Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har vært å sett på ny bolig som vi ble veldig forelsket i. Under visning nummer to kom det fram at det er en kompis av eier som har tatt rør og våtrom arbeid. Dette er angivelig en fagperson, men siden det et gjort som en venne tjeneste har han ikke noe dokumentasjon på arbeidet som er gjort. Ville dere ha styrt unna? Tenker i forhold til lekkasje osv og forsikring. Det er for eksempel gjort arbeid på kjøkken, bad og det er montert satt opp et ekstra toalett i forhold til det som var originalt. 

Endret av Samsung
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg ville styrt unna.

• Liker 2
Skrevet

Styr unna. Skjer det noe er du fucked!!

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo heller ikke lov, her bør du stå over. Samme som å kjøpe en nyere bil uten servicehefte.

Anonymkode: ff846...733

Skrevet

Har selv en leilighet der tidligere eier har fått badet utført av "faglig venn", men ingen dokumentasjon. Har ikke merket noe galt med badet, men nå som jeg skal selge, hadde jeg megler her, som mente det ikke var faglig fliset, fordi fugene er ujevne. Har også hatt rørlegger her pga noe annet, og han kalte badet et "oppussingsprosjekt, ikke en rehabilitering". I en tilstandsrapport vil nok også dette med "ikke dokumentasjon" bli bemerket. Jeg har dusjkabinet med rør direkte ned i sluk, noe som hjelper på situasjonen. Jeg har som sagt ikke hatt noe problemer med mitt bad, men om jeg skulle blitt boende lengre, ville jeg nok ha rehabilitert, og det koster penger. Så i vurderingen, må dere da legge inn kostnad på det.

Skrevet

Her ville jeg sjekket om det finnes bilder av prosessen underveis, og bedt om å få se kvitteringene på det som er brukt av materialer. 

Dette blir kun et problem hvis arbeidet ikke er fagmessig utført. Det er ikke noe krav om at det MÅ være utført av fagfolk (bortsett fra ved elektriske installasjoner), men det må være utført etter gjeldende forskrifter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...