Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jobber som assistent på et sykehjem og trives veldig godt med det. Fått en god del vakter som vikar denne måneden.

En normal arbeidsuke ligger på rundt 37 timer-ish og jeg har jobbet 57 timer på 8 dager. (om jeg ikke har regnet helt feil her... kan linke bilde fra Lifecare om ikke)

Vil jeg få normalt utbetalt eller blir det tillegg?

MVH

Viddi 🙂

Endret av Viddi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

He??

Anonymkode: 780d0...2cc

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

He??

Anonymkode: 780d0...2cc

En arbeidsuke skal ligge på 37.5 timer eller noe, jeg har jobbet 57.

Skrevet

Jeg har blitt fortalt at hvis man ikke jobber fast, men f.eks. som en tilkallingsvikar hvor man blir ringt samme dagen eller noen dager før, har man rett på høyere lønn. 

Vet ikke om dette stemmer? 

Anonymkode: 8522f...9aa

Skrevet

Jeg har blitt fortalt at hvis man ikke jobber fast, men f.eks. som en tilkallingsvikar hvor man blir ringt samme dagen eller noen dager før, har man rett på høyere lønn. 

Vet ikke om dette stemmer? 

Anonymkode: 8522f...9aa

Tror ikke det stemmer, ikke der jeg jobber iallfall.

Skrevet

Om du jobber over 100%, fast eller vikar, så har du rett på overtid :)

Skrevet
1 minutt siden, saltvann said:

Om du jobber over 100%, fast eller vikar, så har du rett på overtid :)

Jobber ikke 100%, heller ikke fast, kun når de trenger folk. Så jeg har ikke rett på overtid?

Skrevet
7 minutter siden, Viddi skrev:

Antar du jobber et sted med turnus? Da er arbeidsuke 35,5 timer. Var mange av de 8 vaktene innen samme uke, altså perioden fra mandag til søndag i samme uke. Om du ikke gikk over 35,5 timer innen én uke blir det ikke overtid. Man kan godt jobbe 10 dager på rad f.eks fra onsdag en uke til fredag uka etter uten at det blir overtid dersom vaktene ikke er for lange.

Anonymkode: dc175...c3b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Antar du jobber et sted med turnus? Da er arbeidsuke 35,5 timer. Var mange av de 8 vaktene innen samme uke, altså perioden fra mandag til søndag i samme uke. Om du ikke gikk over 35,5 timer innen én uke blir det ikke overtid. Man kan godt jobbe 10 dager på rad f.eks fra onsdag en uke til fredag uka etter uten at det blir overtid dersom vaktene ikke er for lange.

Ja, er nok turnus ja. 35,5 timer kan godt stemme.

Er ganske lost her, men her har du bilde (11 oktober til idag). Kanskje det er rett da at jeg ikke skal ha overtidsbetalt?

HNgmYYd.png

Skrevet
14 minutter siden, Viddi skrev:

Du kan ikke kalle 8 dagers arbeid for en arbeidsuke.

Jobbet du fra mandag og t.o.m. mandag uken etter, eller begynte din "arbeidsuke" midt i uken? Grunnen til at jeg spør er at ny arbeidsuke begynner på mandag, så hvis du jobbet fra f.eks onsdag og t.o.m. onsdag uken etter, så jobbet du 5 dager den ene uken og 3 dager den andre uken. Altså fullstendig lovlig.

Når det gjelder tillegg så har du krav på kveldstillegg og helgetillegg som alle andre.

Anonymkode: 71325...dfc

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke kalle 8 dagers arbeid for en arbeidsuke.

Jobbet du fra mandag og t.o.m. mandag uken etter, eller begynte din "arbeidsuke" midt i uken? Grunnen til at jeg spør er at ny arbeidsuke begynner på mandag, så hvis du jobbet fra f.eks onsdag og t.o.m. onsdag uken etter, så jobbet du 5 dager den ene uken og 3 dager den andre uken. Altså fullstendig lovlig.

Når det gjelder tillegg så har du krav på kveldstillegg og helgetillegg som alle andre.

Anonymkode: 71325...dfc

Åja, da skjønner jeg!

Takk for at du avklarte det. Godt å vite til neste gang nå.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i bofelleskap med langvakter, turnus. Jeg antar det er mye det samme, jobber også for kommunen.

Alt over 35.5 t på en uke er overtid med mindre du har sagt ja til gjennomsnittsberegning. Da tror jeg du kan jobbe opp mot 54 t (eller 50 t, litt usikker) på en uke. Men fremdeles vil alt over 35.5 t i ukesgjennomsnitt gi overtid. 

Anonymkode: 7a9c9...490

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Viddi skrev:

Ja, er nok turnus ja. 35,5 timer kan godt stemme.

Er ganske lost her, men her har du bilde (11 oktober til idag). Kanskje det er rett da at jeg ikke skal ha overtidsbetalt?

HNgmYYd.png

Du jobber bare 5 vakter i hver av ukene og ikke veldig lange vakter heller. Hvis du regner sammen timene vil du se at du ikke går over 35,5  timer i noen av ukene. Generelt er de veldig flinke til å unngå overtid på slike steder for det er dyrt for dem.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...