AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #1 Skrevet 19. oktober 2018 Til dere som har mistet og endte opp på sykehuset for utskraping. Fikk dere oversikt over hva de testet for på blodprøvene før inngrepet? Mistet før uke 12 så kom aldri til 1. kontrollen og hele prøvestyret hos legen. Leser man tester for mye forskjellig da, syfilis og hiv bla. Jeg tror jo egentlig ikke jeg har noen av delene, men hvis man kan finne ut om det allerede er testet for og alt var ok så kan man kanskje slippe å uroe seg for nok en ting i neste svangerskap 😅 Det jeg fikk beskjed om på sykehuset var at jeg var RH-neg, noe jeg ikke ante fra før. Derfor jeg lurer på om de automatisk sjekker mye annet også? Kanskje noen jobber på sykehus og vet? Anonymkode: 23b1c...5eb
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #2 Skrevet 19. oktober 2018 Jeg har akkurat fått henvisning til blodprøver og dette er krysset av for: Blodtyping (altså hvilken blodtype man har samt rhesus), hiv, alle hepatittene, rubella (røde hunder), syfilis, toxoplasmose om man har katt, blodprosent, langtidsblodsukker, ferritin (jernlager) alle de sykdommene tester man alle for uansett og det er fordi det har en konsekvens i fødsel. Anonymkode: fd565...5be
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #3 Skrevet 19. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har akkurat fått henvisning til blodprøver og dette er krysset av for: Blodtyping (altså hvilken blodtype man har samt rhesus), hiv, alle hepatittene, rubella (røde hunder), syfilis, toxoplasmose om man har katt, blodprosent, langtidsblodsukker, ferritin (jernlager) alle de sykdommene tester man alle for uansett og det er fordi det har en konsekvens i fødsel. Anonymkode: fd565...5be Hei. Og dette fordi du er gravid eller fordi du har mistet og skal ha revisio? For jeg vet man har en stor sjekk ved kontroll i uke 12, men jeg var mer ute etter erfaringer på hva de tester for når du er inne til revisio/medisinsk abort på sykehuset. Anonymkode: 23b1c...5eb
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #4 Skrevet 19. oktober 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Og dette fordi du er gravid eller fordi du har mistet og skal ha revisio? For jeg vet man har en stor sjekk ved kontroll i uke 12, men jeg var mer ute etter erfaringer på hva de tester for når du er inne til revisio/medisinsk abort på sykehuset. Anonymkode: 23b1c...5eb Oisann, beklager. Jeg tolket det som at du lurte på hva det var på sjekken i uke 12 siden du ikke tok den.. håper du får noen svar på det du lurer på Anonymkode: fd565...5be
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #5 Skrevet 21. oktober 2018 På 19.10.2018 den 19.38, AnonymBruker skrev: Til dere som har mistet og endte opp på sykehuset for utskraping. Fikk dere oversikt over hva de testet for på blodprøvene før inngrepet? Mistet før uke 12 så kom aldri til 1. kontrollen og hele prøvestyret hos legen. Leser man tester for mye forskjellig da, syfilis og hiv bla. Jeg tror jo egentlig ikke jeg har noen av delene, men hvis man kan finne ut om det allerede er testet for og alt var ok så kan man kanskje slippe å uroe seg for nok en ting i neste svangerskap 😅 Det jeg fikk beskjed om på sykehuset var at jeg var RH-neg, noe jeg ikke ante fra før. Derfor jeg lurer på om de automatisk sjekker mye annet også? Kanskje noen jobber på sykehus og vet? Anonymkode: 23b1c...5eb Det de tester for før en utskrapning er ting som har betydning for en operasjon, slik som blodtype etc dersom noe går galt og du trenger blodoverføring osv. De tester ikke spesifikt for svangerskapsrelaterte ting. Anonymkode: 93d95...872
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #6 Skrevet 21. oktober 2018 På 19.10.2018 den 20.56, AnonymBruker skrev: Hei. Og dette fordi du er gravid eller fordi du har mistet og skal ha revisio? For jeg vet man har en stor sjekk ved kontroll i uke 12, men jeg var mer ute etter erfaringer på hva de tester for når du er inne til revisio/medisinsk abort på sykehuset. Anonymkode: 23b1c...5eb Tester blodtype, gjerne Hb og antistoff. Dette i forhold til inngrepet som skal gjøres. Det gir i seg selv ingen forklaring på årsak til abort. Anonymkode: 4ecd0...c1d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #7 Skrevet 21. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tester blodtype, gjerne Hb og antistoff. Dette i forhold til inngrepet som skal gjøres. Det gir i seg selv ingen forklaring på årsak til abort. Anonymkode: 4ecd0...c1d Ser noen svarte det samme før meg, sorry! Så ikke det før etterpå. Anonymkode: 4ecd0...c1d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #8 Skrevet 21. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser noen svarte det samme før meg, sorry! Så ikke det før etterpå. Anonymkode: 4ecd0...c1d Supert, takk begge 😊😊 Anonymkode: 23b1c...5eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå