Gå til innhold

God ide til julegave eller bare kleint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har ikke mulighet til å prioritere julegaver til hverandre i år på grunn av stram økonomi. Likevel vil jeg gi han noe fordi han er en fantastisk god mann som fortjener noe som gjør han glad.

Jeg vurderer derfor å gi han en slags samling med fine hilsner eller noe slikt fra hans nærmeste familie og venner.

Jeg tenker å be folk om å akrive en fin hilsen til han. F.eks å skrive hva de setter pris på ved han, et fint minne de har sammen, osv. Og så lage en liten bok eller boks med dette i.

Jeg tror absolutt at han vil bli glad for det, men er det egentlig veldig kleint? Vil folk syns at jeg er super-rar som ber de om å skrive ned noe fint til han?

Hva hadde dere tenkt?

Anonymkode: 00a0b...900

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kleint. 

Anonymkode: ab852...bc4

• Liker 5
Skrevet

Er jo bedre du skriver hva du synes er bra med han! 

Enn sånn samlingshilsen ser jeg mer hadde passet som bursdagsgave. 

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, ama7 skrev:

Er jo bedre du skriver hva du synes er bra med han! 

Enn sånn samlingshilsen ser jeg mer hadde passet som bursdagsgave. 

Dette

Anonymkode: a6d8e...1a7

• Liker 6
Skrevet

Syns det hørtes koselig ut jeg 👍

Gjest COSL Innovator
Skrevet

Nei, det der er kleint.

Håper aldri noen kommer til meg og spør om hjelp til en sånn gave. Skriv heller hva du synes om han

Skrevet

Kleint i denne settingen. Det passer bedre til en bursdag hvor han fyller rundt tall.

Gi han heller "gavekort" på massasje etc. 

Anonymkode: 1e055...2cd

• Liker 5
Skrevet

Forresten, dere kan vel ikke ha SÅ dårlig råd at dere ikke har råd til en liten billig gave til hverandre? Hvis man tråler litt forskjellige nettbutikker, er du mulig å fine flotte ting til en billig penge. Har du ikke en 50-lapp til overs en gang? 

Skrevet (endret)

Hvis noen hadde kommet til meg og spurt om jeg kunne delta på en sånn gave, hadde min første tanke vært at personen som skulle få den var syk og skulle feire sin siste jul. Da hadde jeg gjort det, såklart.

Men hvis det ikke var tilfelle, det var bare at kona ikke hadde råd til julegave, det hadde vært veldig kleint og rart. Og kleint og rart å være mottaker også. 

Endret av Meadow
  • Liker 7
Skrevet

Hadde fått valget mellom en samling hyggelige skrifter og ingenting, ville jeg valgt ingenting i 11 av 7 tilfeller.

Jeg fordrar ikke slike skrifter. Man ser det i tusenvis av fengsler, for de som følger med boligannonser så ser man slike fordragelige skrifter eller tagginger. 
Home sweet home.
osv. osv. Det er rett og slett kvalmende. I samme gate som de som er så fordømt lykkelig på Facebook. Kvalmende søtt.

Med dette er nå mine synspunkter og jeg deler de med mange andre.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen min har ikke mulighet til å prioritere julegaver til hverandre i år på grunn av stram økonomi. Likevel vil jeg gi han noe fordi han er en fantastisk god mann som fortjener noe som gjør han glad.

Jeg vurderer derfor å gi han en slags samling med fine hilsner eller noe slikt fra hans nærmeste familie og venner.

Jeg tenker å be folk om å akrive en fin hilsen til han. F.eks å skrive hva de setter pris på ved han, et fint minne de har sammen, osv. Og så lage en liten bok eller boks med dette i.

Jeg tror absolutt at han vil bli glad for det, men er det egentlig veldig kleint? Vil folk syns at jeg er super-rar som ber de om å skrive ned noe fint til han?

Hva hadde dere tenkt?

Kjenner en som gjorde det for kona. Tenkte at det var utrolig omtenksomt og fint gjort. Han setter nok stor pris på det. Ser ikke hvordan det kan være kleint.

