Gjest Violetta Skrevet 21. mars 2005 #1 Del Skrevet 21. mars 2005 Dele på elleve eller tolv? Dårlig i matte ja... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin S Skrevet 21. mars 2005 #2 Del Skrevet 21. mars 2005 Dele på 12 vel...hmm...hvorfor elleve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 21. mars 2005 #3 Del Skrevet 21. mars 2005 Fordi vi får feriepenger den siste mnd.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #4 Del Skrevet 21. mars 2005 skal dele på elleve ja, just pga ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 21. mars 2005 #5 Del Skrevet 21. mars 2005 Og for å finne årslønn så må man altså gange måndedslønna med 11 - ikke sant??? Fordømrade lønnsslipper som ikke har opplyst årslønn - kun månedslønn!! Blir rent usikker på hva man egentlig tjener i året. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibs Skrevet 21. mars 2005 #6 Del Skrevet 21. mars 2005 http://www.dinside.no/php/art.php?id=210667 Se linken for forklaring av begreper brukt i lønnsstatistikk. Ifølge linken: månedslønn skal ganges med i underkant av 11 for å finne årslønn, resten man får utbetalt er feriepenger. Et årsverk er arbeid utført av en fulltidsansatt (37,5 timer per uke) i ett år. Dette utgjør i underkant av 1700 timer. Antall uker i arbeid blir ca 45 uker på et år. Forvirret? Spør arbeidsgiver/regnskapsavdelingen der du jobber hvordan de regner ut lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #7 Del Skrevet 22. mars 2005 må nok korrigere "V" litt her. artikkelen referer til hvordan månedslønn er definert i lønnsstatistikken, og at dette ikke er det samme som det man får brutto hver mnd. for å finne din månedslønn (altså hva du får brutto hver mnd) utfra årslønn er det korrekt å dele på tolv. hilsen en som jobber med lønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibs Skrevet 22. mars 2005 #8 Del Skrevet 22. mars 2005 må nok korrigere "V" litt her. artikkelen referer til hvordan månedslønn er definert i lønnsstatistikken, og at dette ikke er det samme som det man får brutto hver mnd. for å finne din månedslønn (altså hva du får brutto hver mnd) utfra årslønn er det korrekt å dele på tolv. hilsen en som jobber med lønn Kjekt å vite. Men da lurer jeg på hvorfor statstikken og virkeligheten ikke matcher bedre...Noen som jobber i Statistisk Sentralbyrå her som kan forklare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #9 Del Skrevet 23. mars 2005 Jammen, vi som jobber for timelønn, da? Jeg har full stilling, jobber skift, og timetallet (og lønna) varierer litt fra måned til måned, alt ettersom hvordan turnusen faller ifht. månedsskifte etc. Jeg kan ta så mye eller så lite ferie jeg vil (så lenge jeg finner noen til å ta vaktene mine for meg), når som helst på året. Hvordan finner jeg min årslønn, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2005 #10 Del Skrevet 26. mars 2005 Jammen' date=' vi som jobber for timelønn, da? Jeg har full stilling, jobber skift, og timetallet (og lønna) varierer litt fra måned til måned, alt ettersom hvordan turnusen faller ifht. månedsskifte etc. Jeg kan ta så mye eller så lite ferie jeg vil (så lenge jeg finner noen til å ta vaktene mine for meg), når som helst på året. Hvordan finner jeg min årslønn, da?[/quote'] Du må nok summere dine månedlige lønnsutbetalinger i løpet av et år, så får du åslønnen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 26. mars 2005 #11 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg har det ikke slik. Min årslønn delt på tolv er min månedslønn, selv om jeg får feriepenger i juni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviin Skrevet 26. mars 2005 #12 Del Skrevet 26. mars 2005 Det er det som er riktig. Det som skjer er nemlig: Årslønn delt på 12 mnd gir månedslønn - men én mnd trekker man månedslønnen pga ferie og utbetaler feriepenger i stedet. Med andre ord kan man ikke gå samme vei tilbake: Månedslønn x 12 blir ikke den faktiske årslønna, for feriepengene kan være et litt annet tall enn månedslønna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 26. mars 2005 #13 Del Skrevet 26. mars 2005 Om jeg tar min månedslønn og ganger med tolv får jeg faktisk årslønnen min. Jobber i helsevesenet og der er det av en eller annen mystisk grunn slik. Der har vi lønssatser. Når årsoppgaven kommer står det at jeg tjener mer enn årslønnen min, nettopp fordi feriepengeutbetalingen er høyere enn en vanlig månedslønn. Pussige greier. Tror akkurat dette har vært diskutert før og det finnes forskjellige praksiser på hvordan man regner ut årslønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå