AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #1 Skrevet 20. oktober 2018 Jeg og samboer har et barn sammen. Julen i år er svigermor uten mann, han døde for ca et halvt år siden. Hun har døtrene, svigersønn og andre barnebarn. Min mor er helt alene, men vil ikke bli med til svigermor. Svigermor er fryktelig opptatt av at alle er samlet ganske ofte, og samboer vil nok ikke feire jul hos min mor. Hva tenker dere? Noen kommer til å bli skuffa her uansett. Anonymkode: 32922...cf9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #2 Skrevet 20. oktober 2018 Med barn tenker jeg det er naturlig med annethvert år hos hans mor og din mor, evt at dere inviterer hjem til dere og sier kom den som vil. Anonymkode: ea4ca...84a 9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #3 Skrevet 20. oktober 2018 Ja, min samboer har et barn fra før som er hos oss annen hver jul, det blir vel mest naturlig at vi er hos samboers familie når han er her, men det er han ikke i år. Nå har ikke jeg feiret jul med mamma på 3 år. Anonymkode: 32922...cf9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #4 Skrevet 20. oktober 2018 Jeg tenker din mor bør svelge noen kameler her.. hun er garantert velkommen til din svigerfamilie og lager en vanskelig situasjon ved å sette seg på bakbeina. Anonymkode: aa848...d75 8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #5 Skrevet 20. oktober 2018 Jeg kjenner flere som kommer med lignende problemstillinger, det virker som om jula er blitt mest mas og negativitet. Da jeg var gift og barna var små så feiret vi alltid hjemme, og de som ønsket kunne komme og feire med oss (åpen invitasjon til hele den nære slekten). Da var julen hyggelig. Etterhvert ble vi skilt, søsken ble skilt, og også mine svigerforeldre. Da begynte kaoset for fullt, og jeg meldte meg ut. Har en jobb hvor det er døgnbemanning, så jeg lot flere ganger som jeg måtte jobbe mens jeg var hjemme alene og koste meg alene med gamle filmer, juleprogram og god mat Når jeg hadde barna feiret jeg med søsteren min og hennes barn (mine barns far ble alltid invitert, og pleide å bli med oss). Nå er barna voksne og etablert, faren deres er etablert på nytt, og det er enda flere det "skal tas hensyn til". Jeg har nå gått over til å alltid være alene på julaften og synes det er veldig koselig, og så sprer jeg meg litt rundt/ inviterer til julebesøk utover i jula. Noen synes nok at jeg er litt sær, men ingen sure miner. Anonymkode: bb0e7...789 3
Hulderen Skrevet 20. oktober 2018 #6 Skrevet 20. oktober 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer har et barn sammen. Julen i år er svigermor uten mann, han døde for ca et halvt år siden. Hun har døtrene, svigersønn og andre barnebarn. Min mor er helt alene, men vil ikke bli med til svigermor. Svigermor er fryktelig opptatt av at alle er samlet ganske ofte, og samboer vil nok ikke feire jul hos min mor. Hva tenker dere? Noen kommer til å bli skuffa her uansett. Anonymkode: 32922...cf9 Hva med å spørre din samber? Hvorfor er det mer selvsagt at dere skal feire hos hans mor enn din mor? Din svigermor har nylig blitt enke, men hun vil ikke være alene på julaften når hun har sine døtre, svigersønn og andre barnebarn der. Det at hun gjerne vil samle alle, betyr ikke at hun alltid kan få det som hun vil. 11
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #7 Skrevet 20. oktober 2018 Den første julen uten mamma var det veldig viktig for alle i familien at vi var samlet. Her var det ikke bare min far som ville samle alle jevnlig, vi søsken var opptatt av det også. Vi snakket om masse om mamma, gråt litt og hadde en veldig fin jul. Så jeg har full forståelse hvis samboeren din vil være med familien sin i år. Er dere hos svigermor når dere er med dem? Hvis dere er med din mor, blir det «bare» dere tre? I tillegg til denne julen, ville jeg laget en plan for alle juler. Kan det være dere som inviterer noen år? Anonymkode: 86dd1...a44 2
Muskath Skrevet 20. oktober 2018 #8 Skrevet 20. oktober 2018 Kan dere ikke lage julaften hos dere og be både din mor og svigermor? Så kan dere dra til svigermor første juledag og til din mor andre juledag... ellers kunne jo din mor «ofret» seg og blitt med til svigermor julaften. Det handler jo om noen timer, mange som må holde ut på julaften med familie man helst vil slippe.