Anonymkode: 90913...36e

Skrevet

Vi gjorde det til pappa sin 50 års dag. Og det ble satt veldig pris på, men var jo en litt mer spesiell anledning enn jul da :) 

Anonymkode: afb9f...a32

Skrevet

Ts her.

Nei, vi har ikke en 50-lapp til overs. Vi må reise langt, betale for overnatting og prioritere gaver til andre i familien.

Jeg er ikke enig i at det er super-kleint, men jeg ser den at det passer bedre til en større anledning. Så jeg kommer til å spare ideen til neste runde tall 🙂

Takk for alle svar!

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Nei, vi har ikke en 50-lapp til overs. Vi må reise langt, betale for overnatting og prioritere gaver til andre i familien.

Jeg er ikke enig i at det er super-kleint, men jeg ser den at det passer bedre til en større anledning. Så jeg kommer til å spare ideen til neste runde tall 🙂

Takk for alle svar!

Ikke hvis du dropper middag og spiser knekkebrød/brød til middag noen dager? Det gjorde jeg noen ganger som student, for å få råd til julegaver til familien. Mener du at budsjettet fram til jul er regnet ut så nøyaktig på krona at det ikke kan bli en 50-lapp til overs i løpet av de neste 2 månedene? Ikke hvis dere kikker i kundeavisene til alle matbutikkene, og bare handler tilbudsvarer?

Skrevet
1 time siden, hutula1 skrev:

Hadde fått valget mellom en samling hyggelige skrifter og ingenting, ville jeg valgt ingenting i 11 av 7 tilfeller.

Jeg fordrar ikke slike skrifter. Man ser det i tusenvis av fengsler, for de som følger med boligannonser så ser man slike fordragelige skrifter eller tagginger. 
Home sweet home.
osv. osv. Det er rett og slett kvalmende. I samme gate som de som er så fordømt lykkelig på Facebook. Kvalmende søtt.

Med dette er nå mine synspunkter og jeg deler de med mange andre.

:laugh: Det som å høre meg sjæl!

TS, det er helt vanlig at folk som bor sammen og deler økonomi dropper julegavene.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis du dropper middag og spiser knekkebrød/brød til middag noen dager? Det gjorde jeg noen ganger som student, for å få råd til julegaver til familien. Mener du at budsjettet fram til jul er regnet ut så nøyaktig på krona at det ikke kan bli en 50-lapp til overs i løpet av de neste 2 månedene? Ikke hvis dere kikker i kundeavisene til alle matbutikkene, og bare handler tilbudsvarer?

Nå spurte jeg strengt tatt ikke etter råd rundt økonomien vår. Men ja, vi handler allerede utelukkende tilbudsvarer, sparer all mat, null alkohol, null røyk, null festing, godteri eller ansre kostbare vaner. Bruker lite strøm, går aldri til frisør ellee lignende, kjører minst mulig, osv.

Noen har bare dårlig råd, slik er det bare. For noen er det en selvfølge at man kan spare inn et par 50-lapper til overs. Da tar man godene for gitt på vegne av andre. Vi har det ikke slik. Forstår ikke at det er noe å stille spørsmål rundt. Som sagt, så ba jeg om synspunkter rundt gaveideen, ikke hvordan vi disponerer pengene våre. Og jeg har fått svar.

Skrevet

Flaut 

• Liker 1
Skrevet

Det er da så utrolig mange måter å skaffe billige julegaver på nå, med internetthandel. 

Så jeg ville droppet idéen din, TS. 

I år skal vi prioritere en fantastisk sommerferie 2019, så da går julegaver til hverandre på budsjett. Og vi begge elsker MANGE gaver (vi er to voksne..). Men jeg har allerede fikset 4 gaver til ham. Ting han trenger. Kjøpt på nettet. 

Anonymkode: 09df7...faf

• Liker 1
Skrevet

Hva med en pakke med «gavekort». God middag, massasje, seksuelle ting, sove lenge (om dere har barn’, en tur på kino(når pengene strekker til) osv?

Anonymkode: d1ae4...eb9

Skrevet

Kleint

Anonymkode: 795dd...df7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...