Gå til innhold

Ekleste pålegg

Fremhevede innlegg

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Da jeg jobbet som hjemmehjelp en sommer, var det ikke måte på hvor mange brødskiver med (følt) minst ett centimeters tykt lag smør og hjemmelaget sylte jeg måtte bryte nedpå. Disse søte gamlingene syntes det var så koselig å få en ungdom på besøk, og da flesket de bokstavelig til i matveien. 

Det eneste som var verre, var når sylta var byttet ut med brunost. Man kan jage meg langt med brunost, og enda lengre med kombinasjonen masse smør og brunost. Brrrrrr og huttetu og bleurgh!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mange kresne mennesker.  Kommer ikke på noe jeg syns er EKKELT selvom jeg selvsagt ikke liker alt like godt.

Anonymkode: 6dc6a...8e9

• Liker 2
Skrevet

Kaviar på tube, ingen tvil. Jeg skjønner ikke at folk klarer å putte den slags makkverk i munnen sin. 

Skrevet

Brunost, prim, makrell i tomat (Har ikke smakt det, men takler ikke lukta), kaviar, sild, ansjos..

Anonymkode: 01e56...8e0

Skrevet

Bare av nysgjerrighet: Dere som skriver ting som syltetøy, Hapå og prim, synes dere det er ekkelt at andre har det på brødskiva også? Eller mener dere at det er noe du ikke liker? Jeg er ikke noe glad i smøreost, f. eks., men har ikke noe problem med å spise det. Å sitte ved siden av noen som spiser sild eller kaviar, er derimot... urfordrende. Skjønner liksom ikke at syltetøy kan gjøre andre kvalme.

Skrevet

Jeg synes det er mange ekle pålegg, men Brunost og Prim må være de verste. Hadde  seriøst kasta opp hvis jeg måtte smake på det. Hapå, Banos, og ost generelt kan jeg heller ikke tenke meg å spise.

Anonymkode: e9d0a...051

Skrevet

Har ikke noe sans for sylteagurk, eller makrell i tomat. Ellers så har jeg ingen problem med å forstå at andre liker det ;)

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Fikk lyst på ei skive med makrell i tomat nå

Skrevet

Hvis folk syns at når andre spiser noe så vanlig og luktfritt som syltetøy på brødskiva er ekkelt så får de holde seg hjemme eller sitte for seg selv i lunsjen din. 

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, Gnå skrev:

Bare av nysgjerrighet: Dere som skriver ting som syltetøy, Hapå og prim, synes dere det er ekkelt at andre har det på brødskiva også? Eller mener dere at det er noe du ikke liker? Jeg er ikke noe glad i smøreost, f. eks., men har ikke noe problem med å spise det. Å sitte ved siden av noen som spiser sild eller kaviar, er derimot... urfordrende. Skjønner liksom ikke at syltetøy kan gjøre andre kvalme.

Enig. Jeg synes ikke det er så festlig når noen spiser kaviar, makrell i tomat eller annet pålegg som lukter sterkt (og vondt), men tilnærmet luktfritt pålegg kan jeg ikke forstå at skal plage andre. Man trenger jo heller ikke se på at andre spiser mat en selv ikke liker om det er det som er problemet. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Så mange som ikke liker makrell i tomat, det er jo kjempe godt med agurk, majones og pepper :spise:

Skrevet

Synes ikke mye av mat egentlig er ekkelt, men prim og gomme er iallfall ikke noe jeg har på brødskiva.  Er ikke glad i sjokoladepålegg eller nugatti heller, men synes ikke det er ekkelt at andre spiser det da!

Skrevet
15 timer siden, Zeitgeist skrev:

Da jeg jobbet som hjemmehjelp en sommer, var det ikke måte på hvor mange brødskiver med (følt) minst ett centimeters tykt lag smør og hjemmelaget sylte jeg måtte bryte nedpå. Disse søte gamlingene syntes det var så koselig å få en ungdom på besøk, og da flesket de bokstavelig til i matveien. 

Det eneste som var verre, var når sylta var byttet ut med brunost. Man kan jage meg langt med brunost, og enda lengre med kombinasjonen masse smør og brunost. Brrrrrr og huttetu og bleurgh!

Hehe. Det har jeg faktisk aldri opplevd selv om jeg hadde sommerjobb som hjemmehjelp/pleieassistent flere år. Jeg fikk aldri tilbud om brødskiver eller annen mat, jeg har bare fått frukt, sjokolade, kjeks og kaker (ikke at jeg klager altså :fnise:). Derimot var det vanskelig når de ville gi meg kaffe eller te, jeg drikker ingen av delene, og det er visst ganske uvanlig for pensjonister. Jeg har tvunget i meg en del kopper med ekkel te i løpet av de somrene. :fnise:

Gjest TheCatLady
Skrevet (endret)

Folk kan gjerne spise det. Plager ikke meg eller vent litt, makrell i tomat som har ligget i romtemperatur og så blir åpnet, gjerne sammen med andre, kan jeg bli spart for. Fysj. Jeg takler at folk spise ting jeg synes er ekkelt, men vil ikke spise det selv.

Kaviar, makrell i tomat, servelat, tunfisk på boks tenker jeg på som litt ekkelt. Det er noe med lukta, konsistensen osv som gjør at jeg ikke synes noe særlig om det.

Endret av TheCatLady
Skrevet
På 18.10.2018 den 23.52, AnonymBruker skrev:

Honning. Bare lukten gjør meg uvel.

Anonymkode: a3417...800

JAAA!!!!

Endelig flere som mener det samme som meg!

Gjest Zeitgeist
Skrevet
3 timer siden, Arkana skrev:

Hehe. Det har jeg faktisk aldri opplevd selv om jeg hadde sommerjobb som hjemmehjelp/pleieassistent flere år. Jeg fikk aldri tilbud om brødskiver eller annen mat, jeg har bare fått frukt, sjokolade, kjeks og kaker (ikke at jeg klager altså :fnise:). Derimot var det vanskelig når de ville gi meg kaffe eller te, jeg drikker ingen av delene, og det er visst ganske uvanlig for pensjonister. Jeg har tvunget i meg en del kopper med ekkel te i løpet av de somrene. :fnise:

Åh, det er jo faktisk verre enn mitt tilfelle. Mat kan man saktens si pent "nei takk" til og skylde på at man har spist/skal spise. Men drikke er det vanskeligere å sno seg unna - og spesielt kaffe og te som er så gjengs. 

Hadde ei snill og søt gammel dame jeg pleide å være hos som disket opp med "kakemenn" (egentlig julekake, men hun visste at jeg kunne spise meg fordervet på de hun bakte, så da lagde hun like greit en haug til meg midtsommers). Eneste aberet var at hun serverte kulturmjølk til. Jeg liker ikke kulturmjølk - og i hvert fall ikke lunken kulturmjølk. 

Skrevet
8 timer siden, Zeitgeist skrev:

Åh, det er jo faktisk verre enn mitt tilfelle. Mat kan man saktens si pent "nei takk" til og skylde på at man har spist/skal spise. Men drikke er det vanskeligere å sno seg unna - og spesielt kaffe og te som er så gjengs. 

Hadde ei snill og søt gammel dame jeg pleide å være hos som disket opp med "kakemenn" (egentlig julekake, men hun visste at jeg kunne spise meg fordervet på de hun bakte, så da lagde hun like greit en haug til meg midtsommers). Eneste aberet var at hun serverte kulturmjølk til. Jeg liker ikke kulturmjølk - og i hvert fall ikke lunken kulturmjølk. 

Kulturmjølk. :sjokkbla:

Skrevet

Kaviar!

Anonymkode: c4235...7f6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...