AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #21 Del Skrevet 18. oktober 2018 3 minutter siden, TeamWP skrev: Det har jeg ikke tenkt over. Personalet som stelte henne mest på sykehuset(jeg var sengeliggende) Antar de tok termometer i stumpen kanskje? Nei i nakken Med handledd/arm, ihvertfall det jeg lærte Anonymkode: bdccf...4b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter #22 Del Skrevet 18. oktober 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk beskjed om å aldri ha lue på inne etter de første 24 timene. Anonymkode: 25aa9...8a5 Selvom det er vinter ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter #23 Del Skrevet 18. oktober 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei i nakken Med handledd/arm, ihvertfall det jeg lærte Anonymkode: bdccf...4b1 Er ikke nakken hele tiden varm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #24 Del Skrevet 18. oktober 2018 10 minutter siden, Ayesh skrev: Selvom det er vinter ? Ja, det er jo ikke vintertemperatur innendørs. Skal man ut, tar man såklart på lue. Anonymkode: 5ced4...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #25 Del Skrevet 18. oktober 2018 14 minutter siden, Ayesh skrev: Selvom det er vinter ? Ja det er jo varmt inne. Man risikerer overoppheting hvis ikke baby får sluppet ut varmen fra hodet. Anonymkode: 25aa9...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeamWP Skrevet 18. oktober 2018 #26 Del Skrevet 18. oktober 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei i nakken Med handledd/arm, ihvertfall det jeg lærte Anonymkode: bdccf...4b1 De målte antall grader,de sa sånt som "nå har hun 35,5 så ta henne hud mot hud" og feks. "Nå har hun 36,2 så varmere,bra" og slikt,så de målte med termometer ja😊 har bare aldri tenkt over hva slags.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #27 Del Skrevet 18. oktober 2018 4 minutter siden, TeamWP skrev: De målte antall grader,de sa sånt som "nå har hun 35,5 så ta henne hud mot hud" og feks. "Nå har hun 36,2 så varmere,bra" og slikt,så de målte med termometer ja😊 har bare aldri tenkt over hva slags.. Prematur? Anonymkode: 25aa9...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeamWP Skrevet 18. oktober 2018 #28 Del Skrevet 18. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prematur? Anonymkode: 25aa9...8a5 Nei .. det er vel før uke 37 ? Hun ble født to uker før termin. Men nå er det visst litt avsporing tror jeg🙈 Tar fortsatt med lue😄👌er jo bare å holde i bagen og ta med hjem hvis det ikke blir bruk for 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 18. oktober 2018 #29 Del Skrevet 18. oktober 2018 Nesespray er lurt å ha med. Man blir ofte hoven og tett i nesa på slutten og det kan gjøre det til et slit under fødselen å ikke puste ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter #30 Del Skrevet 18. oktober 2018 3 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: Nesespray er lurt å ha med. Man blir ofte hoven og tett i nesa på slutten og det kan gjøre det til et slit under fødselen å ikke puste ordentlig. Takk for forslsget🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #31 Del Skrevet 19. oktober 2018 Jeg ville tatt med 1 bukse og kjole til meg selv. Brukte kun det. Og en nattbukse når jeg var på rommet. Kanskje ha med en strømpebukse til under kjolen? Og som flere skrev, dropp parfymen. Til baby hadde jeg med 4-5 bodyer. Og 2 bukser. Holdt det. Og ullsokker (gjærne hjemmestrikket) er gull verdt. Klorevotter, baby har ofte skarpe negler i starten, og klorer seg fort en del. Ang luediskusjonen: vi brukte lue første dagen og natta. Så fikk jeg beskjed om at vi ikke skulle bruke lue inne. Men temp ble kun målt ved fødsel ikke seinere. Vinterbarn og kaldt ute (typ 15-20 minus). Men varmt inne Anonymkode: 01455...9c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #32 Del Skrevet 19. oktober 2018 Anbefaler å pakke en bag med tøy som kan stå hjemme hvis du må bli innlagt over flere dager kan