Gå til innhold

Kurve som flater ut, men fornøyd baby. Når skal man gi mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 3 mnd som fullammes. Dette er mitt andre barn, førstemann fullammet jeg i seks måneder og delammet så til 15 mnd. Han fulgte kurven sin fint. Han var en sovebaby og våknet kun 1 gang på natt for mat, sov etterhvert natten gjennom. 

Min yngste baby sover også svært godt på natt, våkner et sted mellom 03 og 05, legger seg mellom 19 og 21. Så det er jo et veldig langt strekk der hvor hun ikke spiser. Min første var også sånn. Hun spiser godt på dagtid og har mange tunge tissebleier. Var nå på 3 mnd kontroll og hun har flatet ut på kurven de gangene vi har vært der. Er nå 62 cm lang og veier rett i underkant av 6 kg. Ble enig med helsesøster om at hun bør vekkes 1 gang til på natt for mating, så jeg prøver å få matet henne i 23 tiden da jeg legger meg, men ofte er hun helt i svime og lite interessert i å die. Måtte til slutt stappe puppen inn og da tok hun bare et par sugetak før hun sovnet igjen 😅 

Men jeg blir jo litt bekymret for denne vektoppgangen da.. Når skal man egentlig gi tilskudd? Er det først hvis de faller på kurven? Jeg føler ikke jeg har voldsomt med melk, samtidig så virker hun jo fornøyd med det hun får. Og burde hun ikke være mer "interessert" i å die på natt når hun er så liten? Jeg klager jo ikke jeg på at jeg får sove, men vil jo at hun skal legge på seg litt mer. Hun er rett og slett mer interessert i å spise på dagen, men da tømmes jo stadig puppene. 

Anonymkode: bc928...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en baby på 3 mnd som fullammes. Dette er mitt andre barn, førstemann fullammet jeg i seks måneder og delammet så til 15 mnd. Han fulgte kurven sin fint. Han var en sovebaby og våknet kun 1 gang på natt for mat, sov etterhvert natten gjennom. 

Min yngste baby sover også svært godt på natt, våkner et sted mellom 03 og 05, legger seg mellom 19 og 21. Så det er jo et veldig langt strekk der hvor hun ikke spiser. Min første var også sånn. Hun spiser godt på dagtid og har mange tunge tissebleier. Var nå på 3 mnd kontroll og hun har flatet ut på kurven de gangene vi har vært der. Er nå 62 cm lang og veier rett i underkant av 6 kg. Ble enig med helsesøster om at hun bør vekkes 1 gang til på natt for mating, så jeg prøver å få matet henne i 23 tiden da jeg legger meg, men ofte er hun helt i svime og lite interessert i å die. Måtte til slutt stappe puppen inn og da tok hun bare et par sugetak før hun sovnet igjen 😅 

Men jeg blir jo litt bekymret for denne vektoppgangen da.. Når skal man egentlig gi tilskudd? Er det først hvis de faller på kurven? Jeg føler ikke jeg har voldsomt med melk, samtidig så virker hun jo fornøyd med det hun får. Og burde hun ikke være mer "interessert" i å die på natt når hun er så liten? Jeg klager jo ikke jeg på at jeg får sove, men vil jo at hun skal legge på seg litt mer. Hun er rett og slett mer interessert i å spise på dagen, men da tømmes jo stadig puppene. 

Hvor mye veide hun sist da, og når var det. 

Husk at vekten variere gjennom døgnet avhengig av måltider og avføring og hvordan baby legges på vekten. Jeg ville fortsatt som du gjør en uke til og dratt tilbake for en ny veiing.

Endret av gjest:)
Skrevet
3 minutter siden, gjest:) skrev:

Hvor mye veide hun sist da, og når var det.

Den 08.08 veide hun 4685 g, den 03.09 veide hun 5255 g og nå sist kontroll den 10.10 5985 g 

Ser nå helsesøster har skrevet 63,5 som lengde, mente hun sa 62.. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Den 08.08 veide hun 4685 g, den 03.09 veide hun 5255 g og nå sist kontroll den 10.10 5985 g 

Ser nå helsesøster har skrevet 63,5 som lengde, mente hun sa 62.. 

Hun øker jo i vekt, men jeg ville tatt en tur og veid til uka som kommer. 

Prøv og tilby brystet litt oftere og en ekstra gang på natt, og tilby begge brystene frem og tilbake helt til hun ikke vil ha mer til hvert måltid.

Skrevet

Det er når de faller to percentiler at man skal undersøke det nærmere. Hvis hun fremdeles har falt av kurven sin ved 4 måneder så skal man tilby fast føde fremfor erstatning.

Anonymkode: ac8f1...8f6

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er når de faller to percentiler at man skal undersøke det nærmere. Hvis hun fremdeles har falt av kurven sin ved 4 måneder så skal man tilby fast føde fremfor erstatning.

Mener du to streker på kurven eller fra 35 til 33 f.eks? 

Anonymkode: 9f553...dde

Skrevet

To streker på kurven

8 hours ago, AnonymBruker said:

Mener du to streker på kurven eller fra 35 til 33 f.eks? 

Anonymkode: 9f553...dde

To streker på kurven. Hva nå det skulle bety. De er jo ikke spesifisert noe sted hvilke percentiler som skal være med på diagrammet.

Anonymkode: e2b81...641

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra?

Anonymkode: e51ea...668

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...