Arkana Skrevet 20. oktober 2018 #9 Skrevet 20. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker din mor bør svelge noen kameler her.. hun er garantert velkommen til din svigerfamilie og lager en vanskelig situasjon ved å sette seg på bakbeina. Anonymkode: aa848...d75 Enig i dette. Her er det en mulighet for alle å feire sammen og da synes jeg ikke det er riktig at din mors urimelighet skal være det som styrer alles julefeiring. 2
minister-mio Skrevet 20. oktober 2018 #10 Skrevet 20. oktober 2018 Mora di kan bare bli skuffa så frekk som hun er
Gjest BearMama Skrevet 20. oktober 2018 #11 Skrevet 20. oktober 2018 24 minutter siden, Arkana skrev: Enig i dette. Her er det en mulighet for alle å feire sammen og da synes jeg ikke det er riktig at din mors urimelighet skal være det som styrer alles julefeiring. 👆🏻 Nuff said.
Ulrikke Skrevet 20. oktober 2018 #12 Skrevet 20. oktober 2018 Her er det din mor som bør ta seg sammen og takke ja til å bli med til svigermor!
Ulrikke Skrevet 20. oktober 2018 #13 Skrevet 20. oktober 2018 Eventuelt har dere julaften hos dere også kommer alle dit istedenfor. 1
Cata Skrevet 20. oktober 2018 #14 Skrevet 20. oktober 2018 Feir hjemme og inviter både mor og svigermor. Problem solved. 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #15 Skrevet 20. oktober 2018 Helt uenig. Nå har din mor feiret alene 3 år på rad. Hvorfor? Jeg hadde aldri latt min mor være alene på juleaften på fjerde året.. Du skriver ingrnting om hvorfor ikke hun ønsker seg bort til din svigermor, men det har egentlig ingenting med saken å gjøre. Du feirer med din mor. Vil ikke din mann være med i år, så respekterer du det. Og fra neste år så feirer dere annet hvert år hos hver av mødrene deres. Anonymkode: 80e71...696 3
Hulderen Skrevet 20. oktober 2018 #16 Skrevet 20. oktober 2018 5 timer siden, minister-mio skrev: Mora di kan bare bli skuffa så frekk som hun er På hvilken måte er moren til TS frekk? Hun ønsker ikke å feire julen hos noen hun ikke har et forhold til. Det er det eneste hun har gjort. Hun har ikke skjelt ut noen eller vært urimelig på noen måte, hun er bare en ensom eldre dame. 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #17 Skrevet 20. oktober 2018 Akkurat nå, Hulderen skrev: På hvilken måte er moren til TS frekk? Hun ønsker ikke å feire julen hos noen hun ikke har et forhold til. Det er det eneste hun har gjort. Hun har ikke skjelt ut noen eller vært urimelig på noen måte, hun er bare en ensom eldre dame. Hun er velkommen et sted i julen, men vil ikke dit. I min bok er det frekt. Anonymkode: 4378c...87c
minister-mio Skrevet 20. oktober 2018 #18 Skrevet 20. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun er velkommen et sted i julen, men vil ikke dit. I min bok er det frekt. Anonymkode: 4378c...87c Kom borti anonymknappen
Hulderen Skrevet 20. oktober 2018 #19 Skrevet 20. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun er velkommen et sted i julen, men vil ikke dit. I min bok er det frekt. Anonymkode: 4378c...87c Da må jeg si vi har ulike bøker! *Sjokkert* Har du virkelig aldri opplevd å bli invitert til noe du ikke ønsket å delta på? Har du aldti følt deg som femte hjul på vogna? Og hvordan vet vi hvor velkommen moren egentlig er? Den ferske enken vil samle sine etterkommere og minnes sin avdøde. Forståelig det. Men ville du likt å minnes noen du ikke kjente noe særlig? Det høres ut som om det mest er en pliktinvitasjon moren til TS har fått. 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #20 Skrevet 20. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboer har et barn sammen. Julen i år er svigermor uten mann, han døde for ca et halvt år siden. Hun har døtrene, svigersønn og andre barnebarn. Min mor er helt alene, men vil ikke bli med til svigermor. Svigermor er fryktelig opptatt av at alle er samlet ganske ofte, og samboer vil nok ikke feire jul hos min mor. Hva tenker dere? Noen kommer til å bli skuffa her uansett. Anonymkode: 32922...cf9 Hvorfor vil ikke din mor til din svigermor? Anonymkode: 5b4ad...892 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå