AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #1 Skrevet 19. oktober 2018 Er du opptatt av dyrevern og vurderer botox? Da burde du lese dette. Fant det hos Dyrevernalliansen på FB. "Antall dyr som brukes i dyreforsøk for botox er på rekordnivå i Europa! Det viser en ny sjokkerende studie fra European Coalition to End Animal Experiments. Til tross for at det er utviklet flere alternative metoder som erstatter dyretesting, blir fremdeles hundretusener av dyr utsatt for utenkelige lidelser i forgiftningstester for botox hvert eneste år. Forbudet mot dyretesting av kosmetikk i EU kom på plass i 2013, men botox er ikke betegnet som kosmetikk fordi det er et produkt som injiseres og ikke påføres huden direkte. Dette smutthullet i loven tillater at rundt 400.000 dyr årlig lider grusomme skjebner i helt unødvendige dyreforsøk. Som medlem i European Coalition to End Animal Experiments, bidrar Dyrevernalliansen til å få stoppet denne fryktelige og hensiktsløse dyremishandlingen." Anonymkode: 18d3a...c83 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #2 Skrevet 19. oktober 2018 Herregud, så jævlig! Har tatt botox to ganger men fikk bivirkning andre gangen der muskelen trakk seg helt sammen og gjorde at jeg hadde et ansiktsuttrykk som så ut som jeg hadde fått hjerneslag. Så tar det aldri igjen! Men hadde aldri tatt det om jef hadde visst om dette. Seriøst ta å send dette til sofie elise og andre topp bloggere som hevder de er dyrevernforekjempere! 😱😱😱😱😥😥😥 Tror ikke noen vet om dette her Anonymkode: 721c5...cbe 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #3 Skrevet 19. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Herregud, så jævlig! Har tatt botox to ganger men fikk bivirkning andre gangen der muskelen trakk seg helt sammen og gjorde at jeg hadde et ansiktsuttrykk som så ut som jeg hadde fått hjerneslag. Så tar det aldri igjen! Men hadde aldri tatt det om jef hadde visst om dette. Seriøst ta å send dette til sofie elise og andre topp bloggere som hevder de er dyrevernforekjempere! 😱😱😱😱😥😥😥 Tror ikke noen vet om dette her Anonymkode: 721c5...cbe Det burde faktisk vært gjort ja.. Jeg vet ikke hvilke toppbloggere som bruker botox og samtidig er dyrevernsforkjempere. Sofie Elise, noen fler...? Anonymkode: 18d3a...c83
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #4 Skrevet 19. oktober 2018 Botox er en reseptbelagt medisin. Ikke kosmetikk. Det er derfor det er unntatt fra reglene, akkurat som feks hjertemedisin. Det er derfor alle sykepleiere må ha en ansvarlig lege for behandlingen de gir. Anonymkode: 7b674...c28 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #5 Skrevet 19. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Botox er en reseptbelagt medisin. Ikke kosmetikk. Det er derfor det er unntatt fra reglene, akkurat som feks hjertemedisin. Det er derfor alle sykepleiere må ha en ansvarlig lege for behandlingen de gir. Anonymkode: 7b674...c28 Og den brukes til smertebehandling. Det at rynker forsvinner er en bivirkning og ikke det Botox ble utviklet for. Anonymkode: 7b674...c28
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #6 Skrevet 19. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og den brukes til smertebehandling. Det at rynker forsvinner er en bivirkning og ikke det Botox ble utviklet for. Anonymkode: 7b674...c28 Men mange bruker det kun for å fjerne rynker og ikke som smertebehandling... Anonymkode: 18d3a...c83
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #7 Skrevet 19. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Botox er en reseptbelagt medisin. Ikke kosmetikk. Det er derfor det er unntatt fra reglene, akkurat som feks hjertemedisin. Det er derfor alle sykepleiere må ha en ansvarlig lege for behandlingen de gir. Anonymkode: 7b674...c28 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og den brukes til smertebehandling. Det at rynker forsvinner er en bivirkning og ikke det Botox ble utviklet for. Anonymkode: 7b674...c28 Nemlig. Tror mange glemmer at Botox er et legemiddel som brukes på syke pasienter. Det at det brukes i kosmetikken er pga bivirkningene. Anonymkode: 466d4...e89
