AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #1 Skrevet 19. oktober 2018 Skal til Brussel om et par uker og håper noen kan gi meg tips til noe å gjør der. Jeg tenker mest på å finne aktiviteter eller opplevelser som ikke tar mange timer, det kan være en magisk butikk, et fantastisk spisested, en koselig kafe. Finnes det julemarked der? Eller er det andre gøye ting vi bør gjør. Er 4 voksne sammen med 2 ungdommer. Anonymkode: 69f76...705
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #2 Skrevet 19. oktober 2018 Hvis dere er interessert i politikk og historie kan Europamuseet være noe å besøke? Det er gratis. Anonymkode: d3d2a...1bc
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #3 Skrevet 19. oktober 2018 Definitivt julemarkeder, dersom de har åpnet. Ost og spekemat spesielt. De selger også snaps på åpen gate, det er jo litt eksotisk for nordmenn. Ellers bør dere spise belgiske vafler på kafe, og drikke belgisk øl på pub. Mye fin akitektur og gamle bygninger å titte på. Vær oppmerksom på at de fleste i Brussel snakker fransk, og kan være litt vanskelige når det kommer til engelsk, et problem jeg ikke møtte på i de flamske områdene av Belgia. Samme med skilting, menyer osv. Anonymkode: 2b782...e65
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #4 Skrevet 19. oktober 2018 Vel, Brüssel er jo en av verdens ypperste Art Nouveau-byer - mye takket være arkitekt Victor Horta. Å se hjemmet han skapte seg er en stor opplevelse! https://no.tripadvisor.com/Attraction_Review-g188644-d240292-Reviews-Horta_Museum_Musee_Horta-Brussels.html Ideologien bak Art Nouveau var å trekke naturen inn. Naturen var idealet. Folk skulle få omgi seg med håndlaget skjønnhet i hjemmene sine. Det fikk en bråstopp med 1. verdenskrig. Etter det ble arkitekturen mye strammere og industriell; Art Deco. Anonymkode: 6a42e...43f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå