AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #1 Skrevet 18. oktober 2018 Min stemor kan noen ganger være litt "mye". Hun er snill, men hun prøver ofte å overgå andre og vil ofte finne på mye. Hun ønsker at vi gjør mye felles. Det er jo hyggelig, men det er ikke alltid jeg har så lyst. Jeg er ikke like sosial som henne og jeg liker å finne på ting alene. F.eks liker jeg å gå tur alene i stedet for sammen med andre (noe hun ønsker). Hun forventer også at alle i familien skal delta på alt. Ellers prøver hun ofte å overgå andre. F.eks når det gjelder feiringer. Før min far ble sammen med min stemor så hadde vi rolige og "ryddige" feiringer (bursdager osv). Men nå ønsker hun alt alt skal være så "stort". Masse ting som skal skje, styrer for mye med at alt skal være perfekt osv. Jeg kjenner at jeg begynner å bli litt lei. Jeg er voksen (28år). Jeg kan jo holde meg unna, men jeg vil jo ikke det for min fars del. Jeg synes også hun kan blande seg litt for mye i mitt liv og komme med forventinger/bestemte meninger om det jeg holder på med. Hvordan kan jeg lære meg å "takle" henne, eller hvordan kan jeg prøve å få henne til å roe seg litt ned? Anonymkode: 61ab3...bc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå