Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du for å komme i skikkelig julestemning?

Etter jeg ble voksen ble julegleden helt annerledes fra da jeg var liten 😩 prøver å lage litt nye gode tradisjoner.

Vi drar på Putti Plutti Pott, julekalender (aktiviteter), tøysenisse, besøker graven til ungenes oldeforeldre, kirkekonsert. Pepperkakebaking selvfølgelig 🌸 leser julehistorie. Aking og hytteturer. Hogger og pynter tre. Ser julefilmer.

Anonymkode: af769...8fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukten av mandariner og pinnekjøtt er med på å gi meg god julestemning.

Det går an å kjøpe duftlys som lukter av juletre, dersom man har plast-tre. Lukt har i det hele tatt mye å si for å bringe minner frem igjen. 

Julemusikk hjelper på stemningen.

Det å være obs på at man skal gjøre sitt beste for at barn i huset skal få en fin høytid. Prøve å beholde magien i julen for deres del. Julekalender til barnet. 

Jeg tror nok jeg kanskje kommer til å foreslå å sette et lys på graven til barnets farfar, da det er en person vi hadde møtt i julen dersom vedkommende fremdeles hadde levd. Det er også en person som barnet her husker. 

Gudstjeneste i kirka på julaften.  På den 24. liker jeg også å se Reisen til julestjernen. Har aldri likt Tre nøtter til Askepott, så den styrer jeg unna. 

Ellers er det selvsagt også viktig å pynte huset, og å pynte seg selv og barn. Det er jo en viktig måte å gjøre forskjell på hverdag og fest på.

Anonymkode: 1a071...66d

• Liker 4
Skrevet

Venter med alt som har med jul å gjøre til 1. desember.. jula skal ikke starte i oktober, da blir den ikke spesiell i det hele tatt.

Utenom noen gaver, om jeg komm over noe som passer perfekt til noen, og er på tilbud.

Anonymkode: 0695d...513

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venter med alt som har med jul å gjøre til 1. desember.. jula skal ikke starte i oktober, da blir den ikke spesiell i det hele tatt.

Utenom noen gaver, om jeg komm over noe som passer perfekt til noen, og er på tilbud.

Anonymkode: 0695d...513

Hadde vel ingen planer om å starte den i oktober 🤪

Anonymkode: af769...8fd

• Liker 2
Skrevet

For meg er det julemusikk som gir den ultimate julestemningen. Hører på julemusikk i hvert ledig øyeblikk i desember 🎅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...