Gå til innhold

Legge ut bilder av andre på sosiale medier

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sitat

Hva tenker dere man skal gjøre om noen poster et bilde av deg på sosiale medier, du ber dem slette det, men de gidder ikke? 

Anonymkode: d22a8...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere man skal gjøre om noen poster et bilde av deg på sosiale medier, du ber dem slette det, men de gidder ikke? 

kjenner noen som nesten er sykelig opptatt av å legge ut bilder på facebook. Vedkommende spør ikke om det er greit, og noen av de som blir lagt ut har gitt klar beskjed om at de ikke vil avbildes og ihvertfal ikke legges ut. Likevel så gjør vedkommende det. Ikke for å være slem, men denne personen er nok besatt av å vise at han har vært med han og han, og henne. Og det virker som det er om å gjøre å vise at de har vært sammen. 

Det er respektløst. Jeg kan aldri legge ut bilder av venner liksom, uten å spørre først. 

Anonymkode: 03f59...1e2

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kjenner noen som nesten er sykelig opptatt av å legge ut bilder på facebook. Vedkommende spør ikke om det er greit, og noen av de som blir lagt ut har gitt klar beskjed om at de ikke vil avbildes og ihvertfal ikke legges ut. Likevel så gjør vedkommende det. Ikke for å være slem, men denne personen er nok besatt av å vise at han har vært med han og han, og henne. Og det virker som det er om å gjøre å vise at de har vært sammen. 

Det er respektløst. Jeg kan aldri legge ut bilder av venner liksom, uten å spørre først. 

Er jo ulovlig å legge ut bilder av andre uten dems samtykke.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ulovlig å legge ut bilder av andre uten dems samtykke.

ja, men jeg tror virkelig ikke politiet hadde giddet å gjøre noe med det. Dessuten virker det ganske flaut og hysterisk å anmelde noen for å poste bilde av deg, med mindre du blir hengt ut naken o.l.

Enkelte situasjoner er verre enn andre. Jeg hater når vi sitter i lag og spiser, og så skal noen ta bilde, du blir kanskje tatt bilde av uten at du vet og plutselig ligger et bilde av deg ute på nett. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...