Gå til innhold

Stille klokka..

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det natt til lørdag eller natt til søndag man skal stille klokka en time frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå til helga? allerede?

Gjest GreenSky
Skrevet
nå til helga? allerede?

Hihi! Og når en sitter i en vaktbu eller resepsjon er det ganske morsomt å se alle de forvirra stakkarene som kommer en time for sent/for tidlig på jobb. :tunge1:

Skrevet

jepp, har vært blandt dem jeg ja....

som kommer for tidlig en time altså

Gjest Violetta
Skrevet

Man skal alltid stille klokken MOT sommeren.

Altså frem nå og tilbake til høsten.

Grei huskeregel som jeg lærte for ikke så lenge siden! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

:Nikke: Aldri vært et problem her heller etter at jeg lærte den regelen. Men det må være en ca 10 år siden tror jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Man skal alltid stille klokken MOT sommeren.

Altså frem nå og tilbake til høsten.

Den reglen følger jeg også :P

Skrevet

Men hvordan i all verden klarer dere å huske NÅR vi skal stille klokka?! Hvilken natt til søndag i året...Blir aldri klok på det der...Helt tilfeldig at jeg får det med meg. :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Men hvordan i all verden klarer dere å huske NÅR vi skal stille klokka?! Hvilken natt til søndag i året...Blir aldri klok på det der...Helt tilfeldig at jeg får det med meg. :)

Siste helg i oktober og mars.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jo dette vi har;

Klikk her

- til :-) Jeg benytter denne flittig, for ikke å glemme cal. på mobil tlf. min :-) Sett av en time til å skrive opp absolutt alle merknader du måtte trenge, og viderestill disse til hvert år så er det løst :-) Skulle du gjøre det på mob. din f.eks. og siden kjøpe en ny, så bare overfører du gamle lagrede notater, og din nye tlf er som den gamle.

URL endret. Tusenfryd - moderator

Skrevet

Ikke dumt, ikke dumt....Gjør det jammen med en gang ja! :-)

Skrevet

takk for påminnelsen. Det hadde jeg helt glemt..he he

Gjest Anonymous
Skrevet

Pratet om det i sted... og jeg konkluderte med at hver høst kan jeg sove en time lenger om morgenen... påfølgende mandag... og det pleier jeg å glede meg til etter hver eneste sommerferie... (en av livets små gleder, selv om jeg synes det med sommertid er bare tull)

vega

Skrevet

Jeg pleier å huske at klokken skal stilles frem på denne tiden av året ved hjelp av at det er lyst lenger utover kvelden (det blir mørk en time senere på søndag, jippi!). Om høsten blir det tidligere mørk; klokken stilles tilbake.

Skrevet

Liker sommertid jeg .. så det blir deilig..

Hadde tidligere problemer med hvilken vei jeg skulle stille klokken men etter at jeg lærte at det var greit å tenke at det er å gjøre som med havemøblene....

Tilbake (inn) om høsten - og ut/frem om våren...

Skrevet

Er det natt til søndag 27.mars vi skal stille klokka?? Oj, oj, da blir det en time mindre til min elskede kommer hjem :P Hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...