AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #1 Skrevet 19. oktober 2018 Var i et selskap. Der var det ei som sa jeg måtte bytte facebook bilde. Ifølge henne så jeg LOST ut på bildet. Hun sa jeg måtte farget håret mitt igjen, da hun mener jeg er finere med lyst hår. (Jeg synes selv jeg er finere med lyst hår, men økonomien gjør jeg ikke går til frisøren) Videre måtte jeg gå til tannlegen for tennene mine er blitt brune eller misfarget. Dette sa vedkommende høyt når de andre i selskapet hørte på, og det synes jeg ikke er greit. Hva feiler det folk som må fortelle andre hva de skal si, se ut og oppføre seg? Er det ok av en person å glefse etter noen/andre fordi f.eks jeg har en annen mening enn vedkommende? Anonymkode: 14e82...6cc
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 19. oktober 2018 #2 Skrevet 19. oktober 2018 What? Skjønner godt at du reagerte. Slike mennesker som du skisserer har ikke sosiale antenner.
Wonders Skrevet 19. oktober 2018 #3 Skrevet 19. oktober 2018 (endret) Svar henne neste gang. "Jeg må ingen ting. Du har et holdningsproblem". Skal også sies at jeg sikkert hadde blitt folkesint ! Endret 19. oktober 2018 av Wonders
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #4 Skrevet 19. oktober 2018 8 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: What? Skjønner godt at du reagerte. Slike mennesker som du skisserer har ikke sosiale antenner. Har litt tøffe dager for vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre med dette. Orker ikke ha det slik lenger, for det gjentar seg gang på gang. Hun kritiserer meg flittig. Vedkommende var innom meg i forgårs. Da fortalte jeg om en person som hadde sagt jeg bare måtte komme nnom å besøke henne en dag. Jeg fortalte videre det vil jeg gjerne og har ventet på du skulle gi lyd ifra deg. Da hevet veskommende stemmen mot meg og sa at sånn kunne jeg ikle si, og nå måtte jeg slutte. Hun hadde nemlig hatt det vanskelig, og det var ikke bare lett å få meg inn i huset når hun ikke hadde sett meg på lenge. ( Hun jeg skal besøke har fått en baby) Vedkommende som sa dette gikk uten og si ha det. Hun var innom for å hente en kake jeg hadde bakt som hun skulle få av meg. Vedkommende ville gå uten å ta kaken med seg. "Skal du ikke ta med kaken" sier jeg. Nei det ville hun ikke. Jeg sier du skulle jo få den kaken. Vedkommende trodde jeg ikke vil gi henne kaken nå, var begrunnelsen...Men hun tok kaka med seg til slutt. Anonymkode: 14e82...6cc
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #5 Skrevet 19. oktober 2018 8 minutter siden, Wonders skrev: Svar henne neste gang. "Jeg må ingen ting. Du har et holdningsproblem". Det nytter ikke hva jeg sier. Hun hisser seg opp og det er alltid meg som får skylden. Anonymkode: 14e82...6cc
Wonders Skrevet 19. oktober 2018 #6 Skrevet 19. oktober 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det nytter ikke hva jeg sier. Hun hisser seg opp og det er alltid meg som får skylden. Anonymkode: 14e82...6cc Ikke ha noe med dette mennesket å gjøre. En dag sprekker det for deg. Og kjenn på hvordan du har det da dette menneske er rundt deg. Den kaken fortjente hun ikke. Si det. "Du, den kaken du fikk fortjente du ikke, jeg skal slutte å være snill mot deg. ", og lær av hendelsen. Ikke la dette gjenta seg. Jeg er sånn som bare brenner alle slike bruer. Blokkerer personen på mobil og i alle sosiale medier. Og bare ghoster dem. Om deres sti krysses, eller du blir presset fra henne eller andre; så vet alle veldig godt hvorfor. Si det rett ut. Det er ikke noe du ønsker å leve med. Å bli angrepet og overkjørt sånn er ikke greit for deg. Rett og slett. Spør om vedkommende kan påstå at det aldri skjedde. Skriv ned i detaljer hva du opplevde. Ha det friskt i minnet om du må, ikke få hukommelsestap. Grunnen til at jeg skriver dette er fordi det har reddet meg mange ganger. Jeg har ikke lyst å være rundt de som ikke tar ansvar for sin oppførsel. Endret 19. oktober 2018 av Wonders 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #7 Skrevet 19. oktober 2018 3 minutter siden, Wonders skrev: Ikke ha noe med dette mennesket å gjøre. En dag sprekker det for deg. Og kjenn på hvordan du har det da dette menneske er rundt deg. Den kaken fortjente hun ikke. Si det. "Du, den kaken du fikk fortjente du ikke, jeg skal slutte å være snill mot deg. ", og lær av hendelsen. Ikke la dette gjenta seg. Jeg har eksplodert og sagt hva jeg mener mer enn en gang. Men hun sier alltid "Nå må.du gi deg" og krangle videre og legger skylden på meg. Ingen tegn på ydmykhet. Kaken fortjente hun ikke, men jeg tenkte jeg skal ikke være så vemmelig som deg, og sendte kalen med henne. Orker ikke ha det sånn lenger, men veldig vanskelig da hun er i nær relasjon. Anonymkode: 14e82...6cc
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #8 Skrevet 19. oktober 2018 Sånne folk er grusomt irriterende, sier bare, jeg gjør det på min måtte. Anonymkode: e9239...3a8
Wonders Skrevet 19. oktober 2018 #9 Skrevet 19. oktober 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: nær relasjon Som familie? Om ikke så riv henne vekk fra roten. Jeg gjorde dette og mistet mange i min vennekrets, men visse ting er ikke ok. Jeg synes at du må finne deg i slikt eller kutte ut kvinnemenneske, -og de som henger med henne også. Fint om du tenker på ditt eget ve og vel før noe annet. Endret 19. oktober 2018 av Wonders
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #10 Skrevet 19. oktober 2018 11 minutter siden, Wonders skrev: Ikke ha noe med dette mennesket å gjøre. En dag sprekker det for deg. Og kjenn på hvordan du har det da dette menneske er rundt deg. Den kaken fortjente hun ikke. Si det. "Du, den kaken du fikk fortjente du ikke, jeg skal slutte å være snill mot deg. ", og lær av hendelsen. Ikke la dette gjenta seg. Jeg er sånn som bare brenner alle slike bruer. Blokkerer personen på mobil og i alle sosiale medier. Og bare ghoster dem. Om deres sti krysses, eller du blir presset fra henne eller andre; så vet alle veldig godt hvorfor. Si det rett ut. Det er ikke noe du ønsker å leve med. Å bli angrepet og overkjørt sånn er ikke greit for deg. Rett og slett. Spør om vedkommende kan påstå at det aldri skjedde. Skriv ned i detaljer hva du opplevde. Ha det friskt i minnet om du må, ikke få hukommelsestap. Grunnen til at jeg skriver dette er fordi det har reddet meg mange ganger. Jeg har ikke lyst å være rundt de som ikke tar ansvar for sin oppførsel. Jeg får ta en alvorsprat med henne.... Igjen.. Anonymkode: 14e82...6cc
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #11 Skrevet 19. oktober 2018 Akkurat nå, Wonders skrev: Som familie? Om ikke så riv henne vekk fra roten. Jeg gjorde dette og mistet mange i min vennekrets, men visse ting er ikke ok. Jeg synes at du må finne deg i slikt eller kutte ut hen, -og de som henger med henne. Fint om du tenker på ditt eget ve og vel før noe annet. Ja det er familie. Og jeg er veldig glad i vedkommende. Men nok er nok. Vi har en avtale om å treffes i morgen, men jeg har ikke lyst i frykt av hva hun skal kjefte og kritisere meg for i morgen. Anonymkode: 14e82...6cc
Wonders Skrevet 19. oktober 2018 #12 Skrevet 19. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ta en alvorsprat med henne.... Igjen.. Anonymkode: 14e82...6cc Gi henne ultimatum og konsekvenser.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #13 Skrevet 19. oktober 2018 1 minutt siden, Wonders skrev: Gi henne ultimatum og konsekvenser. Har vudert å si at om hun skal forsette slik, så får hun bare gå. Si at da får hun klare seg uten meg. Anonymkode: 14e82...6cc
Wonders Skrevet 19. oktober 2018 #14 Skrevet 19. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har vudert å si at om hun skal forsette slik, så får hun bare gå. Si at da får hun klare seg uten meg. Anonymkode: 14e82...6cc Om du kan leve uten henne så. Jeg kuttet ut søsteren min i noen år jeg. Orket bare ikke mer drama. Det gikk 5 år ca. Og det var en pause vi begge trengte. Sier ikke at du skal gjøre det, men ha klare retningslinjer.
