Gå til innhold

Jeg hater penger. Penger gir meg angst. ALT styres av penger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at livet handler om penger. Alles liv handler omtrent om penger enten vi vil eller ikke. 
Penger gir meg angst. Uavhengig av min økonomiske situasjon, så gir det meg en slags angst. Jeg føler det er så masse folk rundt om i verden som bare tenker penger, og vil utnytte andre som har mer enn seg selv. 
Jeg blir skeptisk til kjærlighet, de vennene som må låne. Finner du deg noen som er rik, om du selv er fattig så tror folk du er golddigger. 
Finner du deg en som er fattigere enn deg så blir du utnyttet. 
Låner folk mye penger så utnytter de deg og du er den naive. 
Vet folk at du er rik så får du masse falske venner og kjærester. 

Anonymkode: 33755...438

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen venner som driver og låner penger, men enig i resten. Mange i vårt samfunn er altfor opptatt av penger, materialisme, og går glipp av stor lykke pga. det. 

Anonymkode: 3f627...fec

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen venner som driver og låner penger, men enig i resten. Mange i vårt samfunn er altfor opptatt av penger, materialisme, og går glipp av stor lykke pga. det. 

Anonymkode: 3f627...fec

hva om du har en venn som blir alvorlig syk. Det trengs 30.000 umiddelbart for å hjelpe. Kanskje til og med en som er utenlandsk.. og ikke har økonomiske muligheter som i Norge.
Du har godt over 30.000 . du vet ikke om du kan stole nok på vedkommende til få tilbake pengene. Hva gjør du egentlig? 
Tenker at dine foreldre og kanskje venner vil kritisere deg for å være naiv?Du har muligheten til å hjelpe. Men det er en stor sum for mange. Og tenk hvor urettferdig det er for andre som trenger samme hjelpen, men som ikke har venner som kan låne de så mye penger? 
 dette er det folk gjør. Man blir kalt naiv dersom man hjelper noen økonomisk. Ville selv vært skeptisk til å hjelpe noen økonomisk, med mindre det er min mor, eller nære slektninger. 
Har opplevd å hjelpe ei venninne med 200 kroner en  gang, fikk de aldri igjen. ikke den store sumen, hun var lutfattig. Forventet det egentlgi ikke, men hun sa hun skulle gi tilbake. bare ren høfflighet. jeg er ikke sint på henne, men jeg vet ikke om jeg da kan stole på henne. Jeg har hjulpet ei annen venninne med litt mer, fordi jeg kjenner henne ekstremt godt, vi har delt så mye om hverandre og hun vet mer om meg enn mange andre. Jeg får ikke tilbake noe, jeg bare ser og vet at hun trenger det. hun har bare hatt uflaks. Likevel har folk denne grusomme "skjerp deg!" holdningen til slike. 

Anonymkode: 33755...438

Skrevet

Slik er jo livet da, penger styrer alt. Uten penger er du ingenting. Alt du gjør i arbeidslivet måles i penger, dine venner ser ned på deg om du har lite penger. Man ser jo de som kjøper deg venner på byen med å spandere, når de slutter med det er det over.

Sorry, penger er roten til mye vondt her i verden. Men alt er bygd opp rundt det dessverre, men nå finnes det jo land i verden som er mindre pengeorientert å flytte til. Klarer man å fjerne materialismen fra hjernen sin så er det første steg, hva du egentlig trenger for å overleve: mat. Også kanskje tak over hodet, uansett standard. Selv har jeg nedgradert meg kraftig der, på veien til et bedre liv. Føler meg mye bedre etter jeg fjernet dyr bil, ting jeg ikke trengte, aldri brukte. Trenger ikke kjøpe tøy hvert år, kun når noe går i stykker.

Men de fleste kler seg jo opp for å se bra ut for andre, det er jo den største hjerneskaden menneske har: vi er opptatt av hva andre synes om oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...