AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #1 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg har laget masse "trolletråder" her, altså, som ser veldig realistiske og ekte ut. Så har jeg laget motsetningen, og det som skjer uansett, er at det er masse aggressive/sure folk som skal angripe ts. Jeg snudde virkelig om på noen roller i de forskjellige trådene, men jeg gjorde jo feil, uansett hvem jeg var ! Så er folk såpass enkle som jeg frykter? Jeg tror det er mange rådgivere her inne. Og ikke minst, kryr det av de såkalte vokterne av moralismen. Hvis de faktisk er slike, så tror jeg de vil begynne og gi råd og alt sammen samme hva en person gjør? Anonymkode: de4ea...6a5 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #2 Skrevet 18. oktober 2018 Alle i Norge har svaret på alt uansett hva det gjelder. Og bare de tar riktig så finn deg i det! Anonymkode: cbe27...61b
Snaskesnusken Skrevet 18. oktober 2018 #3 Skrevet 18. oktober 2018 Uekte svar på fiktive historier.. Litt merkelig at du klager på andre. Du er jo en av disse brukerene som du selv omtaler da du troller. 8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #5 Skrevet 18. oktober 2018 1 minutt siden, Frida skrev: Hva er et uekte svar? At angrep er det relative. Altså, uansett hvilken rolle jeg som ts har i en tråd, så blir jeg angrepet. Og nei, jeg lager ikke tråder hvor jeg er en elskerinne. Jeg kan være en mor, en venninne, en datter. Nei, det krever ikke såpass lang tid å lage "trolletråder" at en skal måtte være arbeidsledig for å gjøre det 😛 Anonymkode: de4ea...6a5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #6 Skrevet 18. oktober 2018 7 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Uekte svar på fiktive historier.. Litt merkelig at du klager på andre. Du er jo en av disse brukerene som du selv omtaler da du troller. Jeg troller ikke for å provosere, jeg synes bare det er gøy å se at folk er imot ts stort sett samme hvilken rolle jeg har. Og du ser det jo ellers også. Arbeidsledige pga depresjon/sykdom hetses. I en tråd leste jeg om ei som syntes sin venninne var litt lat, da var hun ei dårlig venninne fordi hun "hetset" sin late venninne. Men i tråder hvor noen innrømmer sin depreson/sykdom så hetses de faktisk av enkelte også. Da er det plutselig greit å fortelle andre at de er late. Anonymkode: de4ea...6a5
Ms.Sommerfugl Skrevet 18. oktober 2018 #7 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg får veldig vondt når du sier du er ensom. Det er mange som er ensomme i Norge i dag, dessverre. Skulle ønske jeg kunne fjerne de vonde følelsene knyttet til ensomhet, for ingen fortjener det. Kanskje du kan opprette en egen tråd hvor du spør folk i nærområdet om de vil finne på noe? Det er som sagt mange ensomme, og mange som ønsker seg en venn. Det finnes jo andre måter også da Jeg forstår at du gjerne ønsker å se menneskers respons i ulike scenarioer knyttet til tema, men det er ikke (egentlig) reelle reaksjoner. Det er reaksjoner fra mennesker bak en skjerm (klisjé, men sant). Folk er kanskje litt hardere når de svarer i tråder på internett, jeg har sikkert svart frekt eller hardt til noen uten at jeg egentlig mente det. Ord kan ofte misbrukes, og misforstås. Det er nok et slags tidsfordriv for deg å opprette trolletråder, men folk blir frustrerte av tulletråder fordi når de innser at det er en tulletråd, så føler de seg kanskje lurt eller det har vært tid og energi lagt i et eller flere svar som viser seg å være til en falsk problemstilling (selv om problemstillingene er reelle). Jeg vil ikke si at svarene er uekte, men kan nok oppleves krasse, eller harde enkelte ganger fordi det er mye lettere å ytre seg med ord på nett, enn ord i virkeligheten (for mange). Håper det ordner seg for deg ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #8 Skrevet 18. oktober 2018 2 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev: Jeg får veldig vondt når du sier du er ensom. Det er mange som er ensomme i Norge i dag, dessverre. Skulle ønske jeg kunne fjerne de vonde følelsene knyttet til ensomhet, for ingen fortjener det. Kanskje du kan opprette en egen tråd hvor du spør folk i nærområdet om de vil finne på noe? Det er som sagt mange ensomme, og mange som ønsker seg en venn. Det finnes jo andre måter også da Jeg forstår at du gjerne ønsker å se menneskers respons i ulike scenarioer knyttet til tema, men det er ikke (egentlig) reelle reaksjoner. Det er reaksjoner fra mennesker bak en skjerm (klisjé, men sant). Folk er kanskje litt hardere når de svarer i tråder på internett, jeg har sikkert svart frekt eller hardt til noen uten at jeg egentlig mente det. Ord kan ofte misbrukes, og misforstås. Det er nok et slags tidsfordriv for deg å opprette trolletråder, men folk blir frustrerte av tulletråder fordi når de innser at det er en tulletråd, så føler de seg kanskje lurt eller det har vært tid og energi lagt i et eller flere svar som viser seg å være til en falsk problemstilling (selv om problemstillingene er reelle). Jeg vil ikke si at svarene er uekte, men kan nok oppleves krasse, eller harde enkelte ganger fordi det er mye lettere å ytre seg med ord på nett, enn ord i virkeligheten (for mange). Håper det ordner seg for deg ❤️ Hvor skriver jeg at jeg er ensom? Man trenger ikke være det for å opprette tråder bare for å sjekke om en blir angrepet uansett hvem man fremstiller seg som. Man vet ikke med noen tråder her inne om de er ekte eller ikke, så at folk skal føle seg lurt er litt rart. Jeg tror mange liker å gi råd, skrive til ts hvor dum, naiv, slem, lat, at hn blander seg for mye . Derfor vil de angripe ts uansett hva det er. Anonymkode: de4ea...6a5
Ms.Sommerfugl Skrevet 18. oktober 2018 #9 Skrevet 18. oktober 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har laget noen "trolletråder", altså det er ikke bare svada, men reelle problemstillinger som jeg lurer på, bare at jeg vinkler dem på en litt annen måte, og de ikke er fullstendig mine egne. Jeg lærer veldig mye om mennesker av dette. Så tråden er ikke trolling per se, for det er helt reellt noe jeg lurer på, og noe jeg har nytte av, og som er interessant å diskutere. Men det er mer interessant både for meg og andre å diskutere at f.eks (dette er bare et eksempel tatt basert på hva som var på fremsiden nå) at folk reagerer når jeg og mannen velger å dele permisjonen likt, heller enn hva folk tenker om folk som deler permisjonen likt. Jeg har litt jobb, ikke skole, blir behandlet for fysisk sykdom, på bedringens vei, har lite venner som følge av at jeg har blitt isolert den siste tiden. Jeg sitter mye hjemme og er ensom. Anonymkode: 19920...67e 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor skriver jeg at jeg er ensom? Man trenger ikke være det for å opprette tråder bare for å sjekke om en blir angrepet uansett hvem man fremstiller seg som. Man vet ikke med noen tråder her inne om de er ekte eller ikke, så at folk skal føle seg lurt er litt rart. Jeg tror mange liker å gi råd, skrive til ts hvor dum, naiv, slem, lat, at hn blander seg for mye . Derfor vil de angripe ts uansett hva det er. Anonymkode: de4ea...6a5 Åja, ser nå at det ikke var deg, TS, som skrev det jeg svarte på! Trodde AB over var deg nemlig. Men svaret mitt gjelder fortsatt deg også, utenom ensomheten.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #10 Skrevet 18. oktober 2018 25 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev: Jeg får veldig vondt når du sier du er ensom. Det er mange som er ensomme i Norge i dag, dessverre. Skulle ønske jeg kunne fjerne de vonde følelsene knyttet til ensomhet, for ingen fortjener det. Kanskje du kan opprette en egen tråd hvor du spør folk i nærområdet om de vil finne på noe? Det er som sagt mange ensomme, og mange som ønsker seg en venn. Det finnes jo andre måter også da Jeg forstår at du gjerne ønsker å se menneskers respons i ulike scenarioer knyttet til tema, men det er ikke (egentlig) reelle reaksjoner. Det er reaksjoner fra mennesker bak en skjerm (klisjé, men sant). Folk er kanskje litt hardere når de svarer i tråder på internett, jeg har sikkert svart frekt eller hardt til noen uten at jeg egentlig mente det. Ord kan ofte misbrukes, og misforstås. Det er nok et slags tidsfordriv for deg å opprette trolletråder, men folk blir frustrerte av tulletråder fordi når de innser at det er en tulletråd, så føler de seg kanskje lurt eller det har vært tid og energi lagt i et eller flere svar som viser seg å være til en falsk problemstilling (selv om problemstillingene er reelle). Jeg vil ikke si at svarene er uekte, men kan nok oppleves krasse, eller harde enkelte ganger fordi det er mye lettere å ytre seg med ord på nett, enn ord i virkeligheten (for mange). Håper det ordner seg for deg ❤️ Takk for svaret, rettet til meg. Du virker veldig varm! Jeg følte meg veldig sett av dette svaret. Nå ble jeg glad. Kanskje jeg skal opprette en sånn tråd en gang, og prøve å utvide nettverket mitt, jeg må bli litt bedre først, for det er få mennesker som vil komme hjem til en første gang en møtes. Men jeg har i det minste KG. Takk for at du svarte så fint. Anonymkode: 19920...67e 2
