Gå til innhold

Forlovet!! No what?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har nylig blitt forlova (yaaay!!!) Også lurer jeg egentlig (eller vi da) på hva som skjer nå? Vi har bestemt oss for en dato, og sendt mail til kirken. Det blir ikke før i 2020, da vi må spare en del. Men er det noen som har tips å gi oss, hvordan få det billigst mulig, tema osv ANYTHING!!

Jeg har googla en del, men det står veldig mye av det samme, og ønsker å høre personlige meninger 😄

Og om noen har noen fine tips til lokale/låver vi kunne leid? I Stavanger da vel og merke :-)

På forhånd, tuuusen takk

Endret av Blablaa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEEI for en irriterende skrivefeil i tittelen daa...... Skal jo selvfølgelig stå NOW what 😂 gad

• Liker 7
Skrevet

Book kirke og lokale. Begynn å se etter fotograf om dere ønsker det. 

Vi fikset dette et år i forveien. 

Jeg prøvde kjole første gang ca et år før bryllupet. Da hadde jeg ikke noe klart bilde av hva jeg ønsket meg, men var mest interessert i snitt. 9-10 mnd før prøvde jeg kjole i to ulike forretninger. Bestilte ca 9 mnd før. 

Vi hadde fargene klart ganske tidlig, men lite ble gjort før ca 6 mnd før bryllupet. 

Når det gjelder billigst mulig kan jeg ikke hjelpe deg. Vi gikk ikke inn for dyrest mulig, men vi hadde noen ønsker og prinsipper som jeg ikke ville vike fra. For eksempel bestilte vi kortreiste blomster rett fra jordet, ville ha live-musikk på festen, ville inkludere flest mulig (vi endte opp med ca 100 inviterte gjester), ønsket en profesjonell fotograf som kunne følge oss gjennom dagen, ønsket live musikk i kirken osv.

Dette kunne blitt et bryllup i hundretusenerskronerklassen, men her er mitt beste tips: se på menneskene du har rundt deg og spør om de kunne tenke seg å bidra, og tilby kompensasjon etter vedkommendes ønske (her gikk det i kompensasjon i form av en kasse øl, konjakk, en bedre middag osv). Snakk med folk rundt deg om hva du ser for deg i bryllupet ditt, plutselig dukker det opp løsninger du ikke har tenkt på selv. For eksempel har en kollega av oss en utrolig kul boble som hun kjørte oss i fra kirka - helt gratis. Vær kreativ, vær raus og vær avslappet. Det blir en flott dag!

Anonymkode: 72e9e...015

Skrevet

Tror du kan rette opp skrivefeilen...

Anonymkode: ca49e...684

Skrevet

Wish, ebay og etsy for dekorasjoner og "gadgets" kan være et veldig rimelig alternativ. Jeg kjøpte 20 meter med hvit "slør" på wish for kun frakt, og fikk pynta masse med det - Riktignok i barnedåp :)
Min søster kjøpte også servietter med eget monogram på ebay - tror hun betalte 1,- pr serviett, og bestilte vel 200 servietter. En fin ting for at det blir mer personlig :) 
Finn.no også helt genialt - der selger folk unna de lysestakene de kjøpte til sine arrangement, samt stoltrekk, pynt for taket for å kosliggjøre en gymsal etc.

Mat: hjemmelaga gryterett feks, og grønnsaker når de er på tilbud - kutt opp og frys ned :)

Drikke - kommer jo an på, men det som er mest akseptabelt er jo å dekke drikke til maten. Ønsker dere alkoholholdig drikke, så finnes det mye billige alternativ i utlandet. Dere har jo nesten 2 år på å kjøpe, via reiser, bekjente osv. En tre-liter vin fra en butikk i syden kan være et bra alternativ :) Og skal dere ha betal-bar senere på kvelden - husk å opplys om dette i invitasjonen :) 

Dere har masse tid - så bruk tiden godt, og spar inn der dere kan!

Anonymkode: b65b1...91a

Skrevet
På 20.10.2018 den 19.14, AnonymBruker skrev:

Book kirke og lokale. Begynn å se etter fotograf om dere ønsker det. 

Vi fikset dette et år i forveien. 

Jeg prøvde kjole første gang ca et år før bryllupet. Da hadde jeg ikke noe klart bilde av hva jeg ønsket meg, men var mest interessert i snitt. 9-10 mnd før prøvde jeg kjole i to ulike forretninger. Bestilte ca 9 mnd før. 

Vi hadde fargene klart ganske tidlig, men lite ble gjort før ca 6 mnd før bryllupet. 

Når det gjelder billigst mulig kan jeg ikke hjelpe deg. Vi gikk ikke inn for dyrest mulig, men vi hadde noen ønsker og prinsipper som jeg ikke ville vike fra. For eksempel bestilte vi kortreiste blomster rett fra jordet, ville ha live-musikk på festen, ville inkludere flest mulig (vi endte opp med ca 100 inviterte gjester), ønsket en profesjonell fotograf som kunne følge oss gjennom dagen, ønsket live musikk i kirken osv.

Dette kunne blitt et bryllup i hundretusenerskronerklassen, men her er mitt beste tips: se på menneskene du har rundt deg og spør om de kunne tenke seg å bidra, og tilby kompensasjon etter vedkommendes ønske (her gikk det i kompensasjon i form av en kasse øl, konjakk, en bedre middag osv). Snakk med folk rundt deg om hva du ser for deg i bryllupet ditt, plutselig dukker det opp løsninger du ikke har tenkt på selv. For eksempel har en kollega av oss en utrolig kul boble som hun kjørte oss i fra kirka - helt gratis. Vær kreativ, vær raus og vær avslappet. Det blir en flott dag!

Anonymkode: 72e9e...015

Prøvde å booke kirke, men fikk ikke lov til å booke før et år i forveien som du sier ja.. Vi skal ikke før i oktober 2020! :)  Jeg vil ikke gå for "billigst" mulig heller, vi har plenty av tid til å spare, som vi skal utnytte! Men vil jo ha til en grei pris også! Vi er24 år begge to, så ganske unge. Vet ikke helt hvor vi begynner, eller hva vi gjør på den saks skyld 😂

Bryllupet deres hørtes kjempe fint ut! Takk for gode tips! 

På 24.10.2018 den 12.32, AnonymBruker skrev:

Wish, ebay og etsy for dekorasjoner og "gadgets" kan være et veldig rimelig alternativ. Jeg kjøpte 20 meter med hvit "slør" på wish for kun frakt, og fikk pynta masse med det - Riktignok i barnedåp :)
Min søster kjøpte også servietter med eget monogram på ebay - tror hun betalte 1,- pr serviett, og bestilte vel 200 servietter. En fin ting for at det blir mer personlig :) 
Finn.no også helt genialt - der selger folk unna de lysestakene de kjøpte til sine arrangement, samt stoltrekk, pynt for taket for å kosliggjøre en gymsal etc.

Mat: hjemmelaga gryterett feks, og grønnsaker når de er på tilbud - kutt opp og frys ned :)

Drikke - kommer jo an på, men det som er mest akseptabelt er jo å dekke drikke til maten. Ønsker dere alkoholholdig drikke, så finnes det mye billige alternativ i utlandet. Dere har jo nesten 2 år på å kjøpe, via reiser, bekjente osv. En tre-liter vin fra en butikk i syden kan være et bra alternativ :) Og skal dere ha betal-bar senere på kvelden - husk å opplys om dette i invitasjonen :) 

Dere har masse tid - så bruk tiden godt, og spar inn der dere kan!

Anonymkode: b65b1...91a

Ah! Der kan jeg jo starte å kikke ja! Kom jeg ikke på, takk 😄 Vi har god tid på å spare og planlegge. Vi aner jo heller ikke hvordan vi vil ha det! Om vi vil ha tre retters, eller buffe? Vi bor jo også i Oslo, så når vi kjører til Sverige, så kjøper vi inn alkohol der:) Noen vintips? Vi drikker ikke vin selv... Men det kommer jo an på maten også, selvfølgelig...

Såååå mye og bestemme og holde styr på🙈 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...