Gå til innhold

Hvor høy hæl er behagelig på hverdags-boots?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okay jeg skal kjøpe meg noen sko på nett, sånne chelsea boots med litt platå og hæl. På de jeg synes er fine så er hælene opptil 7 cm. Jeg er ganske sikker på at høyere enn det klarer jeg ikke å gå i til hverdags. Må også passe litt på å ikke gå i for høye hæler, siden det er noe ryggproblemer i familien. Jeg er ganske høy selv også så trenger ikke høye hæler for å bli høyere, men det er jo finere jo høyere da. 

Så fordi jeg trenger å få bestilt disse skoene nå i kveld, og ikke rekker å fly rundt i butikker og prøve selv, så lurer jeg på om dere kan hjelpe meg litt? Hva er maks behagelig høyde dere kunne taklet på sånne boots? Da spør jeg dere som takler NOE hæl, altså mer enn 0-1 cm ;) 

(Eneste skoene jeg har her hjemme fra før er enten maks 2 cm eller sånne stiletter, kan jo ikke sammenlignes med boots som har bred hæl.)

Anonymkode: 5d538...92b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trives godt på 6-7 cm. Helst litt tykk hæl. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg går gjerne skogstur, i stiletthæler. Jo høyere jo bedre... der har du meg. 

5cm for deg, kanskje? 

Skrevet

Jeg synes 4-5 cm er ok, da merker jeg ikke at jeg har gått med hæl selv etter 12000 steg på jobb. Men da må det være en tykk gummihæl, ikke sånn hardplast fake-trehæl o.l.

Anonymkode: d6247...29e

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes 6-7 cm er behagelig til hverdags, da kjenner jeg egentlig ikke at det er hæler. Husk å trekke fra platået så du finner den reelle hælhøyden. :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Jeg trives godt på 6-7 cm. Helst litt tykk hæl. 

Takk for svar! Kanskje jeg skal gi det en sjans...

1 minutt siden, IommI skrev:

Jeg går gjerne skogstur, i stiletthæler. Jo høyere jo bedre... der har du meg. 

5cm for deg, kanskje? 

Takk for innspill :)  det er jo sikkert ganske safe med 5 cm.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes 4-5 cm er ok, da merker jeg ikke at jeg har gått med hæl selv etter 12000 steg på jobb. Men da må det være en tykk gummihæl, ikke sånn hardplast fake-trehæl o.l.

Anonymkode: d6247...29e

Godt poeng! Da skal jeg se på hælmaterialet også.

1 minutt siden, FantasDick skrev:

Jeg synes 6-7 cm er behagelig til hverdags, da kjenner jeg egentlig ikke at det er hæler. Husk å trekke fra platået så du finner den reelle hælhøyden. :)

Ja, det var bra du sa! Platåhøyde står ikke oppført på nettet såvidt jeg kan se, men får vel en viss anelse ut fra bildet :) takk!

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Takk for innspill :)  det er jo sikkert ganske safe med 5 cm.

Ja, tenkte at hvis du allerede er høy, og skal  gå på de en hel dag.. så gir fem centimeter, en fin holdning. 😊

Endret av IommI
Skrevet
4 minutter siden, IommI skrev:

Ja, tenkte at hvis du allerede er høy, og skal  gå på de en hel dag.. så gir fem centimeter, en fin holdning. 😊

Ja, det har du sikkert rett i :) 

Skrevet

Så nå har jeg landet ned på at det må bli ett av disse parene nedenfor. Alltid når jeg har sett på slike sko i butikkene så har jeg likt de mye bedre når de har hatt en matt finish, enn den blanke finishen. Mest fordi jeg har størrelse 40 og bred vrist, og at denne skotypen derfor fort kan se litt "klovneaktig" ut på meg hvis den har rett farge og fasong. Også derfor ville jeg gjerne ha litt platå og hæl, for å unngå den "klovne"-looken. 

Det jeg lurer på nå er hvilken av disse som vil bli mest behagelig å gå i. Hva tror dere? Vanskelig å vite når man bestiller på nett selvsagt, men det er ikke oppgitt hvilket materiale hælen i så da lurer jeg på om noen av dere har noen antagelser om dette? Ikke alltid at hælhøyde er oppgitt her heller, men det ser ikke ut til at de som ikke har oppgitt mål blir for høye. 

https://www.footway.no/49318-black-black.html

https://www.footway.no/sixtyseven-malin-185812.html

https://www.footway.no/86-17701-black.html

https://www.footway.no/90342-black-black.html

https://www.footway.no/saga-76254-oleato-black.html

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter også litt med tåfis-lukt og lurer derfor på om det blir mindre tåfis i skinnsko, enn i syntetiske sko?? 

Skrevet

Ingen som vil hjelpe meg med de to ovenstående innleggene? Som ikke har lagt seg

Skrevet

Jeg syns alle de ser behagelig ut å gå med. Bruker selv lavere hæler enn jeg gjorde før, men kan godt gå med 4 cm litt brede hæler. Foretrekker også skinn fremfor syntet, fordi det er mindre klamt og dermed mindre lukt, men siden skinn er så mye dyrere og utvalget blir dårligere, så berges jeg i syntet så lenge jeg setter de på tørkehylla når jeg kommer hjem.

Anonymkode: 405bd...e3e

Skrevet

Jeg har  disse i en annen farge. Som om å gå på puter. Skikkelig rågummisåle, skinn og myk såle inni.

Gabor er alltid gode sko. Og til ca 6-900 kr er det helt ok for slik tysk standar.

https://www.footway.no/93-780-17-black.html

60102-61.png?fwv=1.0&auto=format,compres

For lukt anbefaler jeg rene føtter, rene sokker, og såler

4008402362869_bama-wk_adka_fresh_liners_

Skrevet

Hvordan kan dere bestille sko på nettet dere vet jo ikke hvordan det er å gå med? Er ikke komforten like viktig som utseende?

Anonymkode: e001a...d83

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan dere bestille sko på nettet dere vet jo ikke hvordan det er å gå med? Er ikke komforten like viktig som utseende?

Man får jo gjerne erfaring med hvilke merker som passer for seg etterhvert. Og hvilke størrelser man bruker i de forskjellige merkene. Og man har jo returrett hvis det ikke skulle passe. 

Anonymkode: 22c6d...3e5

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får jo gjerne erfaring med hvilke merker som passer for seg etterhvert. Og hvilke størrelser man bruker i de forskjellige merkene. Og man har jo returrett hvis det ikke skulle passe. 

Jeg syns ofte at de fleste skoene de selger er skikkelig harde og vonde å ha på seg. Skulle jeg handla på nett hadde det blitt mye returer. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan selge sko med mykere såle..

Vet du hva slags merker som selger ankelboots som er myke inni? Roots sine er ihvertfall harde.

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ofte at de fleste skoene de selger er skikkelig harde og vonde å ha på seg. Skulle jeg handla på nett hadde det blitt mye returer. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan selge sko med mykere såle..

Vet du hva slags merker som selger ankelboots som er myke inni? Roots sine er ihvertfall harde.

Den fra Gabor som Wonders linket til over her er i hvertfall veldig myk og god. Føles som en dempet såle. 

Skrevet

De du linket til fra Sixtyseven (oleato eller hva de heter) er utrolig harde og vonde i sålen! Jeg angrer på kjøp.

Anonymkode: 9a33b...3e8

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De du linket til fra Sixtyseven (oleato eller hva de heter) er utrolig harde og vonde i sålen! Jeg angrer på kjøp.

Anonymkode: 9a33b...3e8

Kjøp deg et par gelesåler f.eks fra Scholl. Da lover jeg deg at skoene blir som en drøm å gå i. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...