AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #1 Skrevet 19. oktober 2018 Jeg så noe interessant på Meny i dag. En mor (jeg tror hun var japansk ) hadde med barna i butikken. Hun eldste var ganske lys i huden, men der så jeg at hun var halvt japansk, blant annet i ansiktsformen. På den yngste gutten så så jeg ingen asiatiske trekk. Han så ikke typisk norsk ut , syntes jeg, men kunne vært en uspesifisert europeer. Jeg tror faren var skandinav, siden barna var så lyse. Tror dere moren må ha noe europeisk blod i årene siden sønnen ikke hadde noen trekk, eller kan asiatere og europere, få et barn av hvert slags, slik man har sett noen foreldrepar med blandet etnisitet (svart og hvit), og hvor barna blir henholdsvis svart eller hvit? Anonymkode: 7c0cf...ccb
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #2 Skrevet 19. oktober 2018 Det var nok asiatiske trekk der, men du så ikke det du forventet. Er ikke uvanlig at trekkene fra den ene forelderen er mer fremtredende enn fra den andre Anonymkode: e6dd4...175 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #3 Skrevet 19. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg så noe interessant på Meny i dag. En mor (jeg tror hun var japansk ) hadde med barna i butikken. Hun eldste var ganske lys i huden, men der så jeg at hun var halvt japansk, blant annet i ansiktsformen. På den yngste gutten så så jeg ingen asiatiske trekk. Han så ikke typisk norsk ut , syntes jeg, men kunne vært en uspesifisert europeer. Jeg tror faren var skandinav, siden barna var så lyse. Tror dere moren må ha noe europeisk blod i årene siden sønnen ikke hadde noen trekk, eller kan asiatere og europere, få et barn av hvert slags, slik man har sett noen foreldrepar med blandet etnisitet (svart og hvit), og hvor barna blir henholdsvis svart eller hvit? Anonymkode: 7c0cf...ccb Det går helt fint selv for en afrikaner og en nordmann å få et helt hvitt barn. Og ja, det går fint for en asiater å få det samme. Selv kjenner jeg en jente som ser helt norsk ut, men hun har en far fra asia. Anonymkode: a48f1...abc 3
RaraAvis78 Skrevet 19. oktober 2018 #4 Skrevet 19. oktober 2018 Hvordan kan du vite at barnet er hennes? Kunne jo vært en venn av det andre barnet? Men ja...trekk kan "hoppe" over generasjoner. Se bare på den asiatiske eks-prinsessen i Danmark. Ikke mye asiatisk over deres barn. 7
Aragorn ll Elessar Skrevet 19. oktober 2018 #5 Skrevet 19. oktober 2018 Hva slags asiat er det du snakker om det er 49 land i Asia og 4.4 milliarder mennesker. Mener du Kina, India, Israel eller Russland som alle er land i Aisa. Russland er også i Europa men største delen er i Asia. 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #6 Skrevet 19. oktober 2018 15 minutter siden, Eugene Onegin skrev: Hva slags asiat er det du snakker om det er 49 land i Asia og 4.4 milliarder mennesker. Mener du Kina, India, Israel eller Russland som alle er land i Aisa. Russland er også i Europa men største delen er i Asia. I dette tilfellet så snakker jeg om Japan. Anonymkode: 7c0cf...ccb 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #7 Skrevet 19. oktober 2018 Har møtt halvt norsk/halvt japansk mennesker som ser dønn norske ut bortsett fra denne særdeles fine huden. Uavhengig av farge, har øst-asiatisk hud en helt egen tekstur som jeg bare har sett hos dem. Anonymkode: 17843...534 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #8 Skrevet 19. oktober 2018 P.S. For sikkerhets skyld: Med "øst-asiatisk hud" mener jeg "huden til mennesker av øst-asiatisk opprinnelse". Anonymkode: 17843...534 2
Ella1 Skrevet 19. oktober 2018 #9 Skrevet 19. oktober 2018 (endret) Alexa Chung har britisk mor og 3/4 kinesisk far. Bortsett fra etternavnet ser det ikke ut til at hun har arvet noe særlig fra faren. Endret 19. oktober 2018 av Ella1 5
Highhopes Skrevet 19. oktober 2018 #11 Skrevet 19. oktober 2018 F.eks. Alexa Chung er halvt østasiatisk, syns hun har mest europeiske trekk. 1
Tanuki Skrevet 19. oktober 2018 #12 Skrevet 19. oktober 2018 Alexa Cheung ser definitivt ganske asiatisk ut for min del, kunne til nød trodd hun var fra Russland, men hadde jeg sette henne på gata i Seoul, Beijing el Tokyo ville jeg trodd hun var halvt hvit-halvt asiatisk. Mannen min er fra et land i Øst-Asia, sønnen vår har trekk fra oss begge, mitt lyse hår og grå/grønne øyne, men med farens ansiktstrekk. Har aldri opplevd at nordmenn har trodd han var noe annent enn norsk.
Gjest BearMama Skrevet 19. oktober 2018 #13 Skrevet 19. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg så noe interessant på Meny i dag. En mor (jeg tror hun var japansk ) hadde med barna i butikken. Hun eldste var ganske lys i huden, men der så jeg at hun var halvt japansk, blant annet i ansiktsformen. På den yngste gutten så så jeg ingen asiatiske trekk. Han så ikke typisk norsk ut , syntes jeg, men kunne vært en uspesifisert europeer. Jeg tror faren var skandinav, siden barna var så lyse. Tror dere moren må ha noe europeisk blod i årene siden sønnen ikke hadde noen trekk, eller kan asiatere og europere, få et barn av hvert slags, slik man har sett noen foreldrepar med blandet etnisitet (svart og hvit), og hvor barna blir henholdsvis svart eller hvit? Anonymkode: 7c0cf...ccb På lik linje som to hvite engelskmenn kan få en svart og hvit tvilling. Eller som venninnen min som er svart, men har en helt hvit unge med blå øyne og blondt hår. Eller som mannen min med to hvite foreldre som ser ut som han har både spansk, fransk og russisk i seg 😬 Gener kan tre frem på mange forskjellige måter og i hvilken som helst generasjon. Så er man asiatisk og sammen med en hvit så kan ungen bli helt asiatisk, typisk blanding, helt hvit eller noe som er en mer hvitere eller gulere blanding.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #14 Skrevet 19. oktober 2018 4 minutter siden, BearMama skrev: På lik linje som to hvite engelskmenn kan få en svart og hvit tvilling. Eller som venninnen min som er svart, men har en helt hvit unge med blå øyne og blondt hår. Eller som mannen min med to hvite foreldre som ser ut som han har både spansk, fransk og russisk i seg 😬 Gener kan tre frem på mange forskjellige måter og i hvilken som helst generasjon. Så er man asiatisk og sammen med en hvit så kan ungen bli helt asiatisk, typisk blanding, helt hvit eller noe som er en mer hvitere eller gulere blanding. Kan 2 hvite få en mørk baby? Anonymkode: e1f46...0e2
Gjest BearMama Skrevet 20. oktober 2018 #15 Skrevet 20. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan 2 hvite få en mørk baby? Anonymkode: e1f46...0e2 Selvsagt. Som oftest har noen i fortiden til en av dem fått barn med en som ikke er fra samme land. Sjømenn, krig, besøk etc. Plutselig, generasjoner senere, kan de mørke eller lyse genene slå til alt ettersom om foreldrene er lyse eller mørke og hva ungen blir.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #16 Skrevet 20. oktober 2018 Har sett flere totalt hvite og blåttøyede barn av halvt afrikansk opphav dog med sterke afrikanske trekk,som nese og hår(jeg vet da hva jeg skal se etter ))) ).For det meste har de hatt norsk far og afrikansk mor.Vet ikke hvordan det kan forklares,men om det er omvendt så skjer det skjeldnere at barna blir totalt hvite.Så det er veldig godt mulig med halvt asiatiske barn også. Anonymkode: e043f...3ae
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #17 Skrevet 20. oktober 2018 Høres ut som om hushjelpen hadde tatt ungene med på handletur. Nei, en asiat kan ikke få hvite barn Anonymkode: 96450...e56 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #18 Skrevet 20. oktober 2018 10 timer siden, Tanuki skrev: Alexa Cheung ser definitivt ganske asiatisk ut for min del, kunne til nød trodd hun var fra Russland, men hadde jeg sette henne på gata i Seoul, Beijing el Tokyo ville jeg trodd hun var halvt hvit-halvt asiatisk. Mannen min er fra et land i Øst-Asia, sønnen vår har trekk fra oss begge, mitt lyse hår og grå/grønne øyne, men med farens ansiktstrekk. Har aldri opplevd at nordmenn har trodd han var noe annent enn norsk. Ser ikke russisk ut i det hele tatt.Men kunne ha vært fra Russland da det er nær 200 forskjellige nasjonaliteter som finnes der. Anonymkode: e043f...3ae
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #19 Skrevet 20. oktober 2018 Jeg har en venninne som er etnisk norsk, men mange har trodd at hun hadde asiatiske gener. Hun har litt skrå øyne og en liten knapp av en nese, og når hun i tillegg farget håret svart fikk hun ofte spørsmål om hvor hun opprinnelig kom fra. Anonymkode: 9192e...449
Million Skrevet 20. oktober 2018 #20 Skrevet 20. oktober 2018 Jeg hadde tidligere en blond kollega som var gift med en marokkaner. Sammen hadde de fått et barn, et barn hans kamerater ofte fleipet om ikke kunne være hans. Det var fordi barnet deres hadde krøllete, langt blond hår og grønne øyne. Hun så helt nordisk ut og hadde ingen kjennetegn fra faren, som har svart hår og brune øyne og litt farge i huden. Det var ikke mange som trodde på dem når de sa at han var barnets far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå