Toiny Skrevet 19. oktober 2018 #1 Skrevet 19. oktober 2018 Hvem skal se i helgen?, tror den kommer på Netflix i dag. Ble litt betenkt da den ble slaktet i avisen.....
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #2 Skrevet 19. oktober 2018 Jeg skal se. Prøver å ikke bry meg om avisanmeldelser, da de ofte viser seg å være feil (kino, CDer osv, sett myye tilfeller). Hvis det er drit får jeg bare slå det av 😁 Anonymkode: e7f20...e0b 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #3 Skrevet 19. oktober 2018 Synes andresesongen var ganske bra. Det ble litt The Zellner Show innimellom, men det var jo godt å se at hun la såpass mye arbeid i å underbygge sine tidvis ganske tvilsomme teorier. Hun og ekspertene klarte absolutt å peke på en del tvilsomme forhold i anklagernes narrativ. Mest av alt var det frustrerende å følge Brendans anker oppover i systemet, men den ene dommerens kommentar om politidetektivene som avhørte ham var i hvert fall herlig forløsende. Terningkast 2 fra Dagbladet er bare latterlig. Andresesongen er ikke like underholdende som den første, men det var det da ingen som forventet. Den er derimot vel så interessant, siden den tar for seg de tungrodde prosessene som kommer i spill etter at dommen har falt - ikke minst nå etter at AEDPA har bredd seg utover sitt tiltenkte område. Dette er ikke like velkjent stoff som førstesesongen behandlet, og derfor er det desto viktigere å legge fokus på det. Dagbladets anmelder skriver spesielt en ting jeg reagerer på: "Resultatet er at man får en mer og mer emmen smak i munnen av at man ser på mennesker som burde beskyttes mot seg selv." Hva i all verden mener han med den uttalelsen? Hva er det som er så galt med disse menneskene at de burde holdes borte fra TV-flaten? Anonymkode: 40b21...b3d 8
vintage Skrevet 24. oktober 2018 #4 Skrevet 24. oktober 2018 Holder på med den nå, kommet halvveis. Den er bra.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #5 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg er rett og slett sjokkert over denne saken. Skyldig eller ei, så virker rettsaken og bevisførselen helt tilfeldig og rar. Må si hun nye forsvareren imponerer. Hun går nøye til verks og er målrettet. Hun har tilsynelatende alle muligheter åpne og løfter blikker i sine brede undersøkelser. Håper det kommer fram noe her som kan avslutte dette for alle parter. Jeg synes det er forferdelig trist med Dassey. Han får nederlag gang på gang, på særs tynne grunnlag. Ingenting knytter han til ugjerningen, forutenom det han sa i avhør. Stakkars gutt. Anonymkode: c04ac...969 4
Raven.Writingdesk Skrevet 24. oktober 2018 #6 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg synes andresesongen var bra, men kunne godt vært skrenket inn med både to og kanskje tre episoder. Siste episode spolet jeg faktisk gjennom, fordi det ble langtekkelig. Synes fortsatt saken var bra, godt narrativ, interessante skikkelser og aktører å følge, men det ble litt langdrygt.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #7 Skrevet 24. oktober 2018 Håper på en sesong 3 der vi får se både Avery og Dassey bli løslatt. Og der vi følger dem på veien tilbake til et så normalt liv som mulig både for dem og familiene deres.......langt borte fra Wisconsin. Anonymkode: 354ac...ed7 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #8 Skrevet 24. oktober 2018 Utrolig at USA har et system hvor innbyggerne IKKE har rett til å IKKE sitte i fengsel selv om de er uskyldige. Anonymkode: 1fd9e...7b8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #9 Skrevet 24. oktober 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utrolig at USA har et system hvor innbyggerne IKKE har rett til å IKKE sitte i fengsel selv om de er uskyldige. Anonymkode: 1fd9e...7b8 Sånn helt egentlig skal man jo ikke trenge en sånn lov, siden loven skal sikre en rettferdig rettsprosess før dom. Så en sånn lov hadde på en måte blitt smør på flesk fordi justismord i en perfekt rettstat ikke finnes. Det er mange mangler i det amrikanske rettssystemet, det kommer frem gang på gang. Ikke bare i denne serien, men ellers også. Det finnes smutthull for alle parter hele veien, noe som fører til evigvarende saker og anker på anker på anker. Frustrerende opplegg. Anonymkode: c04ac...969
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #10 Skrevet 24. oktober 2018 Får se om jeg orker å se sesong 2. Jeg fullførte ikke sesong 1 pga Brendan og hvordan han ble behandlet! Det skjærte meg rett og slett i hjerte hva de gjorde med den gutten. Orket rett og slett ikke å se det siste pga det! Ble så opprørt! Anonymkode: d99ae...ecc
Nuttery Skrevet 24. oktober 2018 #11 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg begynte på sesong 2 nå. Håper jeg får noe ut av det Syntes saken er så forvirrende - nettopp fordi det virker som at veldig mye har blitt vridd på. 1
