Gå til innhold

Nappe øyenbryn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger tips

Jeg er kjempedårlig på å nappe øyenbryn, får det liksom ikke helt til, også gjør det vondt.

Har rødt hår og derfor ganske lyse øyenbryn.

Trenger sårt øyenbrynstips!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Bruk i hvertfall en skikkelig god pinsett, så du får godt tak på hårene. Jeg har i tillegg hørt at det kan hjelpe å kjøle ned huden med en isbit først, så gjør det mindre vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik napper du bryn:

Farg brynene med kolokrem siden de er lyse, men bruk brun kolokrem og la det virke veldig (!) kort første gang, så de ikke blir alt for mørke. (Unngå forall del sort eller askebrunt når du har rødt hår!) Farg før du napper, da blir resultatet best.

Napp kun i underkant av brynene - med mindre du har underlige hår på oversiden - og korriger mot midten og sidene. Brynene skal være tykkest innerst og danne en bue som smalner utover.

For å finne riktig lengde på brynet kan du legge en tynn blyant fra neseroten og forbi øyets ytterkant. Der blyanten treffer brynet bør det stoppe (ca). Det begynner der blyanten treffer når den legges fra neseroten og forbi øyekroken.

Når du napper: Strekk huden stramt og napp håret ut i vokseretningen med en rask bevegelse, da gjør det mindre vondt. Det gjør mest vondt første gangen, men blir bedre etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med det samme.

jeg har tenkt å koste på meg å få dem nappet av en hudpleier. Må bare finne en flink en. Da tror jeg det vil være mye greiere å holde kustus på brynene etterpå.

Tror det koster 150-200 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt lurt å gå til en profesjonell å få nappet de, så kan man holde de selv etterpå. Lurt å betale for å korrigere de et par ganger i året. Jeg har betalt fra 100 til ca 200 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det er også lurt å nappe etter at man har dusjet. Da er porene åpnere, og det gjør ikke så vondt.

Tegn øyenbrynene med en blyant før du napper, så får du et bedre resultat.

Mvh. Zebb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...