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #8 Skrevet 19. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men mange bruker det kun for å fjerne rynker og ikke som smertebehandling... Anonymkode: 18d3a...c83 Joda. Men da bruker man svært svært små doser. Botox er unntatt fra reglene fordi de bruker den feks ved kronisk migrene. Da bruker de en dose ca 12 ganger høyere (om jeg ikke husker feil). Greit å få fakta riktig. Det er ett reseptbelagt legemiddel som brukes i smerteproblematikk. Forøvrig synes jeg det er skummelt at sykepleiere kan gi det til folk. Det kan ha ekle bivirkninger om de slurver med det, så det burde være forbeholdt leger selv om det blir brukt kosmetisk. Det er en gift liksom. Anonymkode: 7b674...c28
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #9 Skrevet 19. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Joda. Men da bruker man svært svært små doser. Botox er unntatt fra reglene fordi de bruker den feks ved kronisk migrene. Da bruker de en dose ca 12 ganger høyere (om jeg ikke husker feil). Greit å få fakta riktig. Det er ett reseptbelagt legemiddel som brukes i smerteproblematikk. Forøvrig synes jeg det er skummelt at sykepleiere kan gi det til folk. Det kan ha ekle bivirkninger om de slurver med det, så det burde være forbeholdt leger selv om det blir brukt kosmetisk. Det er en gift liksom. Anonymkode: 7b674...c28 Men poenget med tråden er: Sitat: "Til tross for at det er utviklet flere alternative metoder som erstatter dyretesting, blir fremdeles hundretusener av dyr utsatt for utenkelige lidelser i forgiftningstester for botox hvert eneste år." Anonymkode: 18d3a...c83 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #10 Skrevet 19. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men poenget med tråden er: Sitat: "Til tross for at det er utviklet flere alternative metoder som erstatter dyretesting, blir fremdeles hundretusener av dyr utsatt for utenkelige lidelser i forgiftningstester for botox hvert eneste år." Anonymkode: 18d3a...c83 Det samme skjer med andre medisiner. Det er helt jævlig men medisiner må testes ut. Anonymkode: 7b674...c28
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #11 Skrevet 20. oktober 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det samme skjer med andre medisiner. Det er helt jævlig men medisiner må testes ut. Anonymkode: 7b674...c28 Men for botox finnes det alternative metoder, hvorfor brukes da dyretesting? Anonymkode: 18d3a...c83
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #12 Skrevet 25. oktober 2018 På 20.10.2018 den 0.50, AnonymBruker skrev: Det samme skjer med andre medisiner. Det er helt jævlig men medisiner må testes ut. Anonymkode: 7b674...c28 Da bør det heller fanges noen mennesker å tvangstestes på dem, det er ikke noe verre det enn å teste på dyr. Anonymkode: fe331...11e
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #13 Skrevet 28. oktober 2018 På 19.10.2018 den 19.29, AnonymBruker skrev: Herregud, så jævlig! Har tatt botox to ganger men fikk bivirkning andre gangen der muskelen trakk seg helt sammen og gjorde at jeg hadde et ansiktsuttrykk som så ut som jeg hadde fått hjerneslag. Så tar det aldri igjen! Men hadde aldri tatt det om jef hadde visst om dette. Seriøst ta å send dette til sofie elise og andre topp bloggere som hevder de er dyrevernforekjempere! 😱😱😱😱😥😥😥 Tror ikke noen vet om dette her Anonymkode: 721c5...cbe Blir ikke de fleste legemidler testet på dyr? Anonymkode: 1edb4...db4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå