Gå til innhold

Svindlet på Finn, noe håp om å få pengene igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør politiet noe? snakk om over 6000kr. Han er verifisert på Finn.no så har navn/adresse/tlf nummer på han. 

Anonymkode: 29990...ed2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan du ble svindlet har jo en stor del å si. 

Anonymkode: 427e9...d4b

Skrevet

Politiet hjelper sjelden her. Du må nok ta saken i egne hender. 

• Liker 1
Skrevet

Klassiske, betalte på forhånd, ikke fått varen.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, FrodeF skrev:

Politiet hjelper sjelden her. Du må nok ta saken i egne hender. 

Ikke stort en kan gjøre før en blir anmeldt selv ;) 

Skrevet

Ta kontakt med forbrukerrådet..

Anonymkode: 59348...805

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo gå til sak selv. Så lenge du vet hvem det er.

Skrevet

Først og fremst kontakt finn.no så de får sperret profilen. Deretter anmelder du til politiet. Saken blir nok desverre henlagt men det er allikevel viktig å anmelde. 

• Liker 5
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør politiet noe? snakk om over 6000kr. Han er verifisert på Finn.no så har navn/adresse/tlf nummer på han. 

Print ut samtalen på finn og sms. Du må ha bevis på hva som er lovet. Sendte du penger i forkant? Fikk du en tom eske? Fikk du noe i det hele tatt? Det du fikk var ødelagt? Dette kommer helt an på hvordan svindelen har skjedd! Er så rart at det er så mange som stiller spørsmål på KG som antar at alle vet hva dette dreier seg om og detaljene. Så begynner folk å spekulere, må spørre seg frem til hva som har skjedd, blir masse misforståelser som må oppklares. Istedet kunne TS ha forklart situasjonen i korte trekk så alle visste mer. Er det noe beviser i denne saken? Det har blitt sånn at jeg ofte ikke gidder svare på HI lenger fordi det tar så lang tid å finne ut av bakhistorien. Og noen ganger er det ganske viktig for å få riktig svar fra folk. 

Anonymkode: 32ebc...6ad

• Liker 2
Skrevet

Beklager lite info. Jeg betalte og han skulle sende meg pakken dagen etter. Det gjorde han ikke. Har mange meldinger osv der det står at han skal sende den. Han påstod også i går at han hadde send den, men ikke hadde sporingsnummer. Det stemmer jo ikke, for man får jo melding fra posten om noen poster en Norgespakke til deg.

Har pratet med kundeservice på Finn, de kunne gi politiet all informasjon de hadde på mannen. 

Skrevet

Hvor lenge siden er det han skulle ha sendt pakken?

Anonymkode: 79f48...ff8

• Liker 3
Skrevet

Politiet har ikke ressurser til å gjøre noe. Men Forbrukerrådet kan hjelpe deg. Du må sende inn klage til de. Og så behandler de saken. Hvis vedkommende ikke betaler da så tar du saken videre til forbrukerklageutvalget, da får du en rettslig dom og han får 30 dager på å betale tilbake. Betaler han ikke må du gå til namsmann. Det er en lang prosess å gå. Hvis du går til namsmann får du et utlegg på ca 1800kr. Lykke til, håper du får tilbake pengene dine. Har selv blitt svindlet og vet hvor frustrerende det er. 

Anonymkode: 90ab7...6f0

Gjest Mysticgirl
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager lite info. Jeg betalte og han skulle sende meg pakken dagen etter. Det gjorde han ikke. Har mange meldinger osv der det står at han skal sende den. Han påstod også i går at han hadde send den, men ikke hadde sporingsnummer. Det stemmer jo ikke, for man får jo melding fra posten om noen poster en Norgespakke til deg.

Har pratet med kundeservice på Finn, de kunne gi politiet all informasjon de hadde på mannen. 

Jeg kjørte en slik sak i forbrukerrådet og vant frem, men har enda ikke fått pengene hun skylder meg. Da måtte jeg betale namsmannen for å få  han til å kreve penger av henne og hadde hun ikke penger stod jeg der og ikke fikk tilbake hverken det hun skylder eller det jeg betalte namsmannen, . Dritkjipt! Så selv om du vinner fram er det ikke sikkert du får pengene

Skrevet

Hva du bedt om norgespakke og betalt for det???

Anonymkode: d9714...0b1

Skrevet
På 20.10.2018 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Politiet driver ikke saksbehandling på forumet her. Du får ta turen og snakke med politiet face to face.

Anonymkode: 0df4b...035

Skrevet

Dere som snakker som eksperter er; har dere noen gang vært gjennom det samme eller driver dere med trolling???

Det jeg gjorde når jeg ble svindlet på FINN var å sjekke alt jeg kunne om svindleren. Når jeg viste hvem denne personen egentlig var så gikk jeg flere runder med vedkommende og prøvde å lage en frivillig nedbetalingsplan. Dette kan du gjøre pr. tlf, sms, mail og møte personen. Jeg kontaktet personen hjemme og på jobben.

Når alle forsøk strandet anmeldte jeg personen. Jeg gjorde det skriftlig og gikk til politikontoret. Politiet i Oslo var svært hjelpsomme. De ringte til og med svindleren når jeg var på politikammeret. Fortsatt skjedde de ingenting.

Mens jeg ventet gikk jeg til en gratis advokat som kjørte en privat inkasso mot vedkommende. 

Til syvende og siste var det politianmeldelsen som hjalp meg. Da gikk det fort. Han ble dømt bare 4 mnd. etter anmeldelsen og kravet mitt gikk til statlig innkreving. Når du har staten på din side som innkrever så vil svindleren aldri slippe unna før han dør. Mens du venter får du statlig rente på ditt krav. Dette gjør at jeg sakte men sikkert får igjen mine penger i små drypp år til år med renters rente.

Anonymkode: 15e03...933

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke noen gode råd til deg inn den situasjonen du er i nå bortsett fra de råd du allerede har fått. Når det er sagt, så er det en grunn til at Finn.no startet den betaltjenesten for kjøp og salg på Torget. Dessuten finnes det andre måte å sende en pakke på uten å måtte betale først, feks sende mot oppkrav. Har aldri betalt for noe før jeg har fått varen på Finn. 

Anonymkode: ec4c3...646

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noen gode råd til deg inn den situasjonen du er i nå bortsett fra de råd du allerede har fått. Når det er sagt, så er det en grunn til at Finn.no startet den betaltjenesten for kjøp og salg på Torget. Dessuten finnes det andre måte å sende en pakke på uten å måtte betale først, feks sende mot oppkrav. Har aldri betalt for noe før jeg har fått varen på Finn. 

Anonymkode: ec4c3...646

Trodde de hadde kuttet den ut jeg? For jeg brukte den før, men nå er ikke det mulig lengre :( 

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva du bedt om norgespakke og betalt for det???

Anonymkode: d9714...0b1

Ja.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge siden er det han skulle ha sendt pakken?

Anonymkode: 79f48...ff8

6 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...