Gå til innhold

Barn som promper foran alle.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man er våken, hvorfor ikke? Er vel ikke ditt problem hva andre vil og ikke?

Anonymkode: 033ea...ae8

Nei, det er heldigvis ikke mitt problem, men det hørtes ganske forknytt ut. Jeg tar ikke i og promper høylytt forran partner, og hvis det er beleilig trekker jeg meg unna, men jeg står ikke opp om natten for å fise på badet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Puny skrev:

Ja vel, det er liksom ikke kleint da? 

Skjønte ikke hva du mente med den jeg.

Jeg liker ikke å prompe foran andre mennesker. Og helt ærlig er det ikke store problemet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, visp skrev:

Skjønte ikke hva du mente med den jeg.

Jeg liker ikke å prompe foran andre mennesker. Og helt ærlig er det ikke store problemet.

Men når du sover promper du. Din partner har med sannsynlig hørt deg prompe masse, men det er bare i våken tilstand du syntes det er kleint? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Puny skrev:

Men når du sover promper du. Din partner har med sannsynlig hørt deg prompe masse, men det er bare i våken tilstand du syntes det er kleint? 

I våken tilstand kan man velge hvor man vil fise, når man sover så kan man ikke velge, hvorfor skjønner ikke du det?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Puny skrev:

Jeg har ikke noe problem med det nei, og er veldig mye i den gata som burde hevnes, men siden jeg syns det er kvalmende selv vil jeg ikke gjøre det om det kan unngås.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I våken tilstand kan man velge hvor man vil fise, når man sover så kan man ikke velge, hvorfor skjønner ikke du det?

Det skjønner jeg, men jeg skjønner da ikke hvis man først har brutt «tabuet» om å fise forran partner at man syntes det er kleint i våken tilstand. Det er jo ikke som om han/hun ikke er kjent med at du fiser. Hvilken «hemmelighet» prøver du å holde på? 

Igjen jeg drar ikke på forran partner, men å stå opp om natten, gå ut av bilen etc. For å unngå det med en langvarig partner ser jeg ikke poenget med. Jeg er diskret, men gidder ikje late som om jeg spiser regnbuer og bæsjer sommerfugler etter 10 år. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er diskret jeg også, jeg later ikke som om jeg spiser regnbuer og driter sommerfugler, hvorfor er det greit for deg å oppføre deg som en gris bare fordi du er komfortabel, men ikke greit for meg å være komfortabel med det motsatte? Du må liksom rakke nedpå og dømme de som heller går bort litt eller på do, men selv skal din oppførsel være fasiten?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er diskret jeg også, jeg later ikke som om jeg spiser regnbuer og driter sommerfugler, hvorfor er det greit for deg å oppføre deg som en gris bare fordi du er komfortabel, men ikke greit for meg å være komfortabel med det motsatte? Du må liksom rakke nedpå og dømme de som heller går bort litt eller på do, men selv skal din oppførsel være fasiten?

Man oppfører seg ikke som en gris bare fordi man kan prompe foran en partner. Nå må du skjerpe deg. Ikke snakk om å «dømme» andre når du kommer med slike utsagn.

Jeg barn ikke noe imot at andre ikke tørr å fise foran partner, men at enkelte av oss ikke er oppdratt til å skjemmes av kroppens naturlige funksjoner gjør oss ikke til griser.

Anonymkode: 2f9d2...6be

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man oppfører seg ikke som en gris bare fordi man kan prompe foran en partner. Nå må du skjerpe deg. Ikke snakk om å «dømme» andre når du kommer med slike utsagn.

Jeg barn ikke noe imot at andre ikke tørr å fise foran partner, men at enkelte av oss ikke er oppdratt til å skjemmes av kroppens naturlige funksjoner gjør oss ikke til griser.

Anonymkode: 2f9d2...6be

Når hun sammenlignet det med at jeg ikke fiser foran partner med å late som at man spiser regnbuer og driter sommerfugler, så sammenligner jeg hennes oppførsel med en gris ja.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen voksne jeg kjenner bare fiser foran andre nei.

Da har du bare dårlig luktesans.

Anonymkode: 5e17f...fe6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste gangene jeg har hørt venner fise, er i fylla. 

Trodde det var normalt å vente til man er alene? Og hvor går grensen, mener dere? På jobb? Klasserom? Buss? Venner? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes man skal lære barna sine å fise på do, evt holde inne til man kan være alene. Satt på et fly med barn ved siden av meg som ikke satt stille, de skiftet sittestilling hele tiden og prompet som de ville. Da spres lufta mer også! Var så irritert! 

Anonymkode: 00ac7...6b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg eller går unna for å prøve å smyge ut en.. 🤣 Det har skjedd at jeg har holdt meg og så sprutet ut i latter for noe som dermed har ført til ufrivillig fjert, og da sier jeg "woops! Unnskyld meg!" 

Mine barn lærte fra ung alder å si "unnskyld meg" og etter hvert når de ble eldre så lærte de at man ikke sitter å braker løs foran folk. Jeg gikk ikke inn for å lære dem det men de lærer jo av det de ser og sluttet av seg selv å fjerte foran andre enn nærmeste familie når de var 4-5 år gamle. Det er vel rett og slett sosial utvikling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

synes man skal lære barna sine å fise på do, evt holde inne til man kan være alene. Satt på et fly med barn ved siden av meg som ikke satt stille, de skiftet sittestilling hele tiden og prompet som de ville. Da spres lufta mer også! Var så irritert! 

Anonymkode: 00ac7...6b3

Et fly er en metallboks stappfull av fjert, faktisk høykonsentrert fis! Pga lufttrykket så fiser man mer enn normalt på flyet. Gå på Google å les.. 

Er man 100+ mennesker i en jernboks på 10 timers flytid så blir det endel.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter prumpe! Ikke fise. Prumpe! Fise er så fisefint å si. Er det lumpent å prumpe ute blant folk? Hæ? Jeg går på klosettet for å gjøre det, men av og til kommer det en smyger. 

Anonymkode: 12b50...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det heter prumpe! Ikke fise. Prumpe! Fise er så fisefint å si. Er det lumpent å prumpe ute blant folk? Hæ? Jeg går på klosettet for å gjøre det, men av og til kommer det en smyger. 

Anonymkode: 12b50...0b9

For klosettet er ikke fisefint? 🤣 

Og det heter i hvertfall ikke prUmpe, men prOmpe. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

snakk for deg selv. Jeg har aldri hørt noen i min familie fise, aldri.

Anonymkode: 066f6...130

Man kan fise lydløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BearMama skrev:

Man kan fise lydløst.

Hvordan skal de bortforklare eventuell lukt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...