Frida Skrevet 18. oktober 2018 #11 Skrevet 18. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: At angrep er det relative. Altså, uansett hvilken rolle jeg som ts har i en tråd, så blir jeg angrepet. Og nei, jeg lager ikke tråder hvor jeg er en elskerinne. Jeg kan være en mor, en venninne, en datter. Nei, det krever ikke såpass lang tid å lage "trolletråder" at en skal måtte være arbeidsledig for å gjøre det 😛 Anonymkode: de4ea...6a5 Hvis noen er uenig med deg så blir du angrepet? Er det samme problemstilling i trådene hvor du er mor, venninne og datter? Det er heller ikke sikkert at det er de samme som svarer i ulike tråder, eller svarer de med nick så du vet at det er samme personer? Litt rar hobby du har som lager trolletråder (som vel er "uekte") for så å klage på "uekte" svar fra bitre mobbere. 🙂 T Men jeg har lagt merke til at vi som lesere i en tråd ofte tolker det som står veldig forskjellig. Det er ganske fascinerende faktisk. (avsporing, mener ikke at du kanskje gjør det) 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #12 Skrevet 18. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS, jeg tenker at det er på tide at du vokser opp og blir voksen. Anonymkode: 7cd41...418 Å bli voksen er ikke for alle Anonymkode: 6e62b...93d
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #13 Skrevet 18. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å bli voksen er ikke for alle Anonymkode: 6e62b...93d Å bli voksen er i praksis mye forskjellig. Voksne blir vi fysisk uansett. Alt for mange unge mødre som tror de plutselig blir så veldig voksne og har mer de skulle ha sagt fordi de får barn. De er max irriterende. De kan fremdeles ha samme barnslige oppførsel ellers. Jeg er ihvertfall voksen nok til å ikke bare sette et barn til verden uten å ha ting på stell først. Synes det virker som man ikke blir sett på som voksen før man blir dønn kjedelig. Da kan du være ganske sikker på at du blir ansett som voksen. Men da kommer motsetningen og kommenterer hvor stille, eller snusfornuftig du er. Anonymkode: de4ea...6a5
Papirfly Skrevet 19. oktober 2018 #14 Skrevet 19. oktober 2018 Tråden er ryddet for personangrep og brukerdebatt. Papirfly, mod.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #15 Skrevet 19. oktober 2018 Når folk står fram med at de faktisk har laget trolletråder, burde brukeren blitt slettet. Anonymkode: c63ad...a4b 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #16 Skrevet 19. oktober 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har laget masse "trolletråder" her, altså, som ser veldig realistiske og ekte ut. Så har jeg laget motsetningen, og det som skjer uansett, er at det er masse aggressive/sure folk som skal angripe ts. Jeg snudde virkelig om på noen roller i de forskjellige trådene, men jeg gjorde jo feil, uansett hvem jeg var ! Så er folk såpass enkle som jeg frykter? Jeg tror det er mange rådgivere her inne. Og ikke minst, kryr det av de såkalte vokterne av moralismen. Hvis de faktisk er slike, så tror jeg de vil begynne og gi råd og alt sammen samme hva en person gjør? Anonymkode: de4ea...6a5 Nei, det har du ikke gjort. I så fall får du linke til disse, så vi får se at det stemmer:-) Ups... Anonymkode: 492ef...6a6
Gjest supernova_87 Skrevet 19. oktober 2018 #17 Skrevet 19. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Når folk står fram med at de faktisk har laget trolletråder, burde brukeren blitt slettet. Anonymkode: c63ad...a4b Det er ikke regelbrudd å lage "trolletråder". Med realistiske problemstillinger med en alternativ vinkling. Så hvorfor burde disse brukerne bli slettet?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #18 Skrevet 19. oktober 2018 Det er en merkelig kultur her inne for å gå til angrep på TS. Var fascinerende tydelig i starten, men etter å ha vært her en stund merker jeg det faktisk på meg selv også... Første innskytelse når jeg leser et innlegg er ikke lengre å hjelpe, men å poengtere et eller annet jeg mener at TS gjør eller tenker helt feil om. Tar meg heldigvis i det før jeg poster noe, men er en merkelig trang. Anonymkode: 8d270...9ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå