Gå til innhold

Forskjellen på nan 1, 2 og 3?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på nan (eller hipp) 1, 2 og 3? Hvorfor skal man ha annen nan fra 6 mnd? 

Anonymkode: 583d9...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil jeg ganske sikkert anta er innholdet. Sjekk innholdsfortegnelsen. Sikkert en annen sammensetning og "dosering" mellom de tre ulike.

Anonymkode: f2db3...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på nan (eller hipp) 1, 2 og 3? Hvorfor skal man ha annen nan fra 6 mnd? 

Pga innholdet.

Det endres etter barnets alder,da det trenger mer/mindre av div..

Står på innholdsfortegnelsen,på pakkene.

Anonymkode: b3af7...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at innholdet er forskjellig da :ler: 

men er det mer/mindre fett? Proteiner? Hva er det de trenger mer/mindre av etter fylte 6 mnd. 

Har det noe å si hvorvidt de har startet med fast føde eller ei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nan 1 er fullverdig næring som inneholder absolutt alle næringsstoffer en baby trenger for å vokse. Kalsium, protein, jern, fett etc. Akkurat som mme.

Nan 2 er et tilskudd som inneholder det en baby som spiser noe fast føde trenger tilskudd av.

Nan 3 er også et tilskudd som inneholder det en baby som hovedsaklig er fullnært på fast føde trenger - altså litt andre stoffer enn Nan 2.

Derfor skal man ikke gi Nan 2/3 til en baby som ikke spiser fast føde, og man bør ikke (pga kalorimengde) gi Nan 1 til en baby som spiser en del/mye fast føde. 

Anonymkode: bb527...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nan 1 er fullverdig næring som inneholder absolutt alle næringsstoffer en baby trenger for å vokse. Kalsium, protein, jern, fett etc. Akkurat som mme.

Nan 2 er et tilskudd som inneholder det en baby som spiser noe fast føde trenger tilskudd av.

Nan 3 er også et tilskudd som inneholder det en baby som hovedsaklig er fullnært på fast føde trenger - altså litt andre stoffer enn Nan 2.

Derfor skal man ikke gi Nan 2/3 til en baby som ikke spiser fast føde, og man bør ikke (pga kalorimengde) gi Nan 1 til en baby som spiser en del/mye fast føde. 

Ok. Takk for svar. 

Min baby sliter med vektoppgang og spiser noe fast føde, men da skal jeg fortsette å gi nan 1 litt til tenker jeg. Babyen trenger de kaloriene den kan få. Skal dobbeltsjekke med HS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Pga innholdet.

Det endres etter barnets alder,da det trenger mer/mindre av div..

Står på innholdsfortegnelsen,på pakkene.

Anonymkode: b3af7...a1c

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner jo at innholdet er forskjellig da :ler: 

men er det mer/mindre fett? Proteiner? Hva er det de trenger mer/mindre av etter fylte 6 mnd. 

Har det noe å si hvorvidt de har startet med fast føde eller ei? 

Mer jern og proteiner i nan 2 enn nan1 hvertfall. 

Anonymkode: 1b0a2...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk for svar. 

Min baby sliter med vektoppgang og spiser noe fast føde, men da skal jeg fortsette å gi nan 1 litt til tenker jeg. Babyen trenger de kaloriene den kan få. Skal dobbeltsjekke med HS. 

Høres fornuftig ut. Jeg tror vi gikk over til Nan 2 ved 2-3 fulle måltider fast føde. Nan 3 husker jeg ikke om vi brukte - må isåfall ha vært rundt 10-11 mnd alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...