Gå til innhold

Ny BMI for overvekt

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Trolltunge skrev:

Det som først og fremst slår meg når jeg ser denne videoen er hvor lite trent kvinner var da i forhold til nå. Nå trener svært mange, og selv kvinner som ikke har overflødig fett på kroppen er mye kraftigere enn disse kvinnene. 

70-tallskroppen hadde både mindre muskler og mindre fett enn dagens kropp. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Thyra skrev:

70-tallskroppen hadde både mindre muskler og mindre fett enn dagens kropp. 

Akkurat. 

• Liker 1
Skrevet

Å lulle seg inn i en illusjon av at man er normalvektig når man ikke er det, ser jeg faktisk ikke noe positivt ved. Jeg er feit, og selv om det selvfølgelig hadde vært stas å være normalvektig i stedet for feit, så er det jo bare en falsk illusjon. Så nei, hold den som den er. 

• Liker 2
Skrevet
On 10/19/2018 at 3:24 PM, AnonymBruker said:

Dagens slanke er 70-tallets lubben/småfeit

Nei, for et idiotisk forslag, klart vi ikke skal endre på BMI`en, man blir ikke plutselig sunn av å ha en mer gunstig BMI

Anonymkode: c5f98...da8

Det er rart hvordan grensene har blitt flyttet. Jeg går for å være slank, og får iblant høre at jeg må spise så jeg "får litt kjøtt på bena". Men når jeg ser klærne moren min brukte på 60-70 tallet er jeg enorm i forhold. Og det var ikke noe spesielt med henne heller, når jeg ser på bilder fra den tiden var jo alle andre samme størrelse. Kanskje 1/20 veide mer enn de burde, i forhold til 7/10 idag. Sprøtt!

Jeg tror det er flere årsaker, og at kommende generasjoner vil kunne håndtere dette bedre. Vi blir bombardert fra alle kanter med mat som er designet for å føre til overspising, i tillegg til at vi har tidligere generasjoners "du må spise opp maten din" i bakhodet. Kombinert med mye mer fritid, fokuset på å "unne seg"/"kose seg", i tillegg til at usunn mat er billig. Mange mangler dessuten kunnskap om sunn mat. Jeg synes altså ikke det er rart at vi er overvektige. 

Anonymkode: d32a0...f4e

• Liker 3
Skrevet
På 18.10.2018 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Når jeg ser bilder fra 70- og 80-tallet så legger jeg ekstra godt merke til i hvor stor grad gjennomsnittskroppen har forandret seg. Var nylig i England hvor overvektsepidemien virkelig er ekstrem, og en kompis viste meg denne. Tidene har virkelig forandret seg både med tanke på hvor pervy en kameramann kunne være, og at så godt som alle av disse tilfeldige menneskene på gaten var slanke.

Synd at vi bare skal akseptere tjukk som den nye normalen.

Anonymkode: 4f7b9...838

Her fokuserer kameramannen KUN på kvinners pupper og rumpe!     Skulle tro disse kvinnene var varer stilt ut for salg!!

Men det er påfallende hvor slanke de er og det er fint å se så mange kvinner som ikke bruker bh og fronter pupper slik se ser ut i alle former.  Vi er feite idag til sammenligning. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...