Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Emelie
Skrevet

Jeg møtte en mann på fest for et par uker siden.

Vi har rotet litt på tidligere fester også, og sendt meldinger. Og avtalt å møtes igjen uten å fastsette tid og sted...

Denne mannen gjør meg litt nervøs. Jeg er vanligvis ganske utadvent, spesielt når jeg har drukket litt, men rundt han blir jeg helt annerledes... Mo i knærne...

Jeg prøver å oppføre meg normalt, men ender opp med å analysere meg selv, hva jeg sier, hva jeg gjør og er redd for å virke teit.

Har forelsket-symptomer... Det er jo merkelig, for jeg kjenner han ikke så godt.

Han er ganske rolig og behagelig selv, da blir det ekstra ekkelt. Endel pinlige stillheter når vi snakker sammen...

Har lyst til å bli kjent med han... Kanskje be han med på kino, men det er laangt å reise til nærmeste kino herfra.

Ser for meg bilturen på vei til kinoen...

Han: "Fint vær i dag.."

Jeg: "Jaa..." :ler:

Hadde vært fint med noen tips ja! :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Still spørsmål som krever mer enn ja og nei svar. Få han til å snakke om sine interesser. De fleste elsker å snakke om seg selv, også folk som er stille og rolige.

Gjest Anonymous
Skrevet

På meg høres det ut som om kjemien ikke er helt til stede i dette tilfellet. Greit nok at man er rar og forvirret når man er forelsket, men dersom samtalen overhodet ikke flyter når dere er sammen, tyder ting på at dere ikke passer helt ilag medhverandre.

Finn deg heller en som du kan ha det morsomt og trivelig med hele tiden. Ikke la deg selv tro at følelsen av å være forelsket er tegn som viser at dere hører sammen. Tenk på at dersom ting allerede er kjedelig før dere har begynt på noe forhold, hvordan blir det da etter flere år ilag...

Men uansett, du får ha lykke til!!! :)

Gjest Bellatrix
Skrevet
På meg høres det ut som om kjemien ikke er helt til stede i dette tilfellet. Greit nok at man er rar og forvirret når man er forelsket, men dersom samtalen overhodet ikke flyter når dere er sammen, tyder ting på at dere ikke passer helt ilag medhverandre.

:Nikke: Smånervøsitet er vel normalt, men er han virkelig noe å satse på bør dere klare å prate sammen.

Gjest Gitte
Skrevet
På meg høres det ut som om kjemien ikke er helt til stede i dette tilfellet. Greit nok at man er rar og forvirret når man er forelsket, men dersom samtalen overhodet ikke flyter når dere er sammen, tyder ting på at dere ikke passer helt ilag med hverandre

eh.. de har nettopp blitt kjent, husker når jeg og typen nettopp hadde blitt kjent var det av og til noen "pinlige stillheter" når vi var ute å kjørte... vi er fortsatt sammen vi nå, 1,5 år etterpå. så selv om samtalen går litt tregt i starten er det ikke noen grunn til å si at man overhode ikke passer sammen... seriøst da (?!?)

Gjest Emelie
Skrevet

Godt å høre at flere har det litt på samme måte.

Jeg har veldig lyst til å finne på noe med han, men jeg er ikke flink til å ta det første skrittet.

Sitter istedet å venter på at gutter skal ta kontakt med meg. Men jeg sendte melding til han i dag. :)

Han ringte tilbake, og det er ikke så skummelt å snakke med han i telefonen, som face to face.

Han spurte om jeg ville se film med han i helga og det ville jeg.

Hva kan jeg spørre om for å bli kjent med han, uten å virke masete og overinteressert?

Gjest Emelie
Skrevet

Godt å høre at flere har det litt på samme måte.

Jeg har veldig lyst til å finne på noe med han, men jeg er ikke flink til å ta det første skrittet.

Sitter istedet å venter på at gutter skal ta kontakt med meg. Men jeg sendte melding til han i dag. :)

Han ringte tilbake, og det er ikke så skummelt å snakke med han i telefonen, som face to face.

Han spurte om jeg ville se film med han i helga og det ville jeg.

Hva kan jeg spørre om for å bli kjent med han, uten å virke masete og overinteressert?

Gjest GreenSky
Skrevet

Spør om jobb/studier, og få han til å fortelle rundt det.

Diskuter nyheter. Filosofi. Fortell en morsom historie. Snakk om været, at nå blir det varmere, og hva han kunne tenke seg å gjøre til sommeren - hvis det faller naturlig i samtalen - kanskje dere kan finne på noe sammen? Hvilken type musikk liker han? Filmer? Har han reist noen steder? Osv. Når du først får samtalen i gang går det ganske greit. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Så bra!! Du sender en melding og fyren ringer og inviterer deg på kino" hey, hey, hey. Virker som han er interessert i alle fall.

Naturlig å snakke om filmen da.... skuespillerne, tema, andre filmer som ligner.... Handler filmen om tja...familieforhold, kan du fortelle om din familie og se om han nevner sin....

Andre tema: påsken?? Går han på ski, hvorfor bypåske, har fam. hytte, drømmeferien, tidligere ferier osv.

Det går nok bra. Fyren er jo intr. i deg. Det vil vel roe nervene litt. Ta tak i det han sier og spinn videre på det.

Skrevet

Jeg har altid vanskelig for å prate hvis jeg ikke kjenne personen fra før. Men nå går det bedre. Og man blir jo kjent etterhvert. Interesser er alltid bra. Fortell om morsommefine opplevelser f. eks. relatert til påsken, eller drømm om sommeren. Lykke til, forelskelse er sykt deilig (og frustrerende) :)

Skrevet

Prøv å snakke mest mulig om positive ting.

Morsomme opplevelser, gode filmer, hobbyer etc.

Du er forelsket!!

-og han liker deg!!

:hjerte::hjerte::hjerte:

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...