Pipaluk Skrevet 18. oktober 2018 #1 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg blir oppringt hele tiden. Står det at det er fra utlandet, så tar jeg den ikke. Problemet er at de har begynt å bruke norske nummere, og når jeg slår opp det på opplysningen, så kommet det opp norske navn .Jeg har hørt at de holder på sånn. Er det noen måte jeg kan stoppe dette på? Jeg blokkerer numre, men det fungerer jo ikke
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #2 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg fikk meg nytt nummer. Det hjalp! Anonymkode: d8017...f85
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #3 Skrevet 18. oktober 2018 1 minutt siden, Pipaluk skrev: Jeg blir oppringt hele tiden. Står det at det er fra utlandet, så tar jeg den ikke. Problemet er at de har begynt å bruke norske nummere, og når jeg slår opp det på opplysningen, så kommet det opp norske navn .Jeg har hørt at de holder på sånn. Er det noen måte jeg kan stoppe dette på? Jeg blokkerer numre, men det fungerer jo ikke Blokkere etterhvert, eller nytt nummer. Og da velger du å reservere deg fra opplysningstjenester. Noen har tydeligvis et håp og å få deg på tråden. Anonymkode: d72ba...f6a 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #4 Skrevet 18. oktober 2018 På iphone kan man fint klikke seg inn på nummeret (i-en) og blokkere nummeret (helt neders på siden står det blokker). Andre telefoner vet jeg desverre ikke gelt hvordan fungerer... men kanskje de har noe lignende. Anonymkode: 059be...4c8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #5 Skrevet 18. oktober 2018 Blokkerer bare nummeret (samt registrerer eller sjekker det mot telefonterror.no+google siden noen nummer har advarsler i media ol.) Anonymkode: 646cb...deb 3
Pipaluk Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2018 Jeg tar ikke lenger telefonen fra ukjente nummere. Veldig synd om at det er noen som virkelig å få kontakt med meg, og som har ærlige hensikter. 1
Million Skrevet 19. oktober 2018 #7 Skrevet 19. oktober 2018 11 timer siden, Pipaluk skrev: Jeg tar ikke lenger telefonen fra ukjente nummere. Veldig synd om at det er noen som virkelig å få kontakt med meg, og som har ærlige hensikter. Da kan man sende en sms. Hvis noen med ærlige hensikter prøver å nå deg og ikke får svar på oppringning altså, så håper jeg de har vett på å enten sende en sms eller legge igjen en talebeskjed på svareren din. De beskjedene får du jo, selv om du ikke svarer på muntlige oppringninger. 3
prt90 Skrevet 19. oktober 2018 #8 Skrevet 19. oktober 2018 Det mest effektive er å begynne å ta telefonen når de ringer, da går de veldig fort lei 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #9 Skrevet 19. oktober 2018 1 time siden, prt90 skrev: Det mest effektive er å begynne å ta telefonen når de ringer, da går de veldig fort lei Ja særlig.... Anonymkode: d0b85...32d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #10 Skrevet 19. oktober 2018 Nytt nummer som er skjult. Å så passer man på hvor man legger det igjen, div konkuranser osv selger fort info videre. Anonymkode: d0b85...32d 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #11 Skrevet 19. oktober 2018 På samsung kan du blokkere nr så ikke samme nr får ringt deg igjen. Ellers har jeg en kompis som brukte forskjellig metoder når de ringte fra utenlandske nr. Han latet som han var en gammel dame og snakket norsk tilbake, i tregt stemmeleie. Andre ganger skrek han høyt inn i tlf eller satt volumet på stereoanlegget på maks og mob rett foran høyttaleren. Det ble fort slutt på oppringningene 😂 Anonymkode: e7a65...aab 1
prt90 Skrevet 19. oktober 2018 #12 Skrevet 19. oktober 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja særlig.... Anonymkode: d0b85...32d Å ringe deg er gratis, tar du telefonen koster det dem tid og penger. Ta telefonen og ha det litt gøy med dem, det hater de. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #13 Skrevet 19. oktober 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja særlig.... Anonymkode: d0b85...32d Det er veldig effektivt skal jeg si deg. Da de ringte for å "hjelpe" meg med windows (?), den svindelen som ble brukt mye en periode, sa jeg at jeg jobbet i politiet og at de nå var satt under etterforskning, da la de kjapt på! Før det hadde de ringt meg flere ganger. Når det ringer fra utenlandsk nr neste gang skal jeg snakke spansk 😊 Anonymkode: e7a65...aab 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #14 Skrevet 22. oktober 2018 Registrer deg hos brønnøysundregisteret Send e-post til mobilselskapet ditt og si at du ønsker at du ikke ønsker din informasjon (nr og adresse) skal gies til andre parter. Da vil du fjernes fra sider som 1881.no og lignende. Da vil det ikke være mulig å få tak i nr ditt med mindre du gir det fra deg selv og du vil ikke bli oppringt. Det vil heller ikke være mulig for hvem, som helst å finne ut hvor du bor Jeg pleide få diverse telefoner før, men har ikke fått en eneste siden jeg gjorde disse 2 tingene. Anonymkode: 59b7a...763
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #15 Skrevet 22. oktober 2018 ops, rettet på en setning og glemte viske ut noe, det skulle være "si at du ikke ønsker sin info skal gies til andre parter" Anonymkode: 59b7a...763
Gjest IommI Skrevet 22. oktober 2018 #16 Skrevet 22. oktober 2018 (endret) Logg inn her! https://www.brreg.no/produkter-og-tjenester/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/ Men det kan ta èn måned før, det blir oppdatert i diverse systemer som; gulesider et cetera. Jeg opplevde dette i fjor. Jeg blokkerte alle utenlandske som ringte. Ringte Onecall og sa at de skulle sperre for innkommende anrop i utlandet. Og dette førte til at jeg ikke fikk flere slike telefoner. Endret 22. oktober 2018 av IommI
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2018 #17 Skrevet 22. oktober 2018 10 timer siden, IommI skrev: Logg inn her! https://www.brreg.no/produkter-og-tjenester/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/ Men det kan ta èn måned før, det blir oppdatert i diverse systemer som; gulesider et cetera. Jeg opplevde dette i fjor. Jeg blokkerte alle utenlandske som ringte. Ringte Onecall og sa at de skulle sperre for innkommende anrop i utlandet. Og dette førte til at jeg ikke fikk flere slike telefoner. Er det virkelig så enkelt? Jeg trodde det var mye jobb. Takk skal du ha 😊😊 Anonymkode: 27b7c...7ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå