Gå til innhold

hvor mye bruker dere på sminke/hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser det er ganske store forskjeller på hvor mye produkter man bruker og hvor ofte man går til behandlinger. Hvor ofte går dere til div skjønnhetsbehandlinger (ikke frisør) og hvor mye produkter bruker dere hver dag? Selv har jeg hele badet stappfullt, men synes jeg kjøper hudpleie og sminke sjelden. Skjønner ikke hvordan folk greier bruke så mye. Min rutine:

Daglig- vasker bare ansiktet med kaldt vann på morgen. Så dagkrem, øyekrem og lett sminke. Rens (kun 1) på kvelden og så varierer jeg mellom forskjellige oljer som nattkrem. Ansiktsskubb et par ganger i uka og ansiktsmaske 1 gang i uka. Jeg har aldri tatt noen hudbehandlinger og går heller ikke til negl, vippe eller øyenbrynsbehandling. Føler meg jo nesten unormal når jeg ser hvor mye folk bruker på dette. Masse serumer, 3-4 forskjellige kremer osv. Har veldig fin hud og føler nesten folk går over alle støvelskaft med hudrutinene. 

Anonymkode: c1ed6...954

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker ansiktet og tar bort sminken når jeg dusjer. Bruker kun dagkrem. 

Sminke: mascara og øyeskygge. Av og til noe på leppene. 

Anonymkode: 36c3d...5be

• Liker 2
Skrevet

Går aldri til skjønnhetsbehandlinger.
Til daglig bruker jeg bare fuktighetskrem om kvelden, og tar på litt øyenbrynspudder før jobb. Bruker mascara kanskje halvparten av dagene. Ansiktsmaske en gang i måneden eller sjeldnere, og farger brynene hjemme selv ca. annen hver uke. 
Til fest bruker jeg en pudderfoundation, litt solpudder, øyenskygge, eyeliner (ikke flytende), mascara, og fikser brynene. Et par ganger i året bruker jeg leppestift, men synes egentlig jeg ser litt rar ut med dette. 

Skrevet

Jeg renser huden morgen og kveld (dobbelrens kveld), øyekrem ×2 og dagkrem/nattkrem. Har ett serum jeg bruker på kveld og olje som jeg bruker når det er kaldt og tørt ute. Ansiktsmaske omtrent en gang i uka, skrubb to ganger. Ellers bruker jeg sminke nesten daglig og rutinen der omhandler endel produkter. 

Går aldri til noen behandling av noe slag. 

Skrevet

Morgen: vask meg ansiktskrem. Deretter påfører eg epiduo og maskara.

kveld: vask med No7 skum, serum og fuktighetskrem. Av og til collagen, teatre og jojobaolje i tillegg. 

Har gått til bryns salong en gang. Var hos frisøren for halvannet år siden. 

Handler ofte på salg, og badet er fullt av sminke 😜 

Skrevet

Bruker kun mascara når jeg skal ut (på jobb osv), og våtservietter om kvelden. Bruker ikke sminke i det hele tatt når jeg ikke går ut.

Jeg går til fotpleier mellom hver 2 til 3.måned fordi jeg får veldig hard hud veldig raskt. Hun skjærer vekk hard hud og steller føttene mine. Og jeg går til frisør hver 4. måned for hårkur, klipp og hodebunnsmassasje.

Skrevet

Renser hud morgen og kveld, om morgenen bruker jeg en kjemisk peeling og om kvelden ansiktskrem. Bruker merket Paula's Choice.

Bruker ikke sminke, men bruker i blant hjemmefarging for mørkere bryn og vipper.

Anonymkode: 56495...565

Skrevet

Går ikke til hudpleier. 

Morgen; vasker ansiktet med vann og klut. 

Kveld; renser med olje, påfører øyekrem og vippeserum. Har en dagkrem jeg bruker over natta noen ganger, men den er i overkant rik for min hud. 

Bruker sminke, men går like gjerne uten. Har mye sminke, liker å variere. 

Skrevet

kjøper 1 mascara pr år ca, dior sin til rundt 230kr.

Vasker ansikt med lano og smører meg kun inn med solkrem, som også brukes til resten av kroppen, så da blir vl summen rundt 600kr pr år hvis jeg regner med solkrem som hudpleie.

Anonymkode: 2d996...cc5

Skrevet

Går ikke til behandling. 

Røk akkurat 1000 kroner til foundation, primer og dagkrem. Egentlig ikke så aller verst for 1000 kroner, og det holder i ca 4 måneder. Bruker bare foundation og brynssminke daglig. 

Ellers går det et par flasker eucerin dusjole og et par flasker shampo og balsam fra Eleni og Chris som er et par hundre kroner stykket, og ansiktsrens da fra origins til noen hundrelapper.

Er ikke en av de mest forfengelige, men når man jobber så mye som jeg gjør tenker jeg at man fint kan unne seg litt fine produkter og ikke first price såpe liksom. 

Anonymkode: 596b9...82e

Skrevet

Jeg vasker ansiktet med vann el. rensemelk, bruker øyenkrem og en lett fuktighetskrem.  Ved festlige anledninger bruker jeg øyenskygge, kajal og mascara.  Jeg hadde nok litt mer produkter når jeg var yngre, men har aldri vært særlig opptatt av sminke og velværeprodukter.

Anonymkode: 11170...86c

Skrevet

Stadig mindre og mindre. Maks 500kr i mnd.

• Liker 2
Skrevet

Vært en gang hos hudpleier. 

Rens + fuktighets krem morgen og kveld.  

De dagene jeg ikke bruker sminke bruker jeg to serumer under fuktighetskremen. 

Bruker bha to ganger i uka og aha syre en gang i uka.  

Toner bruker jeg litt av og til. 

Det eneste dyre jeg bruker er aha kremen til 700 men den varer i 4-5 mnd. Og serumene koster 2-300 hver og holder 2-3 mnd. 

Anonymkode: d880d...1e2

Skrevet

Behandling: aldri. Kanskje 5 ggr i livet til nå; jeg er 36...

Ansiktsmaske: 1-2 ggr/mnd. Hvis jeg kommer på det. 

Kaldt vann i fjeset på morgenen, så fuktighetskrem og mascara. Kanskje pittelitt foundation eller solpudder. Renser bort sminke hver kveld, og bruker min Foreo Luna ansiktsskrubb.. nesten hver kveld. 

Bruker lite penger på produkter. Handler av og til inn nye kremer eller sminke, men det er mer en guilty pleasure, for jeg bruker det nesten aldri.. men tenåringsjenta blir fornøyd når hun får overta, da! 😆

Skrevet

Den dagen det ligger solid vitenskap og forskning bak hudkremer og annet dritt skal jeg vurdere bruke dem. Men mange hudkremer gir bare litt fukt til huden, og da kan man like godt bruke vann. Samt at jeg er ganske sikker på at i de aller fleste tilfeller tilpasser huden seg bedre ulike klimaer om man dropper hudkrem. 

Bruker for eks aldri lypsyl eller annet på leppene. Når jeg først flyttet inn i nytt hus med klimaanlegg var jeg tørr i ca 6 dager, før leppene mine tilpasset seg og jeg har ikke vært tørr på leppene siden det. Hadde jeg vært som de fleste hadde jeg løpt til apoteket den første dagen jeg var tørr og puttet noe dritt på leppene, og ofte neder man da opp med at man er tørr i flere uker fordi leppene får ikke sjansen til å tilpasse seg på egen hånd. Man gjør seg selv avhengig av leppekremer

Anonymkode: 5c4b9...f75

• Liker 1
Skrevet (endret)

shopping?q=tbn:ANd9GcTd97ow3eP57jvPX4dTo  ca 38 kr

ca 299 kr40850_3.jpg

Ca 250 kr shopping?q=tbn:ANd9GcS1nno9r6aLm2bNR-AI5 

ba3759720dfb38d30ecfafbac551e35e.jpg

dc095772427a02292d430c83dd54758a.jpg

f4ed5986fdabea9271e758dbfa325427.jpg

96ae65233f273327f18175a9adc673e0.jpg 

a856db12342372929550e572fe963964.jpg

Er avhengig av disse her;

004a42ac632c4e2756e3761221e4bab3.jpg

Jeg pleier også å få slike til jul. De varer i flere år.

a1c8ff3b4d27d59a6c27826989806ede.jpg

Og når jeg handler pleier jeg å får prøver på ting og små utgaver av det meste i L'Occitane. Hyggelig. Og når vi er på hoteller har de ofte L'Occitane på badet, som jeg hamstrer:legrine: Jeg tåler svært lite av mange produkter, får allergisk reaksjon. Så jeg holder meg til det som virker.

Jeg handlet en del i sommer og fikk sånne gift set på kjøpet:

da07a5cd7495228e5aad8f4700455667.jpg4a327209633346a8f9c3fdebfe568d68.jpg

Så mye er gratis for meg.

Endret av Wonders
Skrevet

Jeg får produkter og make-up til innkjøpspris. Får ansiktsbehandlinger til redusertpris, hvor jeg kun betaler for eventuelle produkter. Jeg bruker kanskje 2000,- i året. Jeg får også, av og til gratis produkter. 

Anonymkode: 25138...a1f

Skrevet

Jeg bruker en veldig rimelig fuktighetskrem til ansiktet etter hver dusj og ved behov, og den varer lenge, lengre på sommeren enn vinteren. Det er den eneste jeg finner som gjør en forskjell for ørken-huden min:P Så har jeg en leiremaske jeg bruker ved behov. Og det er vel igrunn det. Aldri kjøpt meg hudpleie på salong, men pleier å få formet og farget bryn på sommeren.

Til hverdags sminker jeg kun brynene mine fordi de ikke synes uten sminke:P På fritiden har jeg mascara på. Full sminke gjør jeg kun om jeg skal noe spesielt, da har jeg primer, foundation, pittelitt blush og solpudder, og om jeg gidder har jeg litt lipgloss på. Jeg liker min sminke så diskret og naturlig som mulig.

Anonymkode: 96f2d...3d4

Skrevet

Jeg får en god del rabatt på produkter og det hender også at jeg får en del gratis produkter. Jeg vil tro at jeg bruker rundt 500-700kr i måneden på sminke og hudpleie. Kjøper ikke hver måned, men blir ofte noen tusen som ryker på våren og noe om høsten. 

Mine rutiner:

vasker ansiktet med sensai sine renseprodukt. Morgen og kveld. 

Etter rens om morgenen så bruker jeg toner fra rituals, serum fra Dior og fuktighetskrem fra Dior. Om det er fint vær bruker jeg også solkrem. De dagene jeg har fri bruker jeg minimalt med sminke. Kanskje litt maskara og «brynmaskara». De dagene jeg skal på jobb bruker jeg veldig mye mer sminke. 

Om kvelden fjerner jeg sminken med et rensevann, renser huden med sensai. Bruker et nattserum og en fuktighetskrem. 

Anonymkode: 7c7a7...918

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får produkter og make-up til innkjøpspris.

giphy.gif?cid=3640f6095bcd9d7b764a376a63

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...