det være greit for mannen din å hente den Min mor måtte pakke en bag til meg fordi jeg ble lenger en forventet! jeg skjønner ikke hva hun tenkte når hun pakket den bagen Anonymkode: 7bb1c...e01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #33 Del Skrevet 19. oktober 2018 Energidrikk og sjokolade! Fikk ikke tid til å spise eller drikke under fødsel, men nydelig med sjokkis etterpå 😅 Jeg ville hatt med slippers til dusjen, men også til bruk ellers. Ikke alltid så lett å få på seg sko og greit å bare tråkke inn i noen slippers. Anonymkode: e3b4c...caa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #34 Del Skrevet 19. oktober 2018 Du må ha rikelig med ammeinnlegg. Jeg lakk som sil. Anonymkode: 8cb84...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 19. oktober 2018 #35 Del Skrevet 19. oktober 2018 Halspastiller!!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter #36 Del Skrevet 19. oktober 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt med 1 bukse og kjole til meg selv. Brukte kun det. Og en nattbukse når jeg var på rommet. Kanskje ha med en strømpebukse til under kjolen? Og som flere skrev, dropp parfymen. Til baby hadde jeg med 4-5 bodyer. Og 2 bukser. Holdt det. Og ullsokker (gjærne hjemmestrikket) er gull verdt. Klorevotter, baby har ofte skarpe negler i starten, og klorer seg fort en del. Ang luediskusjonen: vi brukte lue første dagen og natta. Så fikk jeg beskjed om at vi ikke skulle bruke lue inne. Men temp ble kun målt ved fødsel ikke seinere. Vinterbarn og kaldt ute (typ 15-20 minus). Men varmt inne Anonymkode: 01455...9c2 Hvor kjøper man klorevotter? Har egentlig ikke hørt om den før. Men kan kjøpe hvis jeg rekker å gå ut Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter #37 Del Skrevet 19. oktober 2018 1 minutt siden, Milio skrev: Halspastiller!!!! Hvorfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #38 Del Skrevet 19. oktober 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ha rikelig med ammeinnlegg. Jeg lakk som sil. Anonymkode: 8cb84...62d Ikke sikkert hun rekker få melk før hun drar hjem. Jeg fødte på en søndag og fikk ikke melk før torsdag(!) brukte erstatning frem til det. Anonymkode: e56d8...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #39 Del Skrevet 19. oktober 2018 Det med å måle temperaturen, tror jeg bare de gjør hvis det er noe rundt babyen/fødselen som tilsier det. De sjekket vår daglig (med termometer i endetarmen). og sa det var fordi fostervannet var misfarget da hun ble født. Selv, og etter hjemreise, følger man bare med i nakken. Babyen er oftest varm der ja, @Ayesh, men da kan man kjenne at den ikke er for varm (svett) Etter de første dagene, ble det viktigst, det er farligere for dem å være overopphetet enn litt kald. Jeg hadde ikke med halspastiller selv, men gjetter det skyldes at lufta på sykehuset er tørr, og at man fort blir tørr i halsen. Av samme grunn er lypsyl lurt, men Purelan, som du alt har på lista di, funker flott som lypsyl. Anonymkode: a14cb...9f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #40 Del Skrevet 19. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det med å måle temperaturen, tror jeg bare de gjør hvis det er noe rundt babyen/fødselen som tilsier det. De sjekket vår daglig (med termometer i endetarmen). og sa det var fordi fostervannet var misfarget da hun ble født. Selv, og etter hjemreise, følger man bare med i nakken. Babyen er oftest varm der ja, @Ayesh, men da kan man kjenne at den ikke er for varm (svett) Etter de første dagene, ble det viktigst, det er farligere for dem å være overopphetet enn litt kald. Jeg hadde ikke med halspastiller selv, men gjetter det skyldes at lufta på sykehuset er tørr, og at man fort blir tørr i halsen. Av samme grunn er lypsyl lurt, men Purelan, som du alt har på lista di, funker flott som lypsyl. Anonymkode: a14cb...9f3 Og du hadde jo lypsyl også, så jeg nå Anonymkode: a14cb...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå