AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #1 Skrevet 19. oktober 2018 Når du har det tungt og må snakke med noen, hvem snakker du med da? Når jeg leser artikler i blader eller på nett om vennskap, eller her på forum, så gies det alltid råd om å kutte ut venner med negativ energi. På den andre siden oppfordres det flere steder til å være rause mot hverandre, og det sies at det viktigste om man går med selvmordstanker er å fortelle det til noen. Anonymkode: 35878...a0c 1
heipådegsann Skrevet 19. oktober 2018 #2 Skrevet 19. oktober 2018 (endret) Det varierer veldig. Noen ganger er bestevenninnen den rette å snakke med, andre gangen er det mamma, og noen ganger er det samboeren. Storesøsken, eller andre søsken kan også være gull verdt. Samboeren og mamma er mine favoritter å snakke med. Men! Når jeg var på mitt aller verste var den eneste jeg virkelig greide å tømme meg til en psykolog. Bare fordi at jeg slapp å bekymre meg for om hun syntes jeg var dum, ble irritert, eller tenkte noe annet rart om meg som ville ødelagt noe mellom meg og noen fra privatlivet mitt. Jeg hadde også en elsker som jeg delte mye med på det tidspunktet (før jeg møtte samboeren min). Endret 19. oktober 2018 av heipådegsann
Nuith Skrevet 19. oktober 2018 #3 Skrevet 19. oktober 2018 Når jeg har dårlige dager snakker jeg med venner om DERES problemer, så får jeg mine egne i bedre perspektiv og får dessuten tankene over på noe annet. Jeg er en problemløser, ikke en trøster, så jeg må ha venner som heller vil ha løsningsforslag (uansett hvor dårlige de måtte være) enn en klem.
Elghund Skrevet 19. oktober 2018 #5 Skrevet 19. oktober 2018 Godt formulert spørsmål! Har ikke noe smart svar. Kan hende 'negativ energi' i blant blir forbundet mer med selvhevdelse på bekostning av andre, enn klaging/deling av negative tanker. Men ser absolutt ut som om de to glir over i hverandre når det gjelder sånne råd. Sett artikkel om at depresjon smitter. Med en moral i bakgrunnen om å holde seg unna deppa folk. Men. Det er vel hyggeligere hvis vi alle kan prøve lykken og evt gå nedenom sammen. Vi vet det et sted i bakhodet likevel, hvis noen har det elendig et sted ute på sidelinjen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #6 Skrevet 19. oktober 2018 Psykologen. Det som er problemet mitt. Stort eller lite tema spiller ingen rolle, jeg klarer ikke å si noe til venner og familie. Anonymkode: 65ae6...7ec
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #7 Skrevet 19. oktober 2018 Jeg snakker med meg selv. Anonymkode: 09be4...a12
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #8 Skrevet 20. oktober 2018 Psykologen. Jeg liker ikke å "klage" og synes ofte at det ikke hjelper noe særlig uansett. Jeg kan kanskje dele ting på et overfladisk nivå med noen, men stort sett så forteller jeg det til psykologen siden jeg da vet at det hjelper. Anonymkode: a617c...2fe
Sphynx Skrevet 20. oktober 2018 #10 Skrevet 20. oktober 2018 Jeg snakker med mannen min om alt. Men noen ganger trenger jeg bestevenninna mi. Jeg snakker med mamma nesten hver dag, men ikke alltid om så dype ting. Det er også spill ''squaden'' min. Av og til er det greit å snakke med noen som bare kjenner meg som en karakter i et spill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå