AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #1 Skrevet 18. oktober 2018 Hvordan hadde dere reagert i praksis (videregående skole) om praksisplassen ikke viste noe som helst, om hvordan de veileder praktikantene? Vi har vært ute i praksis i 3 dager. Opplevde i dag at veileder ikke viste hva h*n skulle gjøre, altså absolutt ikke viste hva h*n skulle gjøre. De andre ansatte viste heller ingen ting. Opplevde også at vi ikke fikk noe informasjon, annet en om når vi skulle møte opp. Den avdelingen jeg var på skulle ut på tur, men siden jeg ikke hadde fått beskjed om dette, så hadde jo ikke jeg klær til å være ute. Jeg personlig reagerer litt på at de er så grønne på hva de skal og hva deres ansvar er, når de har sagt ja til å ha 3 praksis elever. Det virker jo litt som om de ikke tar det helt på alvor, eller at de aldri har hatt praktikanter før. (Og da burde de jo ikke ha tatt i mot 3 stykker) For av 3 praktikanter så var det ingen av oss som fikk vite noe som helst om hva vi skulle gjøre. Og informasjonen vi fikk rett før vi skulle gå, var bare når vi skulle møte opp og ikke om vi trengte å ha noe med oss. Det virker jo også som om at informasjon ikke er noe de fokuserer på, siden de ga så lite informasjon og forventet nesten bare at vi skulle vite alt sammen den første uken. Anonymkode: aad4a...000
CrystalGold Skrevet 18. oktober 2018 #2 Skrevet 18. oktober 2018 PS: ja jeg vet det kan være noen skrive feil i HI. Ts.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #3 Skrevet 18. oktober 2018 Kan du fortelle litt mer? Er det sånn at du går på vgs., og er ute i praksis i en barnehage? Hva har læreren din sagt at du skal? Jeg jobber på skole og har vært veileder. Da får vi et skjema med aktiviteter studentene skal igjennom i løpet av perioden. Etter hvert som de har utført aktivitetene, krysser vi av. Anonymkode: 4c300...bdc
Mystic woman Skrevet 18. oktober 2018 #4 Skrevet 18. oktober 2018 Du skriver flere steder at de ansatte ikke "viste" noe. Mener du egentlig "visste"? For meg virker innlegget uklart.
CrystalGold Skrevet 18. oktober 2018 #5 Skrevet 18. oktober 2018 1 minutt siden, Mystic woman skrev: Du skriver flere steder at de ansatte ikke "viste" noe. Mener du egentlig "visste"? For meg virker innlegget uklart. Mener selvfølgelig visste. Ts
CrystalGold Skrevet 18. oktober 2018 #6 Skrevet 18. oktober 2018 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du fortelle litt mer? Er det sånn at du går på vgs., og er ute i praksis i en barnehage? Hva har læreren din sagt at du skal? Jeg jobber på skole og har vært veileder. Da får vi et skjema med aktiviteter studentene skal igjennom i løpet av perioden. Etter hvert som de har utført aktivitetene, krysser vi av. Anonymkode: 4c300...bdc Ja jeg går Vgs. Og ja jeg er ute i praksis i barnehage. Lærer har dessverre ikke sagt noe som helst om akkurat hva vi skal. Sånn utenom at vi skal gjøre det barnehagen ber oss om. (Nyutdannet lærer, som mest sannsynlig ikke har fått vite så mye selv, av sin egen leder angående praksis). Det vi har fått er en praksisperm med mange ark, men i de arkene er det bare informasjon om reglene angående praksis. Det er ingen informasjon om hva vi skal lære når vi er ute i praksis. Og for å være Erling så tror jeg ikke vi skal lære oss noe helt konkret, siden dette er Vgs 1. Det eneste skjemaet vi har er et loggskjema vi selv skal fylle ut. Så det jeg reagerer mest på er jo at barnehagen ikke gir noe info om hva planen for uka er. Ts. Endret 18. oktober 2018 av CrystalGold
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #7 Skrevet 18. oktober 2018 Syns det er ganske naturlig å ha med seg uteklær når man skal i praksis i barnehage, den bør du nesten ta på egen kappe. Anonymkode: 7c94a...dea 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2018 #8 Skrevet 27. oktober 2018 I barnehage skal du ha med uteklær hver eneste dag. Jeg som jobber som vikar i flere ulike bhg mens jeg studerer, må dra med meg uteklærne mine fra barnehage til barnehage. Anonymkode: cbad1...836 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå