Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på nan (eller hipp) 1, 2 og 3? Hvorfor skal man ha annen nan fra 6 mnd? 

Anonymkode: 583d9...421

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg ganske sikkert anta er innholdet. Sjekk innholdsfortegnelsen. Sikkert en annen sammensetning og "dosering" mellom de tre ulike.

Anonymkode: f2db3...2a5

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på nan (eller hipp) 1, 2 og 3? Hvorfor skal man ha annen nan fra 6 mnd? 

Pga innholdet.

Det endres etter barnets alder,da det trenger mer/mindre av div..

Står på innholdsfortegnelsen,på pakkene.

Anonymkode: b3af7...a1c

Skrevet

Jeg skjønner jo at innholdet er forskjellig da :ler: 

men er det mer/mindre fett? Proteiner? Hva er det de trenger mer/mindre av etter fylte 6 mnd. 

Har det noe å si hvorvidt de har startet med fast føde eller ei? 

Skrevet

Nan 1 er fullverdig næring som inneholder absolutt alle næringsstoffer en baby trenger for å vokse. Kalsium, protein, jern, fett etc. Akkurat som mme.

Nan 2 er et tilskudd som inneholder det en baby som spiser noe fast føde trenger tilskudd av.

Nan 3 er også et tilskudd som inneholder det en baby som hovedsaklig er fullnært på fast føde trenger - altså litt andre stoffer enn Nan 2.

Derfor skal man ikke gi Nan 2/3 til en baby som ikke spiser fast føde, og man bør ikke (pga kalorimengde) gi Nan 1 til en baby som spiser en del/mye fast føde. 

Anonymkode: bb527...e58

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nan 1 er fullverdig næring som inneholder absolutt alle næringsstoffer en baby trenger for å vokse. Kalsium, protein, jern, fett etc. Akkurat som mme.

Nan 2 er et tilskudd som inneholder det en baby som spiser noe fast føde trenger tilskudd av.

Nan 3 er også et tilskudd som inneholder det en baby som hovedsaklig er fullnært på fast føde trenger - altså litt andre stoffer enn Nan 2.

Derfor skal man ikke gi Nan 2/3 til en baby som ikke spiser fast føde, og man bør ikke (pga kalorimengde) gi Nan 1 til en baby som spiser en del/mye fast føde. 

Ok. Takk for svar. 

Min baby sliter med vektoppgang og spiser noe fast føde, men da skal jeg fortsette å gi nan 1 litt til tenker jeg. Babyen trenger de kaloriene den kan få. Skal dobbeltsjekke med HS. 

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Pga innholdet.

Det endres etter barnets alder,da det trenger mer/mindre av div..

Står på innholdsfortegnelsen,på pakkene.

Anonymkode: b3af7...a1c

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner jo at innholdet er forskjellig da :ler: 

men er det mer/mindre fett? Proteiner? Hva er det de trenger mer/mindre av etter fylte 6 mnd. 

Har det noe å si hvorvidt de har startet med fast føde eller ei? 

Mer jern og proteiner i nan 2 enn nan1 hvertfall. 

Anonymkode: 1b0a2...f09

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk for svar. 

Min baby sliter med vektoppgang og spiser noe fast føde, men da skal jeg fortsette å gi nan 1 litt til tenker jeg. Babyen trenger de kaloriene den kan få. Skal dobbeltsjekke med HS. 

Høres fornuftig ut. Jeg tror vi gikk over til Nan 2 ved 2-3 fulle måltider fast føde. Nan 3 husker jeg ikke om vi brukte - må isåfall ha vært rundt 10-11 mnd alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...