AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #1 Skrevet 19. oktober 2018 Hei. Jeg lurte på om det er noen i samme situasjon. Og hvordan dere klarer å takle det. Jeg har 2 små barn og alenemamma. Jeg er enebarn og har en far som er rusmissbruker. Jeg har ingen kontakt med han.. ellers så har jeg ikke familie igjen. Mistet mamma for 2 år siden i kreft... Kjenner no når julen nærmer seg hvor tungt det er. Jeg er så mye ensom. Er det noen som har det likt..? Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare det 😔 vet ikke hva jeg vil med dette innlegget men Anonymkode: 99306...0f8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #2 Skrevet 19. oktober 2018 Klem til deg, har dessverre ikke annet råd enn å kose deg mest mulig med barna dine. Anonymkode: 8749e...25b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #3 Skrevet 19. oktober 2018 Først vil jeg sende deg mange klemmer - så vil jeg foreslå st du hører med helsestasjonen din om dere har noen for for Home Start/ frivillsentral - kanskje du finner noen som ønsker seg ekstra barnebarn? Anonymkode: 480e0...cdf 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #4 Skrevet 19. oktober 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg lurte på om det er noen i samme situasjon. Og hvordan dere klarer å takle det. Jeg har 2 små barn og alenemamma. Jeg er enebarn og har en far som er rusmissbruker. Jeg har ingen kontakt med han.. ellers så har jeg ikke familie igjen. Mistet mamma for 2 år siden i kreft... Kjenner no når julen nærmer seg hvor tungt det er. Jeg er så mye ensom. Er det noen som har det likt..? Skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare det 😔 vet ikke hva jeg vil med dette innlegget men Anonymkode: 99306...0f8 Føler meg ofte aleine jeg og. Man må liksom bare "jobbe med det man har". Dere har hverandre og dere er en familie. Lag deres egne juletradisjoner som passer for dere. Anonymkode: 60147...ee9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #5 Skrevet 19. oktober 2018 Joda, dere tre er en familie❤️ forstår at det er tungt likevel.. Anonymkode: 8842d...a97 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #7 Skrevet 19. oktober 2018 Jeg er i omtrent samme situasjon. Jeg har to litt større barn og er separert. Min far døde da jeg var i tenårene men jeg har fortsatt min mor. Min eks sin familie bor på en annen kant av landet men de har et svært godt forhold til barna så det prøver jeg å bevare. De kommer hit oftere enn før (til min eks som bor like i nærheten) og selv om jeg føler meg ensom så er det godt å vite at barna har familie på den siden. Er det noe du kan få til? Ikke minst, dere 3 er en familie. Gjør det koselig og gjør det beste ut av det. Jeg bodde alene med mamma store deler av tenårene og vi har kost oss masse i julen. Det kan dere, også. Anonymkode: ca214...9dd
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #8 Skrevet 19. oktober 2018 10 minutter siden, Rullerusk skrev: Bor du i Oslo? Nei, jeg bor på Vestlandet.. Anonymkode: 99306...0f8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #9 Skrevet 19. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i omtrent samme situasjon. Jeg har to litt større barn og er separert. Min far døde da jeg var i tenårene men jeg har fortsatt min mor. Min eks sin familie bor på en annen kant av landet men de har et svært godt forhold til barna så det prøver jeg å bevare. De kommer hit oftere enn før (til min eks som bor like i nærheten) og selv om jeg føler meg ensom så er det godt å vite at barna har familie på den siden. Er det noe du kan få til? Ikke minst, dere 3 er en familie. Gjør det koselig og gjør det beste ut av det. Jeg bodde alene med mamma store deler av tenårene og vi har kost oss masse i julen. Det kan dere, også. Anonymkode: ca214...9dd Takk for fin melding. Barna har heldigvis en familie på farsiden.. Det er jeg veldig takknemlig for. Ungene kommer ofte med kommentarer at det er så mye bedre hos far siden det er så mange der. Og hos meg er det bare oss 3. Jeg prøver å snu det til noe positivt når jeg svarer. Men kjenner det gjør vondt. For jeg skulle virkelig ønske jeg kunne gi de det på min side også. Jeg har alltid syntes juletider har vært vanlig når jeg var liten pga min far. Men jeg skal prøve å lage det fint for mine 2. Det er veldig vanskelig å ha det sånn. Men det sitter nok mest i hodet.. Det blir nok hva man gjør det til.. Anonymkode: 99306...0f8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #10 Skrevet 19. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Føler meg ofte aleine jeg og. Man må liksom bare "jobbe med det man har". Dere har hverandre og dere er en familie. Lag deres egne juletradisjoner som passer for dere. Anonymkode: 60147...ee9 Takk for svar:-) ja , jeg må prøve å lage våres egne tradisjoner.. Anonymkode: 99306...0f8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #11 Skrevet 19. oktober 2018 https://forum.kvinneguiden.no/forum/13-finn-en-venn/ Anonymkode: c8967...b43
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #12 Skrevet 19. oktober 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for fin melding. Barna har heldigvis en familie på farsiden.. Det er jeg veldig takknemlig for. Ungene kommer ofte med kommentarer at det er så mye bedre hos far siden det er så mange der. Og hos meg er det bare oss 3. Jeg prøver å snu det til noe positivt når jeg svarer. Men kjenner det gjør vondt. For jeg skulle virkelig ønske jeg kunne gi de det på min side også. Jeg har alltid syntes juletider har vært vanlig når jeg var liten pga min far. Men jeg skal prøve å lage det fint for mine 2. Det er veldig vanskelig å ha det sånn. Men det sitter nok mest i hodet.. Det blir nok hva man gjør det til.. Anonymkode: 99306...0f8 Det er meg som skrev til deg, igjen. Jeg skjønner akkurat hvordan det føles. Min far døde av kreft, også, og jeg hadde flere alkoholiserte familiemedlemmer som det ikke var aktuelt å feire jul med. Det gjør veldig vondt men jeg er min mor evig takknemlig som gjorde juletiden så fin for oss to i sammen. Ellers har du kanskje venner med barn du kan invitere i romjulen? Det er også hyggelig. Anonymkode: ca214...9dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå