Gå til innhold

Epiduo mot kviser erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har brukt den før? Den koster tross alt nesten 500kr for en liten tube så vil jeg vite om folk er fornøyde med den før jeg kjøper ☺

Anonymkode: 92d69...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville heller bestilt Differin fra IHerb. Det gjør jeg 🙂 

Anonymkode: 02b58...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo repsetbelagt og virker. Så jo verdt pengene. Man bruker ørlite på hver kvise, og en tube varer lenge, forkorter "levetiden" til kviden.

Anonymkode: 106cd...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiduo reddet min hud. :hjerte: Jeg fikk plutselig voksenakne, i en alder av par-og-tretti - aldri hatt kviser før! Men etter at jeg begynte med Epiduo gikk alle kvisene bort. Jeg trenger den fremdeles til vedlikehold, og bruker den annenhver/hver tredje dag ca.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min var ille plaget av store, dype og vonde kviser en periode i tenårene, og Epiduo var et av produktene vi prøvde. Det hjalp ikke i det hele tatt, vi så ingen virkning. Men hans kviser var av det virkelig ille slaget, ikke bare sånne små hvite nupper, liksom.

Han fikk til slutt isotretinoin av hudlege, og det hjalp. Alle kvisene forsvant. Det er halvannet år siden han var ferdig med kuren.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ille kviser i ungdom og tidlig i 20 årene. Gikk på iso 6 måneder , og var fin da jeg gikk på kuren. 3 uker etterpå var kvisene tilbake.

 

Så fortsatt har jeg litt i ny og ne. Mest hjelper Epiduo gel på porer og hudormer. Ikke på dyptliggende kviser. Vanlige kviser virker de på.

 

Denne kremen må brukes med forsiktighet. Den etser huden, så ikke sov med den over natten, men ha den på huden noen timer, vask godt av med vaskeklut. Og rens vaskekluten GODT, for virkestoffene etser bort fargen på tekstiler. Putetrekket kan bli avfarget osv...

 

Denne er innmari drøy, man tar på bitte bitte litt. Denne er billigere enn alle hudrenser og hudpleietimer til sammen. Man kan se porene trekke seg sammen over en uke! 

 

Jeg bruker min ca 1-2 ganger i måneden og kan sikkert bruke den oftere, jeg bare glemmer det innimellom. Stopper man å bruke den så kommer porer og svarte hudormer tilbake.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.10.2018 den 9.36, Wonders skrev:
 

Jeg hadde ille kviser i ungdom og tidlig i 20 årene. Gikk på iso 6 måneder , og var fin da jeg gikk på kuren. 3 uker etterpå var kvisene tilbake.

 

Så fortsatt har jeg litt i ny og ne. Mest hjelper Epiduo gel på porer og hudormer. Ikke på dyptliggende kviser. Vanlige kviser virker de på.

 

Denne kremen må brukes med forsiktighet. Den etser huden, så ikke sov med den over natten, men ha den på huden noen timer, vask godt av med vaskeklut. Og rens vaskekluten GODT, for virkestoffene etser bort fargen på tekstiler. Putetrekket kan bli avfarget osv...

 

Denne er innmari drøy, man tar på bitte bitte litt. Denne er billigere enn alle hudrenser og hudpleietimer til sammen. Man kan se porene trekke seg sammen over en uke! 

 

Jeg bruker min ca 1-2 ganger i måneden og kan sikkert bruke den oftere, jeg bare glemmer det innimellom. Stopper man å bruke den så kommer porer og svarte hudormer tilbake.

Med porer mener du sånne svarte prikker som man har over nesa og kinnene? (ikke hudormer)

 

Anonymkode: 92d69...684

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 8.22, ^^Belle^^ skrev:
 

Epiduo reddet min hud. :hjerte: Jeg fikk plutselig voksenakne, i en alder av par-og-tretti - aldri hatt kviser før! Men etter at jeg begynte med Epiduo gikk alle kvisene bort. Jeg trenger den fremdeles til vedlikehold, og bruker den annenhver/hver tredje dag ca.

Så epiduo fjerner eksisterende kviser? Fra før av har jeg bare basiron men den tror jeg egentlig skal brukes prevantivt..

Anonymkode: 92d69...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Med porer mener du sånne svarte prikker som man har over nesa og kinnene? (ikke hudormer)

 

Anonymkode: 92d69...684

Porer er ikke det samme som sorte prikker.

 

maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var plaget av rødlig hud og acne, så Epiduo hjalp ikke for meg. Huden ble bare irritert. Det samme gjelder Basiron (eller hva den het).

Jeg startet på isotretinoin kur i 6 mnd og p-piller som hjelper mot hudproblemer. 

I dag bruker jeg bare naturlige produkter på huden, for å ha den pen og frisk. Det har hjulpet meg mest! 

Endret av Rosatoast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wonders skrev:
 

Porer er ikke det samme som sorte prikker.

 

maxresdefault.jpg

Men er ikke svarte prikker bare porer som har talg i seg?

Vet du om den funker mot sorte prikker da?

Anonymkode: 92d69...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Så epiduo fjerner eksisterende kviser? Fra før av har jeg bare basiron men den tror jeg egentlig skal brukes prevantivt..

Anonymkode: 92d69...684

Både ja og nei. Dvs, ja, eksisterende kviser blir bedre og går fortere vekk, men etterhvert - om den funker for deg - vil den også holde kvisene borte. Jeg bruker Epiduo preventivt nå, og smører hele ansiktet ca hver tredje dag.

Jeg måtte prøve Basiron før jeg fikk resept på Epiduo, og den gjorde null og nada for meg. Da jeg begynte på Epiduo så jeg forskjell etter bare noen dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Men er ikke svarte prikker bare porer som har talg i seg?

Vet du om den funker mot sorte prikker da?

Anonymkode: 92d69...684

Det fungerer som bare det! Og så blir det glatt hud etterpå. Ikke sånn hud med prikker i som på bildet over.

 

1 time siden, ^^Belle^^ skrev:

Basiron

Det er ok å teste det ut, men det er ikke så virkning om man trenger å gå skikkelig til verks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Wonders skrev:
 

Det fungerer som bare det! Og så blir det glatt hud etterpå. Ikke sånn hud med prikker i som på bildet over.

 

Det er ok å teste det ut, men det er ikke så virkning om man trenger å gå skikkelig til verks. 

Det er helt sant. Det var legen min som sa at jeg måtte prøve det i 8 uker først, fordi reseptmidler liksom skal være siste utvei. De lengste 8 ukene i mitt liv. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:
 

Det er helt sant. Det var legen min som sa at jeg måtte prøve det i 8 uker først, fordi reseptmidler liksom skal være siste utvei. De lengste 8 ukene i mitt liv. :fnise: 

:sjokkert::bond::troest: :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...