Gå til innhold

Hva er min rett som 18åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flott at du skal ta det opp med foreldrene dine. Men jeg tror du trenger profesjonell backup, hvis ikke hadde du vel greid å overtale de før. Involver psykologen din eller fastlegen, ta foreldrene dine med dit. For jeg har ikke så stor tro på at det blir en endring når det ikke har skjedd før. 

Anonymkode: f9db4...b74

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Nina1975
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå spurte jeg bare om mine rettigheter som 18. 

Jeg var heldig med at jeg har en såpass tålmodig og fin kjæreste. Det finnes faktisk herlige og snille mennesker her i verden. ER IKKE LØGN BARE FORDI DU IKKE HAR HØRT OM DET FØR.

Anonymkode: 8e3b3...1b9

Når du er 18 har du rettigheter som voksen. Du er voksen. Du er på samme linje som dine foreldre. Du bestemmer alt selv.

Gjest Nina1975
Skrevet

Tror ikke du skal overlate til dine foreldre å komme til en løsning. Det som de gjør er galt. De har fått deg til å tro at du ikke har noen rettigheter. Du er voksen, du bestemmer over deg selv.

Lykke til❤️

Skrevet

Så fint. Lykke til ❤️

Anonymkode: 7e2f3...d10

Skrevet

:) 

Anonymkode: 6b40b...aa3

Skrevet

Nå vet jo ikke vi hvordan foreldrene har opptrådt, bare at de er ekstremt overbeskyttende. Å det tror jeg de fleste foreldre ville vært etter at barnet hadde blitt voldtatt gjentatte ganger som 13 åring. Ved sjokk og traumer kan man reagere urasjonelt, og jeg vil tro at foreldrene ikke har fått bearbeidet sine traumer etter voldtektene. Vi har derfor ingen rett til å dømme foreldrene til ts. De trenger nok hjelp til å komme seg videre.

Bra at du har tenkt å snakke med foreldrene dine ts. Dere trenger alle å komme dere videre, og du trenger å få friheten din tilbake sånn at du etterhvert kan leve som en selvstendig person.

Hva med å ta prosessen gradvis? At du kan gå på kino med venner. Lag avtaler om når du drar og når du kommer hjem. Kanskje de kan kjøre/hente deg? Å sakte men sikkert la deg få mer frihet.

Anonymkode: a6dd1...132

• Liker 1
Skrevet

To tråder er slått sammen.

Tråden er også ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Skrevet

Elsker at flere i denne tråden tror TS sine foreldre er rike utelukkende fordi de har vaskehjelp...

Anonymkode: 86044...917

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det stemmer. Men kan de holde meg hjemme hver eneste dag? Jeg får ikke lov til å dra ut, uten at de er med meg.

Anonymkode: 8e3b3...1b9

Det høres ikke bra ut, du bør kanskje begynne å se etter andre bomuligheter 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker at flere i denne tråden tror TS sine foreldre er rike utelukkende fordi de har vaskehjelp...

Anonymkode: 86044...917

Hushjelp. Det er noe annet, enn vaskehjelp. 

Anonymkode: 79b78...f73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...