Djungelvrål Skrevet 24. oktober 2018 #12 Skrevet 24. oktober 2018 Sett halve av første episoden. Syns det var litt kjedelig. Koker de ikke suppe på spiker?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #13 Skrevet 24. oktober 2018 3 minutter siden, Peonjenta skrev: Sett halve av første episoden. Syns det var litt kjedelig. Koker de ikke suppe på spiker? Nei, overhode ikke. Du burde se videre. Anonymkode: 1fd9e...7b8 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 #14 Skrevet 24. oktober 2018 Verdt å følge med på disse, mye som blir lagt ut der: https://reddit.com/r/TickTockManitowoc/ https://twitter.com/ZellnerLaw Anonymkode: 1fd9e...7b8
Anonym2467 Skrevet 25. oktober 2018 #15 Skrevet 25. oktober 2018 Jeg tror at Bobby har drept Teresa og at Scott dekker over for sønnen sin.. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2018 #16 Skrevet 25. oktober 2018 28 minutter siden, Anonym2467 skrev: Jeg tror at Bobby har drept Teresa og at Scott dekker over for sønnen sin.. Tenk om! Det hadde vært sylt! Syns zellner avdekker svakheter blant alle bevisene til aktoratet. Bla med kulen som ble funnet i garasjen med theresas dna på. Men ingen rester etter beinfragmenter kun tre, og noe voksaktig materiale (dette må jo være en kule de har plukket ut av treverket og plantet dna fra lypsylen hennes). Og hvor er liksom alt blodet dersom hun er blitt skutt i garasjen?!?! Fatter ikke at juryen har kjøpt denne historien, men samtidig kan de vel ikke tenke seg til at politiet at sabotert for å "frame" avery. Denne saken er bare syk! Anonymkode: 3617e...efa 1
Gjest COSL Innovator Skrevet 25. oktober 2018 #17 Skrevet 25. oktober 2018 På 24.10.2018 den 16.57, AnonymBruker skrev: Utrolig at USA har et system hvor innbyggerne IKKE har rett til å IKKE sitte i fengsel selv om de er uskyldige. Anonymkode: 1fd9e...7b8 Nå er det ingen som er mistenkt for drap i Norge som får ferdes fritt rundt ved evt venting på ankesak heller da. Det skulle tatt seg ut om en mistenkt drapsmann får en dom, men anket og slippes ut på gata. I mellomtiden frem til ankesaken kommer opp så blir enda fler drept og til slutt er det en seriemorder.
Anonym2467 Skrevet 26. oktober 2018 #18 Skrevet 26. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenk om! Det hadde vært sylt! Syns zellner avdekker svakheter blant alle bevisene til aktoratet. Bla med kulen som ble funnet i garasjen med theresas dna på. Men ingen rester etter beinfragmenter kun tre, og noe voksaktig materiale (dette må jo være en kule de har plukket ut av treverket og plantet dna fra lypsylen hennes). Og hvor er liksom alt blodet dersom hun er blitt skutt i garasjen?!?! Fatter ikke at juryen har kjøpt denne historien, men samtidig kan de vel ikke tenke seg til at politiet at sabotert for å "frame" avery. Denne saken er bare syk! Anonymkode: 3617e...efa Bobby har garantert drep Teresa, han kjørte jo rett etter hun dro fra Avery. Han hadde en helt sykt syk søkehistorikk på pcen. Han løy i retten om at han dro før Teresa, han hadde tidligere sagt at Teresa dro før han og derfor var ikke Steven den siste som så hun. Jeg er 99,9% sikker på at Bobby drepte Teresa, Scott har hjulpet han å dekke over det og politiet har plantet beviser for å frame Steven pga rettssaken mot de med alle de millionene han krevde i erstattning. Det er en syk syk sak som jeg virkelig håper Zellner klarer å nøste opp i, hun er sykt dyktig og på god vei. Bare så synd at Bobby og Scott aldri ble etterforsket, skulle likt å sett hva slags alibi de hadde og hvor «tett» det var, de har vel bare hverandre som alibi? 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #19 Skrevet 26. oktober 2018 10 timer siden, COSL Innovator skrev: Nå er det ingen som er mistenkt for drap i Norge som får ferdes fritt rundt ved evt venting på ankesak heller da. Det skulle tatt seg ut om en mistenkt drapsmann får en dom, men anket og slippes ut på gata. I mellomtiden frem til ankesaken kommer opp så blir enda fler drept og til slutt er det en seriemorder. Det blir ikke helt det samme og ikke det jeg reagerer på. Se på Brendan. Ikke engang en tilståelse fra drapsmannen, DNA-bevis som bekrefter tilståelsen og et filmopptak av drapet og det hele hadde hjulpet ham nå. Han har ingen rett til å ikke sitte i fengsel selv om det skulle være 100% sikkert og 100% beviselig at han ikke hadde noe med drapet å gjøre. Sånn er det heldigvis ikke i Norge. Anonymkode: 1fd9e...7b8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2018 #20 Skrevet 26. oktober 2018 Men jeg forstår ikke familesammensetningen. Er bobby sønnen til Scott og Barbara, men ikke Brendan? Brendan er vel yngre enn Bobby, og de har samme etternavn, mens Barbara og Scott har et annet? Anonymkode: 3617e...efa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå