi dei som par, lærer måter å kommunisere betre sammen. Anonymkode: 8261f...347 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå