Gå til innhold

Klisje? Den som er mobbeoffer blir den verste til slutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler ofte at noen blir mobbet over tid, fremstår da som en god person. Så god at vedkommende blir mobbet. De som åpenbart er slemme blir ikke utestengt, ingen tør bryne seg mot dem. Men er det ofte slik at den som var mobbeofferet føler seg så straffet for å være snill, at hn blir den verste til slutt? Jeg opplevde mobbing og var så lei av at jeg alltid var den snille og uskyldige. Jeg har ikke gått inn for å være slem mot folk, men nå føler jeg nesten at jeg må passe meg så ikke andre blir tråkket på osv :S 

Anonymkode: 42187...523

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer ikke for min del. Klart ting setter spor og jeg er ingen engel, men jeg synes at mobbingen også har medført noen positive ting for meg. Jeg er for eksempel opptatt av å inkludere andre og jeg prøver å være aksepterende overfor andre.

Det var morsomt å mobbe meg fordi jeg var så sårbar og det er jeg enda, men håndterer det bedre nå. Det som var viktig for meg var å akseptere at jeg er sånn og ikke skamme meg over det.

Jeg vet ikke hvorfor du tråkker på andre? Er det en måte for deg å ta igjen på? Det er kanskje ikke den mest konstruktive måten å håndtere det du har opplevd på.

Anonymkode: 7733a...c80

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler ofte at noen blir mobbet over tid, fremstår da som en god person. Så god at vedkommende blir mobbet. De som åpenbart er slemme blir ikke utestengt, ingen tør bryne seg mot dem. Men er det ofte slik at den som var mobbeofferet føler seg så straffet for å være snill, at hn blir den verste til slutt? Jeg opplevde mobbing og var så lei av at jeg alltid var den snille og uskyldige. Jeg har ikke gått inn for å være slem mot folk, men nå føler jeg nesten at jeg må passe meg så ikke andre blir tråkket på osv :S 

Anonymkode: 42187...523

Du er redd/ bekymret for at noe du sier eller gjør, vil føre til at andre føler seg tråkket på, selv om du ikke mener å gjøre dem noe? Hvis det er slik, tror jeg det er at du tar et ansvar som ikke er ditt. Nemlig det å ta ansvar for andres følelser. Det er veldig vanlig å ta ansvar for andres følelser, etter å ha blitt mobbet og/eller mishandlet og/eller utsatt for overgrep o.l.

Anonymkode: 5dabc...dcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...