Mari Y Skrevet 19. oktober 2018 #1 Skrevet 19. oktober 2018 Hvordan har dere opplevd at omgangskretsen har taklet dette? Mange sier at det er så ille, men det inntrykket jeg sitter med er at disse holdningene er ganske utbredt. Eller tar jeg feil der?
Grandidosa83 Skrevet 20. oktober 2018 #2 Skrevet 20. oktober 2018 1 time siden, Mari Y skrev: Hvordan har dere opplevd at omgangskretsen har taklet dette? Mange sier at det er så ille, men det inntrykket jeg sitter med er at disse holdningene er ganske utbredt. Eller tar jeg feil der? Jeg «stod fram» på universitet i sin tid som negativ til innvandring fra den tredje verden. Har aldri opplevd det problematisk. Mange diskutere med meg i sin tid, men gjennom årene virker det som de fleste har begynt å se skriften på veggen. Mange var nok lenge positiv fordi man trodde på en del av de åpenbare løgnene / feilinformasjonen som ble/blir gitt. Det er tross alt ikke vanskelig å være positiv til innvandring hvis man både føler man gjør en god gjerning OG at landet tjener økonomisk på det samt at man trenger arbeidskraften.. 4
ops2 Skrevet 20. oktober 2018 #3 Skrevet 20. oktober 2018 I hvertfall halvparten på jobben er imot fri innvandring. De fleste er like kritiske til islam som jeg. MÅ jeg briefe med det og skape dårlig stemning? Nei, jeg har vett til å la være. Det jobber en del utlendinger der, også muslimer. En av de var en lang ferie hjemme i sommer. Jeg begynte ikke å forhøre meg om han var flyktning, om hvorfor han reiste tilbake, om det ikke er så utrygt... og så videre. Det er ikke min sak om hvorfor han er i Norge, og når han er der, på arbeidsplassen, så er han en av gjengen. Han er akkurat like grei og flink som folk flest, ingen problemer med å ha han der. Jeg ville ikke hatt ubegrenset med innvandring likevel. Snart blir det sagt opp folk på jobben igjen, det er ikke nok arbeid til fødte nordmenn, av de som har kommet, kan bare 50% (maks) jobbe heltid og forsørge seg selv. Hjemme derimot.... det er litt anspent med meg og mannen imellom. Og jeg kan ikke diskutere politikk med hans familie. Ikke i det hele tatt. Det er blodrøde sosialister. Jeg velger å ikke skape dårlig stemning, skal ikke ha noe av at ungene mine opplever ufred i familien. Så jeg sier ikke noe spesielt. 2
Example Skrevet 20. oktober 2018 #4 Skrevet 20. oktober 2018 Man vet vel i utgangspunktet ofte i hvilke sammenhenger det er greit å si sin mening. På jobben, nei. Med venner, ja. At det i enkelte yrkesgrupper er direkte karrieretruende, uten tvil. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå