Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

lurer på om man kan bruke en gangs ammeinnlegg og ull ammeinnlegg i ammesinglet? Siden jeg ikke er vant til å bruke bh hjemme. Så vil gjerne ikke ha den på da jeg kommer stort sett til å være hjemme etter fødselen også.

Hvilken ammesinglet anbefaler dere?

Anonymkode: 679f9...170

Skrevet

ja det kan du. jeg liker godt de som kommr i 2pack fra HM

Anonymkode: f01d4...fad

• Liker 1
Skrevet

Det går sikkert fint å ha Ammeinnlegg i en singlet.

Jeg forstår ikke helt hva poenget med en ammesinglet er da...

Nå er jeg kanskje gammeldags, men de jeg kjenner brukte helt vanlig singlet som de dro ned og ammet. (Og hadde genser over som de dro opp, så det bare ble sånn passe glippe til å få ut puppen.)

En ammesinglet må da være en singlet som har en åpning du kan åpne for å få puppen ut av singleten. Men det må jo være mye vanskeligere enn å bare dra den ned noen cm.  (En ammegenser/T-skjorte er jo mer fornuftig. Det blir liksom mer utringning som må trekkes ned på dem.

Anonymkode: 3fd33...c2b

Skrevet

Jeg har prøvd både HM og KappAhl sine og jeg er mest fornøyd med de fra KappAhl 😊👍🏻

Har ikke prøvd ammeinnlegg i singlet, men de engangsinnleggene har jo tape på baksiden så det er nok ikke noe problem. 

Anonymkode: 3ef40...e83

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg kanskje gammeldags, men de jeg kjenner brukte helt vanlig singlet som de dro ned og ammet. (Og hadde genser over som de dro opp, så det bare ble sånn passe glippe til å få ut puppen.)

En ammesinglet må da være en singlet som har en åpning du kan åpne for å få puppen ut av singleten. Men det må jo være mye vanskeligere enn å bare dra den ned noen cm.  (En ammegenser/T-skjorte er jo mer fornuftig. Det blir liksom mer utringning som må trekkes ned på dem.

Ammesinglet er veldig mye enklere for mødre med små bryster å amme i enn en vanlig singlet. Det erfarte i alle fall jeg. Mine pupper er ikke store nok til å «holde» kanten på en vanlig singlet nede, og det går utover taket til babyen. Slitsomt å sitte og holde på den kanten hele ammingen...

Anonymkode: b95d6...adc

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg trekker ned singleten blir den stroppen stå stram og ekkel. Eller så må jeg flytte stroppen ned av skuldern, og da er den i veien. Noen singleter går det greit på da. Noen er mer elastiske enn andre. 

Også hvis man har vanlig singlet må man jo ha bh under, det må man jo ikke med ammesinglet, og det synes jeg er deilig.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

ja det kan du. jeg liker godt de som kommr i 2pack fra HM

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd både HM og KappAhl sine og jeg er mest fornøyd med de fra KappAhl 😊👍🏻

Har ikke prøvd ammeinnlegg i singlet, men de engangsinnleggene har jo tape på baksiden så det er nok ikke noe problem. 

Anonymkode: 3ef40...e83

Takk for svaret 🙂 hvilken str bruker dere?jeg var på hm og prøvde de som er 2 for 199. ville ha small men det var tomt. Prøvde XS . Den fikk jeg på meg men føltes ganske trang på brystene. Er meningen å kjøpe litt trang så ammeinnlegg skal holde seg på plass?? 

Skrevet

Mest fornøyd med Kappahl sine, hadde  mye på meg bsre den med ammeinnlegg hjemme. Den bør ikke være for trang, det kan føre til tette melkeganger :)

Anonymkode: 6dcbb...392

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svaret 🙂 hvilken str bruker dere?jeg var på hm og prøvde de som er 2 for 199. ville ha small men det var tomt. Prøvde XS . Den fikk jeg på meg men føltes ganske trang på brystene. Er meningen å kjøpe litt trang så ammeinnlegg skal holde seg på plass?? 

Jeg har XS. Det var stor forskjell mellom str. Men den var alt for stram over puppene de første ukene da puppene jobba på høygir 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har XS. Det var stor forskjell mellom str. Men den var alt for stram over puppene de første ukene da puppene jobba på høygir 

Fikk du ikke tette melkeganger pga at den var trang?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ammesinglet er veldig mye enklere for mødre med små bryster å amme i enn en vanlig singlet. Det erfarte i alle fall jeg. Mine pupper er ikke store nok til å «holde» kanten på en vanlig singlet nede, og det går utover taket til babyen. Slitsomt å sitte og holde på den kanten hele ammingen...

Anonymkode: b95d6...adc

Ahhh...

Ikke så rart jeg ikke forsto. Jeg gikk fra B cup til F cup gjennom graviditeten. Så å ha små bryster når jeg ammet har jeg ikke prøvd. En F-cup holder det meste nede.
(På den annen side burde jeg forstått at noen som frivillig gikk uten BH hadde såpass små bryster at dette ikke var ubehagelig.)

Takk for at du tok deg tid til å svare meg selv om jeg halvveis var off-topic!

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du ikke tette melkeganger pga at den var trang?

Jeg kunne ikke bruke de da. Det gjorde vondt. Måtte vente noen uker før jeg fikk brukt de. Nå bruker jeg de held tiden. 

Skrevet

Liker denne: https://m2.hm.com/m/no_no/productpage.0639500001.html

Den er fin under feks skjorter hvis man vil se litt mer pyntet ut. Dessuten holder den puppene på plass mye bedre en den 2-pk gjør :) 2-pk fra hm er også grei, men der føler jeg helst for å ha bh under for å gi mer hold, og da blir det to stropper å knipse av. Smak og behag :)

Skrevet
4 minutter siden, Lidis88 skrev:

Den er fin under feks skjorter hvis man vil se litt mer pyntet ut. Dessuten holder den puppene på plass mye bedre en den 2-pk gjør :) 2-pk fra hm er også grei, men der føler jeg helst for å ha bh under for å gi mer hold, og da blir det to stropper å knipse av. Smak og behag :)

Hmmm tror jeg må ta en tur til hm igjen takk for hjelpen🙂

Ts

Skrevet
53 minutter siden, Lidis88 skrev:

Hvordan er denne nederst, rundt livet? Jeg syns 2-pakken vides ut ned forbi magen selv nå med hybelboeren inne fortsatt... 

Anonymkode: 9b1c1...0cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...