AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #1 Skrevet 18. oktober 2018 Hei, Av ulike grunner ønsker vi å ha barnet vårt på privatskole. Vi heller litt mot Montessori, men er åpen for andre forslag. Ser at det er tre Montessoriskoler i Bergen, i tillegg til Steiner, Danielsen og ST. Paul. Noen med erfaringer? Anonymkode: 6743a...4a0
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2018 #2 Skrevet 18. oktober 2018 Danielsen er en veldig, veldig kristen skole! iallfall videregående! Når jeg gikk der hadde de absolutt ingen respekt for andre religioner og om du hadde en annen mening enn det som stod i bibelen, ja, da var du ille ute hos lærerne! Steiner-skolene kan være gode, jeg har jobbet på begge to! Men det er som på alle andre skoler - dårlige klasseforhold kan forekomme! Montessori og St.Paul har jeg ikke egen kjennskap til, men en venninne av meg gikk fra offentlig skole til Montessori og fikk en helt annen skolegang! til det bedre altså! Anonymkode: 13e4b...6ed
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #3 Skrevet 19. oktober 2018 St. Paul er en veldig god skole. Den er katolsk, men andre meninger aksepteres uten problemer. Ser at du ikke har nevnt Bergen Internasjonale. Den har et godt rykte, men jeg kjenner den ikke personlig. Anonymkode: a709c...0ea
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #4 Skrevet 19. oktober 2018 Takk for svar! Har selv gått på Danielsen videregående, og har ikke opplevd det samme som deg (selv om jeg hadde noen diskusjoner med lærerne ang palestina). Jeg opplevde at de tok meg på alvor, selv som ateist. Jeg er ikke helt fan av den internasjonale skolens belømningssystem (utenfra-motivasjon), så jeg har ikke vurdert den. Kanskje jeg skal lese litt mer om den også, før jeg gjør meg opp en mening. Flere erfaringer? Anonymkode: 6743a...4a0
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #5 Skrevet 19. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: St. Paul er en veldig god skole. Den er katolsk, men andre meninger aksepteres uten problemer. Ser at du ikke har nevnt Bergen Internasjonale. Den har et godt rykte, men jeg kjenner den ikke personlig. Anonymkode: a709c...0ea De holder til i elendige lokaler der mage elever har måttet slutte etter å ha fått påvist helseplager grunndet dårlig inneklima. Anonymkode: fdc7c...518
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå