AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #1 Skrevet 18. oktober 2018 Det virker bare slik. Vi er så på dette med å leve i nuet. Men ingen setter pris på nuet. Nuet er bare et "tidsfordriv" mens vi venter på at fremtiden skal servere oss det vi drømmer om. Vi ser i ettertid at det vi ikke satte pris på der og da, egentlig var et nydelig øyeblikk. Vi må leve videre, fordi tiden kommer aldri tilbake. Vi har drømmer, vi streber..det er ikke alt vi oppnår. Noen oppnår, da skal de ha mer. Plutselig var det ikke så tilfredsstillende likevel. Noen får skuffelser, nye ting kommer på veien. Det mest fornuftige vi kan gjøre er å ikke leve. Vi kan ta utdannelse om vi er sikre på at dette vil vi, og at vi har jobb. Alle får seg ikke jobb, dermed må man ta noe annet. Studievalget kan være feil. Valg av kjærester er feil. Hva du gjør som forelder er feil. Alle er vi vel omringet av "rådgivere" . Problemet er bare at det som ikke er riktig for en kan være riktig for noen andre. vi har forskjellige reaksjoner. Men det som er så fascinerende er at alle innser i ettertid at det er så mye som var feil. Hvordan var det feil? Jeg tror det blir feil uansett hva vi gjør. Alt som frister er enten farlig eller dumt. Alt som virker kjedelig, er det "alle" erfarne mennesker anbefaler å gå for. Livet er egentlig litt kjedelig ? Anonymkode: d0979...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #2 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg for min del var nok litt sånn som deg tidligere. Dårlig på å leve i nuet. Det handlet nok om at jeg ikke hadde det så bra med meg selv. Nå er jeg blitt veldig flink på å leve i nuet og nyter hver en dag. Jeg er også flink til å ta meg tid til å nyte dagen ved å gjøre det jeg liker. Jeg synes ikke ting blir feil, og det som frister meg er hverken farlig eller dumt. Jeg har en god utdannelse, en god jobb som jeg trives i og jeg har tid og penger til å gjøre de tingene jeg ønsker på fritiden. Livet smiler. Anonymkode: 26281...336
Aragorn ll Elessar Skrevet 18. oktober 2018 #3 Skrevet 18. oktober 2018 Det er ingen mening med livet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå