Gå til innhold

Bryr du deg om klimaet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Selv gir jeg en lang F i alt som heter klima. Jeg nekter å gå ned i levestandard pga. skrullete forskere og hysteriske politikere. Hva er egentlig vitsen med å ha en klode hvis alt en kan gjøre på den er kun kjipe ting? Mitt motto er: Ha det gøy og la andre betale regningen. :hoppendeglad:

Endret av Brannslangen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør jeg. 

Anonymkode: 1ccda...500

• Liker 4
Skrevet

Er bekymret for isbjørnen, men ellers gidder jeg ikke bekymre meg

Anonymkode: 3816f...eea

Skrevet

Jeg håper klimaendringene også går ut over TS, f.eks. at TS blir rammet av flom, ekstremvær, tørke, matmangel, e.l., slik at hen forstår mer av hva klimaendringene handler om. Er det egentlig så gøy å ødelegge planeten?

• Liker 4
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Grønt blad said:

Er det egentlig så gøy å ødelegge planeten?

Ja, det er jævlig artig! :lol:

Klimaendringene kommer aldri til å ramme Norge spesielt, uansett, så jeg kommer til å fortsette ufortrødent med å kjøre min bensinsluker, dra på syden-ferie tre ganger i året, spise masse kjøtt og ellers sløse med ressursene som en ekte hedonist.

Endret av Brannslangen
Skrevet

Ingen fanatiker, og er skeptisk til hvordan klima brukes som unnskyldning i saker for å inndrive flere skatter og avgifter som ærlig talt bare er fiscale skatter. 

Men jeg rydder plast i fjæra med barna,  mest fordi det er en hyggelig opplevelse. Jeg bryr meg enda mer om forurensning, dvs at land som USA, Kina, India stadig pumper ut nye kullkraftverk som forpester miljøet og luften. Jeg bekymrer meg over utslipp rett i naturen, plast havet og de ulevelige elvene i Asia som er fylt til randen av forurensing. At arter forsvinner osv osv. 

Mer atomkraftverk, mindre kull og gass,  mer opprydningsarbeid i havene og så må ordentlig renovasjon via FN opp å gå i sørøst Asia og Afrika. 

Anonymkode: 68de1...58a

• Liker 1
Skrevet

TS er litt som en person som sier det er med alle andre det skjer, så havner han i en bilulykke og blir lam dagen etter.

Jeg tenker personlig ikke så mye på klima. 

Skrevet

Klarer ikke å bekymre meg så skrekkelig mye jeg heller. Det vil trolig bli litt annerledes, og vi må trolig tilpasse oss litt. Akkurat det er vi mennesker temmelig gode på. 

• Liker 1
Skrevet

Jaja takk som bidrar til at menneskeheten overlever da dere 🙄

våre handlinger de neste ti årene blir avgjørende for om vi klarer å beholde verden slik vi kjenner den i dag.

De neste ti årene er helt avgjørende for om vi skal klare å beholde en verden slik vi kjenner den i dag

Den nye rapporten er 400 sider lang og bygger i sin tur på 6.000 vitenskapelige studier. Resultatene viser at 2 graders global oppvarming gir betydelig økt risiko for alvorlige konsekvenser for økosystemer, matproduksjon, mennesker og samfunn over hele verden, sammenlignet med en økning på 1,5 grader. Skal oppvarmingen begrenses til 1,5 grader, krever det ikke bare at klimagassutslippene reduseres med 40–50 prosent

Denne rapporten viser alvoret og må være en kraftig vekker for oss alle. For å unngå helt ødeleggende klimaendringer 

Det er teknisk mulig å holde oppvarmingen under 1,5 grader, men det krever stor politisk vilje og oppslutning blant folk. Bare hjernedøde idioter driter i dette! 

https://forskning.no/ntb-klima/elvestuen-fns-klimarapport-viser-alvoret/1246772

Anonymkode: 1ccda...500

• Liker 1
Skrevet

Jeg bare kjøper ikke nødvendigvis narrativet presenter fra FN-eliten om disse tingene. Først var det for kaldt, så var det for varmt, også ender alt med at klimaet varierer. Jeg bare kjøper det ikke. For mye politikk, penger og makt involvert. 

Anonymkode: 76219...5fc

• Liker 3
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Tiltakene jeg gjør er å kaste mindre mat, kjøpe utgått mat, kjøper alternativt (nettsider etc som tilbyr ulike produkt som er mer miljøvennlige), tar mer kollektiv, og rydder plast i fjæra hver dag.Jeg vet at mitt fokus på miljøet bare er en dråpe i havet, men jeg håper folk forstår at dersom alle bidrar litt, vil det skape en forskjell. Umulig å stoppe klimaendringene som allerede er på veg, men vi kan faktisk bidra med å gjøre verden en smule bedre for etterkommerene våre, dersom alle bare retter litt mer fokus mot miljøet. Og ikke minst gjør jeg det fordi jeg får bedre selvfølelse av å prøve å rydde opp i skadene andre har gjort (feks forsøpling). 

Skrevet
8 timer siden, Grønt blad skrev:

Jeg håper klimaendringene også går ut over TS, f.eks. at TS blir rammet av flom, ekstremvær, tørke, matmangel, e.l., slik at hen forstår mer av hva klimaendringene handler om. Er det egentlig så gøy å ødelegge planeten?

Det rammer i så fall deg også!😁😁

Skrevet

Bryr meg svært lite. 

Anonymkode: ca5d0...851

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg gjør da det, men jeg må innrømme at de fleste tiltakene jeg gjør i hverdagen gjør jeg ikke av idealistiske årsaker, men fordi det er ting jeg uansett ville gjort, fordi det passer min hverdag best.

Jeg tar en del buss og tog - ikke på grunn av miljøet, men fordi det er lettvindt,billig, og løser problemet med parkering.
Jeg kaster ikke mye mat - ikke på grunn av miljøet, men fordi det er økonomisk besparende.
Jeg reiser lite med fly og båt - ikke på grunn av miljøet, men fordi jeg ikke er så glad i å re
Jeg kildesorterer fordi det er regelen her jeg bor, og kommunen/renovasjonsselskapet har gjort det enkelt å kildesortere

Anonymkode: 0091f...413

• Liker 1
Skrevet

Ja, men ikke på et ideologisk nivå og ikke på et emosjonelt nivå. Av kunnskapsbaserte årsaker og av pragmatisme bryr jeg meg om utviklingen av klimaet. 

Anonymkode: a80fd...604

Skrevet
19 timer siden, Brannslangen skrev:

Ja, det er jævlig artig! :lol:

Klimaendringene kommer aldri til å ramme Norge spesielt, uansett, så jeg kommer til å fortsette ufortrødent med å kjøre min bensinsluker, dra på syden-ferie tre ganger i året, spise masse kjøtt og ellers sløse med ressursene som en ekte hedonist.

Du er klar over at Norge er avhengig av varm luft fra Golfstrømmen for å unngå en ny istid, og klimaendringene kan komme til å påvirke dette. 

Anonymkode: b4c37...dc8

Skrevet

Ja. Derfor bidrar jeg det jeg kan til global oppvarming, noe jeg håper andre også gjør.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at Norge er avhengig av varm luft fra Golfstrømmen for å unngå en ny istid, og klimaendringene kan komme til å påvirke dette. 

Anonymkode: b4c37...dc8

Istider har det vært før og vil komme igjen, uavhengig av hva vi gjør.

Anonymkode: 755e7...265

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg bryr meg jo forsåvidt om de store spørsmålene, men sliter med å ta ting seriøst på grunn alt styret rundt små tøysete tiltak som kun gjør livet vanskeligere for folk.

Å bytte ut parkeringsplasser i Oslo med blomsterpotter er tøys i forhold til masseutslipo i store produksjonsområder. 

Først blir alle oppfordrer til å kjøpe Diesel blier, så finner de plutselig ut at dette er fælt, og legger på masse dieselavgifter.

Istedet for å gjøre kollektivt lettere tilgjengelig og mer attraktivt velges det å innføre masse bommer og avgifter, og fjerne parkerig, samtidig som kollektivpriser økes og parkering ved kollektivknutepunkt fjernes.

Og hvem tror at den lille flyseteavgiften faktisk reduserer folks flybruk?

Anonymkode: 76fc5...676

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ikke ha barn, så tenker det ikke er verst for meg. Synes synd på de jævlene som vokser opp med likegyldige foreldre, da. Den neste generasjonen som må lide fordi dagens foreldre er late, egoistiske jævler som kun får barn fordi de tror at det er meningen med livet og at "alle" andre gjør det, så hvorfor ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...