Gå til innhold

ville du vært kvinne i Tyrkia eller Thailand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv ville jeg nok vært i Tyrkia. Der har man mulighet for utdannelse, mange menn er ikke konemishandlere (selv om mange som hater muslimer liker å si det) , de vet hvilken rolle de har, og de får evt barn. Det finnes også veldig vestlige kvinner i Tyrkia, som kler seg som de vil og gjør god karriere. Familier er flinke til å ta vare på hverandre.

I Thailand..hva er mulighetene der? Der må unge jenter prostituere seg, og blir vel nermest satt på gata av familien. For så å bli plukket ut av en vestlig mann som har skremt fra seg alle norske kvinnene. ikke alltid altså, men ofte. Hvor hun omtrent blir levende som slave i hjemmet.

Anonymkode: 94f79...b0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

63,8% av thailandske kvinner var i jobb i 2011, mot 30.5% i Tyrkia i 2015. Hvem er slave i hjemmet? I følge Global Gender Gap report 2017, som sammenlikner hvor likestilte kvinner er i forskjellige land, lå Tyrkia på 131. plass av 144 land, mens Thailand lå på 75. plass. Tyrkia er verdens 13. minst likestilte land, mens Thailand ligger omtrent midt på treet.

Anonymkode: 0ab1f...300

• Liker 11
Skrevet

I Thailand jobber da kvinner som vanlig og har ofte høy utdannelse. Dessuten er det de som er «sjefen» hjemme. Det er kutyme å la mannen være mann i offentligheten, men det er kvinnene som har kontrollen ellers. Jeg har bodd der (kvinne), og ble kjent med kvinner som var It-ingeniører, dykkerinstruktører, kirurger osv. Noen var gift med thaimenn,  andre i lesbiske forhold, noen med jevngamle og vestlige menn (ikke fordi de trengte penger). Du har ekstremt mye fordommer og burde heller lese litt / reise litt istedet for å komme med masse antakelser.

Anonymkode: 4be86...0a3

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I Thailand jobber da kvinner som vanlig og har ofte høy utdannelse. Dessuten er det de som er «sjefen» hjemme. Det er kutyme å la mannen være mann i offentligheten, men det er kvinnene som har kontrollen ellers. Jeg har bodd der (kvinne), og ble kjent med kvinner som var It-ingeniører, dykkerinstruktører, kirurger osv. Noen var gift med thaimenn,  andre i lesbiske forhold, noen med jevngamle og vestlige menn (ikke fordi de trengte penger). Du har ekstremt mye fordommer og burde heller lese litt / reise litt istedet for å komme med masse antakelser.

thailand har aldri interessert meg. men Tyrkia har. har vært i Tyrkia, og jeg synes folk kommer med ekstremt masse fordommer mot det landet også. Jeg har jobbet med thaier da. Men når jeg leser her inne om Thaiand så handler det ofte om thaidamer 😛 Og jeg tenker det må sikkert være ganske håpløst der siden de kommer til Norge og bor med den type menn de gjør. Det er jo fakta at enkelte av disse mennene ikke får seg norsk kone. det samme gjelder menn som finner seg russerdamer. Selv om jeg kjenner oppegående menn som er sammen med thai og russerdamer så det er ikke alle.

Men alltid skal folk overbevise om at Tyrkia er rævva på alle måter. Hvorfor er det alltid slik for meg? Slik har det vært hele livet mitt, at folk skal bevise for meg at det JEG vil ha er dårlig. Det jeg liker, er ikke bra å like osv.

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

I Thailand..hva er mulighetene der? Der må unge jenter prostituere seg, og blir vel nermest satt på gata av familien.

7 minutter siden, AnonymBruker said:

thailand har aldri interessert meg

???

Anonymkode: c0138...1e8

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

thailand har aldri interessert meg. men Tyrkia har. har vært i Tyrkia, og jeg synes folk kommer med ekstremt masse fordommer mot det landet også. Jeg har jobbet med thaier da. Men når jeg leser her inne om Thaiand så handler det ofte om thaidamer 😛 Og jeg tenker det må sikkert være ganske håpløst der siden de kommer til Norge og bor med den type menn de gjør. Det er jo fakta at enkelte av disse mennene ikke får seg norsk kone. det samme gjelder menn som finner seg russerdamer. Selv om jeg kjenner oppegående menn som er sammen med thai og russerdamer så det er ikke alle.

Men alltid skal folk overbevise om at Tyrkia er rævva på alle måter. Hvorfor er det alltid slik for meg? Slik har det vært hele livet mitt, at folk skal bevise for meg at det JEG vil ha er dårlig. Det jeg liker, er ikke bra å like osv.

Nå har du gått kraftig ut selv for å framstille thailandske kvinner på et svært negativt vis, og da må du nesten tåle at noen protesterer.

Og vet du hva? Denne diskusjonen handler ikke om DEG, den handler om å svare på fordomsfulle uttalelser med dokumenterte fakta om disse to land.

Anonymkode: 9362b...7c8

• Liker 5
Skrevet

P.S. Du kan jo flytte til Tyrkia da, TS; så får du leve som du vil mens alle rundt deg sier at det var det beste valget.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du gått kraftig ut selv for å framstille thailandske kvinner på et svært negativt vis, og da må du nesten tåle at noen protesterer.

Og vet du hva? Denne diskusjonen handler ikke om DEG, den handler om å svare på fordomsfulle uttalelser med dokumenterte fakta om disse to land.

Nei, det er du som tror jeg fremstiller thailandske kvinner negativt. Siden jeg ikke vet så innmari mye om landet, og bare har hørt om "slik og slik" er det, så har jeg fått et bilde av at thailand er veldig fattig og mange kvinner må prostituere seg. 
Finnes nok de som er bedre utdannet der og.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

P.S. Du kan jo flytte til Tyrkia da, TS; så får du leve som du vil mens alle rundt deg sier at det var det beste valget.

??

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er du som tror jeg fremstiller thailandske kvinner negativt. Siden jeg ikke vet så innmari mye om landet, og bare har hørt om "slik og slik" er det, så har jeg fått et bilde av at thailand er veldig fattig og mange kvinner må prostituere seg. 

Du skriver at unge jenter må prostituere seg og blir satt på gaten av familien.. Og kun kan satse på å bli plukket opp av en vestlig mann.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

1 minutt siden, AnonymBruker said:
??

Les dine egne innlegg grundig da, så ser du forhåpentligvis hva folk har svart på. Du klager over at alle klager på dine Tyrkia-preferanser: Flytt til Tyrkia, sier jeg da. Og dette forsto du ikke meningen av?

Du virker å være en med altfor mye fritid på en fredagskveld. God helg og god bedring!

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at unge jenter må prostituere seg og blir satt på gaten av familien.. Og kun kan satse på å bli plukket opp av en vestlig mann.

og det er faktisk fakta. Selv om det ikke gjelder HELE thailands befolkning.
Men dette er så fascinerende med kg, ALT tolkes som rasisme, bare man kritiserer situasjonen i enkelte land, så er det rasisme. Og plutselig så ble alle der så velstående og ts tar grundig feil og må skjønne at Thailand egentlig er velstående.... 😛 

Skrevet

Har jobbet med en del thai-damer, og flere av de er rett og slett temmelig sjefete, de innfrir på ingen måte fordommene om at de skal være så underdanige;)

Anonymkode: fdb4f...7f5

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men dette er så fascinerende med kg, ALT tolkes som rasisme, bare man kritiserer situasjonen i enkelte land, så er det rasisme.

Du kan velge selv om det er rasisme eller kunnskapsløshet som gjør at du skriver det du gjør.

Anonymkode: 0ab1f...300

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

og det er faktisk fakta. Selv om det ikke gjelder HELE thailands befolkning.
Men dette er så fascinerende med kg, ALT tolkes som rasisme, bare man kritiserer situasjonen i enkelte land, så er det rasisme. Og plutselig så ble alle der så velstående og ts tar grundig feil og må skjønne at Thailand egentlig er velstående.... 😛 

Det er ingen som har sagt noe om rasisme.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som har sagt noe om rasisme.

Nei men dere klarer ikke å svare på spørsmålet uansett. Dere henger dere opp i rasisme og ting som kanskje er feil. Se til  å svar på tittel. 

Skrevet

Siden det finnes prostutierte på turiststedene i Thailand, så er det slik at det er kvinnenes eneste mulighet?

Fun fact. Prostutisjon er ulovlig i Thailand, men lovlig i Tyrkia.

Skrevet

Thailand uten tvil. Tyrkia suger 

Anonymkode: 2efe0...f52

Skrevet
På 20.10.2018 den 16.01, AnonymBruker skrev:

Nei men dere klarer ikke å svare på spørsmålet uansett. Dere henger dere opp i rasisme og ting som kanskje er feil. Se til  å svar på tittel. 

Oki jeg er kvinne har bodd i Thailand, trivdes bra og kunne gjerne bodd der. 

• Liker 1
Skrevet
On 10/19/2018 at 6:22 PM, AnonymBruker said:

???

Anonymkode: c0138...1e8

Personen drar opp rasisttråder med jevne mellomrom for å drite på Thailandske damer og deres ektemenn.

Virker som at vedkommende har blitt dumpet til fordel for en asiat og selv fått pepper for å ha funnet seg en muslim fra Tyrkia.

Anonymkode: 6a82d...0a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...