Minlillesky Skrevet 19. oktober 2018 #15 Skrevet 19. oktober 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er familie. Og jeg er veldig glad i vedkommende. Men nok er nok. Vi har en avtale om å treffes i morgen, men jeg har ikke lyst i frykt av hva hun skal kjefte og kritisere meg for i morgen. Anonymkode: 14e82...6cc Du sier det som det er; "ang morgendagens avtale, den avlyser jeg. Ta kontakt når du har kuttet ut kjefting og kritikk. Det tullet har jeg fått nok av. Det holder nå!" 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #16 Skrevet 19. oktober 2018 Du får henne oppføre seg som folk, ellers kutter du henne ut. Min erfaring er at det nytter ikke pakke det inn med slike. Anonymkode: 1560b...e4f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #17 Skrevet 19. oktober 2018 2 minutter siden, Minlillesky skrev: Du sier det som det er; "ang morgendagens avtale, den avlyser jeg. Ta kontakt når du har kuttet ut kjefting og kritikk. Det tullet har jeg fått nok av. Det holder nå!" Ja det var en grei og ærlig måte å si det på. Er redd jeg blir uten henne en stund, men føler det må til for å få henne til å forstå at nok er nok. Jeg fikk også vite at hun bjeffer og biter etter samboeren. Dette har samboeren fortalt til meg et par ganger før. På lørdag sa også mor til samboeren det til meg, at hun hørte henne bjeffe. Dette sa jeg til vedkommemde når hun var her og hentet kaken. Da hevet hun stemmen og sa " Det driter jeg i". Blir helt matt jeg. Når du sier noe til folk i beste mening for å få dem til innse problemet, men det ikke nytter. Da vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre. Anonymkode: 14e82...6cc
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #18 Skrevet 19. oktober 2018 Hvorfor i alle dager omgås du henne? Hun gjør deg ingenting godt. Og selv om man er familie betyr ikke det at man må omgås og godta slik behandling. Anonymkode: b6344...908 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #19 Skrevet 19. oktober 2018 Husk at når folk oppfører seg slik, så handler det om dem selv og ikke ikke deg! Det hjelper meg å minne meg selv på det når folk oppfører seg som dritt. Anonymkode: bae07...c17
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #20 Skrevet 19. oktober 2018 9 minutter siden, Minlillesky skrev: Du sier det som det er; "ang morgendagens avtale, den avlyser jeg. Ta kontakt når du har kuttet ut kjefting og kritikk. Det tullet har jeg fått nok av. Det holder nå!" Det blir nok det eneste rette å gjøre. Men det gjør vondt å måtte gjøre, men det får jeg vel heller å komme meg gjennom. Der er faktisk ei venninne som.har tatt henne ei stripe. Sagt hun må slutte, og se på meg som den personen jeg er. Vedkommende tok seg sammen en periode, men nå.er.det visst på ann igjen Anonymkode: 14e82...6cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå