AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #1 Skrevet 20. oktober 2018 Hvor mye får du utbetalt som nyutdannet sykepleier? Skriv gjerne om du jobber på sykehuset eller kommunen. Vil gjerne høre fra de som begynte å jobbe mellom 2015-2018 (da lønnsforskjellene har lite endret seg i de siste 3 årene). Anonymkode: a257f...017
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #2 Skrevet 20. oktober 2018 Spesialisthelsetjeneste siden 2016. Begynte på minstelønn 380000, nylig økt til 400000. Hadde ingen ansiennitet da jeg begynte. Anonymkode: e6b41...718
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #3 Skrevet 20. oktober 2018 Kommune: 450.000 i grunnlønn. Har noen få års ansiennitet, begynte i 2015. Økte til 500K i fjor. Lønner seg å se etter små utkantskommuner. De har ofte sinnsykt med penger, men mangler folk. Jeg fikk et rungende ja på første «lønnskravet» mitt. Et «krav» jeg egentlig bare stilte for morro skyld, siden jeg egentlig ikke tenkte å jobbe der 😅 Anonymkode: 22637...3df 1
lipglossy Skrevet 20. oktober 2018 #4 Skrevet 20. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommune: 450.000 i grunnlønn. Har noen få års ansiennitet, begynte i 2015. Økte til 500K i fjor. Lønner seg å se etter små utkantskommuner. De har ofte sinnsykt med penger, men mangler folk. Jeg fikk et rungende ja på første «lønnskravet» mitt. Et «krav» jeg egentlig bare stilte for morro skyld, siden jeg egentlig ikke tenkte å jobbe der 😅 Anonymkode: 22637...3df For en drøm! Haha, håper jeg får så god lønn når jeg er ferdigutdannet også😅
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #5 Skrevet 20. oktober 2018 la meg svare for min samboer; hun startet på 380k grunnlønn, men har hatt faktisk 590k brutto i løpet av sine første 12mnd etter endt studie i 2017. Hun har 5 år ansinitet som hun har fått etter å ha jobbet ved siden av høyere utdanning. Hun jobber statlig ved et av de største sykehusene på østlandet. Hun er flink til å jobbe ekstravakter og har som mål å ta 5 vakter i uka og sørger for å få mest mulige røddager. Dette går veldig fint nå som vi er unge, nyetablerte og barnløse. Anonymkode: 0837b...84e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #6 Skrevet 20. oktober 2018 5 minutter siden, lipglossy skrev: For en drøm! Haha, håper jeg får så god lønn når jeg er ferdigutdannet også😅 Som sagt, se etter små utkantskommuner som «ingen vil ha»😂 De har ofte store rekrutteringsproblemer, mange syke eldre og en nærmest endeløs lønnspose og ta av 🙈 Desperasjon er lønnsomt i dette yrket, selv om det er litt kynisk å si det. Sykepleie er et kall, lønn i himmelen etc. Jeg er nok kald og uskikket siden jeg faktisk vil ha lønn for jobben 🙄 Anonymkode: 22637...3df 2
lipglossy Skrevet 20. oktober 2018 #7 Skrevet 20. oktober 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, se etter små utkantskommuner som «ingen vil ha»😂 De har ofte store rekrutteringsproblemer, mange syke eldre og en nærmest endeløs lønnspose og ta av 🙈 Desperasjon er lønnsomt i dette yrket, selv om det er litt kynisk å si det. Sykepleie er et kall, lønn i himmelen etc. Jeg er nok kald og uskikket siden jeg faktisk vil ha lønn for jobben 🙄 Anonymkode: 22637...3df Da er nok jeg kald og usikket også gett😂😂😂 Skal titte i kommuner som det! Så på sykepleien.no at Sirdal kommune gir 75k i engangstilskudd ved ansettelse, det er helt sykt
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #8 Skrevet 20. oktober 2018 Ikke rart de sliter med å få tak i sykepleiere med den lønnen de prøver å prakke på en. Anonymkode: e81d0...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå